Forfejlet reklame?
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-11-06 00:22

Nogen derude der har set Peugeots rekvalme?
Måske er det blot mig der er helt galt på den,
men rekvalmen efterlader mig med følgende tanker:
1) Peugeot mekanikeres koner er dem utro.
2) Peugeot mekanikere er til mænd.

At reklamen skulle sige noget positivt om det bilmærke er mig en gåde.
Hvis det ikke var hensigten, hvorfor så reklamere?

Men det er som sagt måske bare mig der er galt på den?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-11-06 00:49

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det ikke var hensigten, hvorfor så reklamere?
>
> Men det er som sagt måske bare mig der er galt på den?

Han viste kærlighed overfor bilen, og så var alle hans synder tilgivet, og
konen var helt tilovers for to, der holder af den skrammelkasse af et
bilmærke der bare ikke kan andet end at bryde i brand og gå i stykker.
Derfor er reklamer nødvendige.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-11-06 01:47

Uffe Bærentsen used his keyboard to write :
> Men det er som sagt måske bare mig der er galt på den?

Ja det tror jeg du er...

Men jeg syns da du skal skrive til Peugeot og fortælle dem at du
opfatter deres reklame på den måde.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-11-06 03:20

> Men det er som sagt måske bare mig der er galt på den?

Nej, jeg undre mig også. Som et forsøg på at fortælle man ikke skal tage det
så "tungt" med væsentlige fejl & mangler. Sprgs. er så om det er Pegøjs
marketing el. reklamationsafd. som har bestilt den ;).

Fra : Basil

Dato : 19-11-06 06:27

Uffe Bærentsen frembragte:
> mvh Uffe
> Nu med 'deo
> Tipo 1,6i (konebil)

Det hedder altså en sækkevogn
Kai

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-11-06 00:54

Uffe Bærentsen (leitiFJERNES@hotmail.com) kradsede følgende besked i
<455f9578$0$3452$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
> Nogen derude der har set Peugeots rekvalme?
> Måske er det blot mig der er helt galt på den,
> men rekvalmen efterlader mig med følgende tanker:
> 1) Peugeot mekanikeres koner er dem utro.
> 2) Peugeot mekanikere er til mænd.

Joh - men mon ikke der er en Peugeot-kone eller to der er strejfet i tidens
løb, og mon dog ikke også der er en Peugoet-mekaniker eller to der 'hepper
på det andet hold'

> At reklamen skulle sige noget positivt om det bilmærke er mig en gåde.
> Hvis det ikke var hensigten, hvorfor så reklamere?

Jamen, den virker jo!
Nu sidder vi to jo f.eks. og snakker om Peugeot, og navnet Peugeot er
foreløbig blevet nævnt (tælle-tælle...) 7 gange. Success

> Men det er som sagt måske bare mig der er galt på den?

Næh, for det er sgu en lidt underlig reklame.

--
Mvh. John

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-11-06 10:57

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-11-06 11:50

-= JF =- priv explained :

> Joh - men mon ikke der er en Peugeot-kone eller to der er strejfet i tidens
> løb, og mon dog ikke også der er en Peugoet-mekaniker eller to der 'hepper
> på det andet hold'

De har jo temmelig mange af dem så der er nok en ret god chance for det
;)

Er det ikke også dem der har lavet en reklame hvor de søger nye
mekanikere med nogle ord i stil med "vi har solgt endnu en bil og søger
derfor en mekaniker ..." ? :)

> Jamen, den virker jo!
> Nu sidder vi to jo f.eks. og snakker om Peugeot, og navnet Peugeot er
> foreløbig blevet nævnt (tælle-tælle...) 7 gange. Success

Præcis som Zilit Bang og lign. ærgelige reklamer.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-11-06 11:51

On Sun, 19 Nov 2006 00:21:30 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Men det er som sagt måske bare mig der er galt på den?

Nu er det jo ofte med fuldt overlæg at et Marketings-bureau vil have
reklamen til at få folk til at stoppe op og tænke, "hvad fanden var
det for en reklame?".

Og det må jo siges at det er lykkedes for dem i dette tilfælde. Jeg
tænke også "Fag's" første gang jeg så den

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-11-06 12:05

Brian B. Christensen formulated the question :
> Og det må jo siges at det er lykkedes for dem i dette tilfælde. Jeg
> tænke også "Fag's" første gang jeg så den

Den tanke har jeg aldrig fået - og det er ved at være et par uger siden
jeg så den første gang (ja man har lidt "fordele" af at være Peugeot
ejer)

Fra : Per O.

Dato : 19-11-06 17:11

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Brian B. Christensen formulated the question :
>
> Den tanke har jeg aldrig fået - og det er ved at være et par uger siden
> jeg så den første gang (ja man har lidt "fordele" af at være Peugeot ejer)

Jeg kan dermed konkludere at jeg ikke er en potentiel Peugeot ejer .. for
jeg kunne også kun tænke queer .... men jeg formoder at det igen er et bevis
for at man skal være en smule 'speciel' for at købe en Peugeot.
Men mit indtryk af reklamen er, at en Peugeot mekaniker er skabsbøsse, og
har en utro kone, som dog har den 'gode' smag at bolle med en anden Peugeot
ejer. Han opdager at der er mulighed for at skifte sin utro kone ud med en
fyr som tilmed også er potentiel kunde på værkstedet.
Alt i alt placerer det reklamen nederst i bunken af ringe reklamer i stil
med Cillit Bang og lignende lamme reklamer.
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-11-06 17:27

on 19-11-2006, Per O. supposed :

> Jeg kan dermed konkludere at jeg ikke er en potentiel Peugeot ejer .. for jeg
> kunne også kun tænke queer .... men jeg formoder at det igen er et bevis for
> at man skal være en smule 'speciel' for at købe en Peugeot.

Eller også viser det bare at Peugeot ejere ikke ser bøsser overalt ?
Eller med andre ord, at folk der ikke kører Peugeot er homofober ?

Man kunne også lade være at overtolke tingene...

> Alt i alt placerer det reklamen nederst i bunken af ringe reklamer i stil med
> Cillit Bang og lignende lamme reklamer.

Og reklamebureauet jubler for det er de reklamer som alle folk
husker...

Fra : Per O.

Dato : 20-11-06 00:13

> on 19-11-2006, Per O. supposed :

> Eller også viser det bare at Peugeot ejere ikke ser bøsser overalt ? Eller
> med andre ord, at folk der ikke kører Peugeot er homofober ?

nææ, men det ville da også være synd at peugeot ejere skulle have endnu
flere ting vi kan drille dem med

Jeg tror nu heller ikke de Peugeot mekanikere jeg lender er gået over til
'fjenden', men ellers så skjuler de det godt når det går en flot pige forbi.

> Man kunne også lade være at overtolke tingene...

> Og reklamebureauet jubler for det er de reklamer som alle folk husker...

det at folk kan huske navnet på produktet er jo kun den ene del af en
reklames effekt .. den anden del virker ikke hos mig, nemlig den del som
skal få mig til at købe en Peugeot.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-06 00:25

Per O. was thinking very hard :

> det at folk kan huske navnet på produktet er jo kun den ene del af en
> reklames effekt .. den anden del virker ikke hos mig, nemlig den del som skal
> få mig til at købe en Peugeot.

Mange firmaer reklamerer ikke for at du skal købe deres produkt, de
reklamerer for at skabe kendskab til deres navn. Tag f.eks. Coca Cola,
deres reklamer har intet med salg at gøre (direkte), det er udelukkende
remindere for at minde folk om deres brand og i visse tilfælde for at
gøre opmærksomme på events og lign.

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-11-06 08:25

On Mon, 20 Nov 2006 00:24:46 +0100, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

Hæ hæ! Hvis man sakser lidt i dit indlæg, så passer det sgu' meget
godt på Peugeot:

>det er udelukkende
>remindere for at minde folk om deres brand og i visse tilfælde for at
>gøre opmærksomme på events og lign.

/Kent Glerup

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-06 09:18

> [...]
> remindere for at minde folk om deres brand og i visse tilfælde for at gøre

Nu sidder jeg så her og forsøger at tænke.
1) Firmaer reklamerer for at man(jeg) skal huske deres produkt.
2) Firmaer reklamerer ikke for at jeg skal købe deres produkt.
3) Reklamer koster penge.
4) Jeg køber ikke deres produkt og deres kasse tømmes.
5) Firmaet holder op med at reklamere!

Hvilken virkning har reklamen?
IMO blot den at deres kasse tømmes hurtigere

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-06 18:35

Uffe Bærentsen formulated on mandag :

> Hvilken virkning har reklamen?
> IMO blot den at deres kasse tømmes hurtigere

Coca Cola og lign. firmaer er uenige med dig ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-06 21:42

> Coca Cola og lign. firmaer er uenige med dig ;)

Netop Coca-Cola husker jeg som et firma med gode reklamer.
Den ved det indvendige af automaten er genial.
Jeg glæder mig ligefrem til deres jule-reklamer.
Men det får mig stadig ikke til at drikke mere cola.
Foriøvrigt så er jeg mere til Pepsi

Kort sagt, det virker ikke her.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-06 22:08

Uffe Bærentsen formulated on mandag :

> Netop Coca-Cola husker jeg som et firma med gode reklamer.

= du husker dem, du kender mærket.

> Den ved det indvendige af automaten er genial.
> Jeg glæder mig ligefrem til deres jule-reklamer.

Du har positive associationer

> Men det får mig stadig ikke til at drikke mere cola.

Bare du drikker det så er de glade ;)

> Foriøvrigt så er jeg mere til Pepsi

Den er jeg med på :)

> Kort sagt, det virker ikke her.

Der vil altid være nogen der ikke påvirkes af en bestemt reklame. Et
lidt spinkelt grundlag at dømme den "ude" på ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-06 22:18

> = du husker dem, du kender mærket.

> Du har positive associationer

Det vil jeg ikke udelukke.

> Bare du drikker det så er de glade ;)

Drikker meget lidt sodavand, heller ikke blandet

> Den er jeg med på :)

> Der vil altid være nogen der ikke påvirkes af en bestemt reklame. Et lidt
> spinkelt grundlag at dømme den "ude" på ;)

Hmmmm
Jeg drikker Pepsi
Jeg kører Ford Mondeo Mk. I
Listen kan forlænges en hel del.
Tror blot ikke de reklamer er møntet på mig så

Er der btw nogen der ved hvor den der Sony reklame er optaget henne?
Du ved den med de farvede springvand.
Hov, jeg har ikke et fladskærms-tv

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-11-06 06:12

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der btw nogen der ved hvor den der Sony reklame er optaget henne?
> [...]

Glasgow:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=908&zoneid=5

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-11-06 07:39

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Glasgow:
> http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=908&zoneid=5

KÆF... et svineri :(, godt det ikke er i DK. det lo... havner i grundvandet.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-11-06 08:04

Uffe Bærentsen wrote:

> Kort sagt, det virker ikke her.

Alene det at du har sat Coca Cola op mod Pepsi beviser helt tydeligt at
begges marketingafdelinger virker. Der er en grund til at alle kender de
2 varemærker, og når vi køber ind til fin fest vælges der typisk
varemærker, så gæsterne ikke tager os for at være nærige

--
vh
Torben - der ikke kan lide Jolly Cola eller Irmas "klar cola"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-06 12:18

"Brian B. Christensen" skriver:

> Nu er det jo ofte med fuldt overlæg at et Marketings-bureau vil have
> reklamen til at få folk til at stoppe op og tænke, "hvad fanden var
> det for en reklame?".

Lidt som Tuborg reklamerne ?

De har også meget lidt relevans til øl, men er sku meget gode
alligevel..

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-06 08:48

Uffe Bærentsen wrote:
> Nogen derude der har set Peugeots rekvalme?
> Måske er det blot mig der er helt galt på den,
> men rekvalmen efterlader mig med følgende tanker:
> 1) Peugeot mekanikeres koner er dem utro.
> 2) Peugeot mekanikere er til mænd.

Nu ved jeg ikke hvilke reklamer der er fremme i DK for tiden, men
hernede i Spanien er der en reklame for Peugeot 307, hvor bilen gynger
og dugger til fordi der er to mariehøns der har hed sex derinde. Det
sjove er at en mariehøne på spansk hedder en "mariquita", hvilke
også betyder bøsse.

Måske går Peugeot specifikt efter det homoseksuelle segment?

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-11-06 09:51

Lars Hoffmann wrote:

> Måske går Peugeot specifikt efter det homoseksuelle segment?

Tjah - Wonderful Copenhagen gør det, så hvorfor ikke? Normalt plejer det
dog at være high end produkter der reklamerer for den målgruppe, der
gennemsnitligt har høj husstandsindkomst og få børn

--
vh
Torben - med 2 børn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-11-06 14:34

> Tjah - Wonderful Copenhagen gør det, så hvorfor ikke? Normalt plejer det
> dog at være high end produkter der reklamerer for den målgruppe, der
> gennemsnitligt har høj husstandsindkomst og få børn

Pudsigt sammentræf, jeg tror det faktisk. Er der ikke noget med, mange
franskmænd også er "til børn"? ;).

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-11-06 14:34

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Pudsigt sammentræf, jeg tror det faktisk. Er der ikke noget med, mange
> franskmænd også er "til børn"? ;).

Jeg tror du tænker på Belgien.

--
vh
Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-11-06 14:42

> Jeg tror du tænker på Belgien.

Er de også? :). Men det er sikkert, det med rekvalmen, nu jeg tænker efter
oven på Lars's info.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-06 09:12

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> KÆF... et svineri :(, godt det ikke er i DK. det lo... havner i grundvandet.

Malingen er vandbaseret og de brugte vist et par dage på at rydde op
bagefter - så nej, det havnede ikke i grundvandet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-11-06 10:53

> [...]

Malingen er vandbaseret og de brugte vist et par dage på at rydde op
bagefter - så nej, det havnede ikke i grundvandet.

Jeg havde ellers gættet på at det var et eller andet i det tidligere DDR,
der alligevel skulle rives ned.
Men igen, reklamer er ikke gratis

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-11-06 11:10

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]

Malingen er vandbaseret og de brugte vist et par dage på at rydde op
>bagefter - så nej, det havnede ikke i grundvandet.

Ja, det tror jeg ;).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-06 09:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Brian B. Christensen" skriver:

> Lidt som Tuborg reklamerne ?
>
> De har også meget lidt relevans til øl, men er sku meget gode
> alligevel..

"Det skriger da på en husstandsomdeling !!!!"

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-11-06 10:54

> Lidt som Tuborg reklamerne ?
>
> De har også meget lidt relevans til øl, men er sku meget gode
> alligevel..

"Det skriger da på en husstandsomdeling !!!!"

Nej-nej.
Det skriger: Vareprøver! Vareprøver!

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-06 10:59

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
> bagefter - så nej, det havnede ikke i grundvandet.

> Jeg havde ellers gættet på at det var et eller andet i det tidligere DDR,

Hvis du følger linket og ser reklamen kan du også læse lidt om
hvordan de har lavet den.

> Men igen, reklamer er ikke gratis

Absolut ikke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-06 12:14

Uffe Bærentsen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Det skriger da på en husstandsomdeling !!!!"
>

> Nej-nej.
> Det skriger: Vareprøver! Vareprøver!

Yes !!

--