Lasteevne på biler
Fra : lape82@gmail.com

Dato : 18-11-06 12:17

Hej
Jeg går og overvejer at købe min første bil efter at have kørt
motorcykel i 5 år.
Jeg går mest efter en bil som kan bruges til lidt af hvert, gerne
rummelig og god laste evne, og plads til 5 personer, mit buget ligger
på 20000-25000.
Jeg har haft kig på st. car biler. fx toyota corolla (årgang 89-93)
andre japaner og tysker st cars.
Men så kom jeg til at kigge på Volvo 240 st car, og blev lidt vild
med den, mest fordi den har et kæmpe last rum, men syntes måske at
den er lidt dyr at køre i.

Men jeg kom til at se på lasteevnen for personbiler, og hvad jeg lige
kunde finde ud af at de fleste biler i den klasse som jeg ønsker at
købe bil, kun har en laste evne på omkring 500-600 kilo, kan det
passe?
Eller skal man virkelig købe en vare vogn for større lasteevne?

Jeg tænker bare på at hvis man kommer 5 granvoksne mænd ind i en
bil, plus bage (fx kajakker på taget) så er man da hurtigt over 600
kilo eller??

Hilsen Lasse

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-11-06 12:28

Den 18 Nov 2006 03:16:54 -0800 sendte lape82@gmail.com følgende
røgsignaler:

>Jeg tænker bare på at hvis man kommer 5 granvoksne mænd ind i en
>bil, plus bage (fx kajakker på taget) så er man da hurtigt over 600
>kilo eller??

Så er ordet "trailer" måske det du har brug for.

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 18-11-06 16:06

Jo mere du vil laste, jo skal du betale i vægtafgift.

Så ja, hvis du har behov for at køre med 2-3 vaskemaskiner, må du jo købe en
bil til det, ellers skulle du måske overveje en minibus..

Hygsom
Leo

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 18-11-06 22:22

> Jo mere du vil laste, jo skal du betale i vægtafgift.

er du sikker?

idag er det jo grøn afgift, dvs efter km/l, men det gamle system var ganske
rigtigt efter vægt. er dog i tvivl om at det skulle være gået på
totalvægten. nok nærmere egenvægten, som jo ikke behøves at være voldsom for
at laste en del..

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-11-06 20:07

[snip]

Jeg tænker bare på at hvis man kommer 5 granvoksne mænd ind i en
bil, plus bage (fx kajakker på taget) så er man da hurtigt over 600
kilo eller??

Der er stor forskel, så se dig for. Mange biler kan ikke læsse 4 voksne og
en tankfuld benzin. Jeg har selv en af dem: Jaguar XJ6: 1750 kg egenvægt,
total 2200 kg = 450 kg last. Totalt til grin, og det bliver da heller ikke
respekteret. Forrige vogn var en Honda Civic 2001, det var noget af det
samme selv om jeg ikke kan huske tallene. Du får svært ved at finde en
personbil der laster mere end måske 650 kg.

Leo Jensen

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 19-11-06 09:33

Leo Jensen skrev:

> [...]
> samme selv om jeg ikke kan huske tallene. Du får svært ved at finde en
> personbil der laster mere end måske 650 kg.

Min Mazda 5 napper 750kg.

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-11-06 21:02

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Leo Jensen skrev:

> [...]
> samme selv om jeg ikke kan huske tallene. Du får svært ved at finde en
> personbil der laster mere end måske 650 kg.

På hvide plader ?

Leo