Støjniveau i biler...
Fra : Palle Jensen

Dato : 17-11-06 09:56

Hej gruppe,

Er der nogen af Jer herinde der har kendskab til undersøgelser af
forskellige bilmærkers støjniveau under kørsel?

Jeg ved FDM lige har haft en artikel, men jeg er ikke medlem så jeg kan ikke
komme ind og se artiklen.

Måske findes der nogle hjemmesider hvor der er nogle tal så man kan
sammenligne. Det er jo ikke en helt uvæsentlig ting når man skal vælge bil

På forhånd tak...

--
Palle Jensen

Fra : FDM

Dato : 17-11-06 11:39

"Palle Jensen" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> Hej gruppe,

se i dk.binaer.dk der er der til tider noget brugbart

FDM

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-11-06 12:23

> se i dk.binaer.dk der er der til tider noget brugbart

dk.binaer

Ingenting her? Måske er det TDC's server der er lam. Har ikke
brugt den længe så jeg ved ikke hvor ringe den efterhånden er...

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-11-06 13:12

"Palle Jensen" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> dk.binaer
>
> Ingenting her? Måske er det TDC's server der er lam. Har ikke
> brugt den længe så jeg ved ikke hvor ringe den efterhånden er...

Arhh OK. binaer.motor.

My mistake. Ser artiklen. Men den er lidt for uspecifik synes jeg. Står jo
blot bil mærker. Ikke modeller.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-11-06 18:11

> [...]
>
> Måske findes der nogle hjemmesider hvor der er nogle tal så man kan
> sammenligne. Det er jo ikke en helt uvæsentlig ting når man skal vælge bil

I de tests der er på www.autoweek.nl måler de ved et par hastigheder, så er
det jo bare at skrive ned.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-11-06 18:36

Palle Jensen skrev i 455d7922$0$900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:
> [...]
>
> Måske findes der nogle hjemmesider hvor der er nogle tal så man kan
> sammenligne. Det er jo ikke en helt uvæsentlig ting når man skal

Artiklen er ikke ret meget værd. Den beskriver hvordan målingerne
foretages - og så er der en liste over hvordan bilejere /oplever/ de
forskellige bilmærker. Og det har jo et eller andet sted ikke ret meget med
målinger at gøre.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-11-06 21:59

On 17 nov 2006, Jan Bøgh wrote in dk.fritid.bil:

> [...]
> bilejere /oplever/ de forskellige bilmærker. Og det har jo et
> eller andet sted ikke ret meget med målinger at gøre.

Hvis bare jeg ville kunne komme så langt så ville jeg være glad. Er
det helt normalt at folk herinde forstår hollandsk? Personligt fatter
jeg intet.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-11-06 23:35

"Palle Jensen" <palle.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis bare jeg ville kunne komme så langt så ville jeg være glad. Er
> det helt normalt at folk herinde forstår hollandsk? Personligt fatter
> [...]

Skulle det træffe at være mit indlæg du svare på hvilket jeg har en
fornemmelse af vil jeg blot sige, at jeg gætter mig frem da nogle af de ord
der er brug for minder fælt om de danske. Det betyder at jeg til en
begyndelse ender her http://www.autoweek.nl/autotestindex.php hvor der så er
test af 1550 biler. Jeg åbner den første jeg støder på (en Alfa 145) og kan
i bunden af siden se at de måler den til 69,0 dB ved 100 km/t og 72,0 dB ved
120 km/t, det er ikke så svært selv om jeg heller ingen forudsætninger har
ud i det hollandske.

Med venlig hilsen Kim