/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15483
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Forklaring af Hemi
Fra :
[6705] Jesper Sørens~
Dato :
17-11-06 09:33
Hey gruppe,
Jeg har gået og undret mig over hvorfor HEMI motorer eftersigende er så
vilde !??
Jeg mener, hvis det er så godt med HEMIsfærisk cylindertop (som jeg har fået
det forklaret) hvorfor har alle motorer så ikke bare det ? Moderne biler
står jo ellers ikke tilbage for at anvende nyt teknologi og det er HEMI jo
ikke, det er over 30 år gammel teknologi...
/J
Martin Sørensen (
17-11-2006
)
Kommentar
Fra :
Martin Sørensen
Dato :
17-11-06 11:15
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> Hey gruppe,
>
> Jeg har gået og undret mig over hvorfor HEMI motorer eftersigende er så
> vilde !??
>
Der er de heller ikke. Men det giver lavest mulige varmetab, og dermed
bedste udnyttelse af brændstoffet.
> Jeg mener, hvis det er så godt med HEMIsfærisk cylindertop (som jeg har fået
> det forklaret) hvorfor har alle motorer så ikke bare det ? Moderne biler
> står jo ellers ikke tilbage for at anvende nyt teknologi og det er HEMI jo
> ikke, det er over 30 år gammel teknologi...
>
Du kan ikke have mere end 2 ventiler i sådan et cylinderhoved.
Jeg tror nok der er yderligere beskrivelse i howstuffworks.com
mvh
Martin
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177557
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408869
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.