Forsikringspriser...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-11-06 21:46

http://www.youtube.com/watch?v=FtEp5yc-g3A&NR

Genialt forsøg på at slippe billigere :)

Men 303$ pr måned - det er omkring 1970kr, min forsikring - som er med
noget der ligner 50% rabat - koster mig omkring 1000kr/mnd så han skal
da ikke brokke sig for meget...

Fra : spamsen

Dato : 17-11-06 01:24

"Henrik Stidsen" wrote in message
> http://www.youtube.com/watch?v=FtEp5yc-g3A&NR
>
> Genialt forsøg på at slippe billigere :)
hmm hvorfor bliver han ikke bare ved med at studere? lyder som om det var en
bedre deal :)

> Men 303$ pr måned - det er omkring 1970kr, min forsikring
> - som er med noget der ligner 50% rabat - koster mig
> omkring 1000kr/mnd så han skal da ikke brokke sig for
> meget...
så må du jo glæde dig ekstra meget til du bliver 25 :)

--
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-11-06 09:23

spamsen wrote:

> så må du jo glæde dig ekstra meget til du bliver 25 :)

Næ, for de har sat grænsen op til 28 eller noget i den stil... og
ungdomstillæget (som beløber sig til omkring 8-10.000kr) har jeg
allerede fået fjernet pga. "Respekt for fart" kurset. Så nej, 25
betyder vist ikke det helt store i den sammenhæng - men jeg syns til
gengæld at det burde betyde noget at jeg, en utroligt farlig billist
og dyr kunde (i forsikringens øjne), har kørt knap 40.000km uden at
være skyld i en eneste skade. Det burde være bevis nok for dem på at
jeg ikke er en af dem der kører råddent.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-06 09:46

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> være skyld i en eneste skade. Det burde være bevis nok for dem på at
> jeg ikke er en af dem der kører råddent.

Nogen lærer aldrig at køre bil - uanset antal kørte km.

Forsikringen vurderer åbenbart du er en af dem ;)

Eller måske er det fordi du kører Peugout :)

I den seriøse afdeling - jeg ser forsikringsselskab sælge billig forsikring
til biler under 1.100 kg og nyværdi 200.000 ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-11-06 13:40

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Nogen lærer aldrig at køre bil - uanset antal kørte km.

Og andre har altid kørt godt og pænt og uden at være til fare for
nogen...

> Forsikringen vurderer åbenbart du er en af dem ;)

Tværtimod - jeg kører rundt med 50% rabat fordi jeg har brugt en
lørdag på skræmmekampagne og bremseøvelser.

> Eller måske er det fordi du kører Peugout :)

Ja deres begrundelser er sikkert ligeså fantasifulde...

> I den seriøse afdeling - jeg ser forsikringsselskab sælge billig forsikring
> til biler under 1.100 kg og nyværdi 200.000 ....

Min vejer 1150kg... - og nå ja, med en 2.0 motor, så kan man høre
hvordan de ruller med øjnene hos forsikringen uanset at den kun har
90hk.

Fra : spamsen

Dato : 17-11-06 16:28

> Og andre har altid kørt godt og pænt og uden at være til
> fare for nogen...
dvs. du er elite....?

> Tværtimod - jeg kører rundt med 50% rabat fordi jeg har
> brugt en lørdag på skræmmekampagne og bremseøvelser.
forkert forsikringsselskab, efter lidt nærmere på dit "cv" er du
datamatiker? og derigennem er du vel i prosa? altså runa tager kun ca.
½delen af det beløb du skriver du giver om året, altså når du er 25! :) så
du ringer vel bare til dit nuværende selskab når tiden er, og spørger dem om
de vil lege med? :)

> Ja deres begrundelser er sikkert ligeså fantasifulde...

> Min vejer 1150kg... - og nå ja, med en 2.0 motor, så kan
> man høre hvordan de ruller med øjnene hos forsikringen
> uanset at den kun har 90hk.
havde selv det "problem" bare at her var det bilens nypris det talte, og
ingen var til at stikke i, fordi den nærmede sig 1mill som ny..
(men mellem os, en 15år gammel merc124, handles ikke til de penge mere :))

--
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-11-06 17:06

spamsen wrote:

> dvs. du er elite....?

Næ, jeg nøjes med præmietrin 2 efter 11 måneders bil-ejerskab - 0
bonusbelastende skader indtil videre.

> [...]
> du ringer vel bare til dit nuværende selskab når tiden er, og spørger dem om

Nej jeg valgte en fagforening der har et kontor der er mindre end 2½
times bilkørsel væk... Så det var HK/SamData der vandt den krig og
så måtte jeg også skifte forsikring. Men det kan da godt være jeg
skal høre hvad Runa vil have for det og så presse Alka lidt :)

> havde selv det "problem" bare at her var det bilens nypris det talte, og
> ingen var til at stikke i, fordi den nærmede sig 1mill som ny..

Nypris bliver ikke det store problem, efter hvad jeg kan finde ud af
har min en nypris i 2000 på ca. 195.000kr - det er jo ikke det store
for en ny bil nu til dags.

> (men mellem os, en 15år gammel merc124, handles ikke til de penge mere :))

Så har man i hvert fald gjort en rigtig god handel hvis man er sælger
;)