Leje af rimelig (læs hurtig som ind i helv~
Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-11-06 20:25

Skal til Los Angeles i januar? Nogle steder, som er bedre end andre, hvis
køretøjet gerne må være en del af ferien?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-11-06 21:58

On Thu, 16 Nov 2006 20:24:56 +0100, "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu>
wrote:

>Skal til Los Angeles i januar? Nogle steder, som er bedre end andre, hvis
>køretøjet gerne må være en del af ferien?

Hertz i LAX har en Mustang Shelby GTH (specialbygget til Hertz)
http://www.mustangheaven.com/stangspecs/2007/06shelbygth.htm

Hvis du kigger på Hertz.com, og finder Los Angeles lufthavn, så kan du
finde bilen under FUN collection. 325 HK V8 burde være hurtigt nok?

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : BJ

Dato : 16-11-06 22:04

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Hvis du kigger på Hertz.com, og finder Los Angeles lufthavn, så kan du
> finde bilen under FUN collection. 325 HK V8 burde være hurtigt nok?

Hmmm ... så kan han lige så godt leje en Volvo S80 V8 AWD..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-11-06 22:11

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm ... så kan han lige så godt leje en Volvo S80 V8 AWD

For meget bessefar :)

Fra : BJ

Dato : 16-11-06 22:12

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For meget bessefar :)

Ikke hvis man vil køre "performance" inkognito..

Det er jo ikke en rigtig 500Hk´s Shelby Cobra de udlejer..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-11-06 22:22

> Ikke hvis man vil køre "performance" inkognito..

Den er vel ikke hurtig som s¨dan?

> Det er jo ikke en rigtig 500Hk´s Shelby Cobra de udlejer..;)

I know...

Fra : BJ

Dato : 16-11-06 22:24

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er vel ikke hurtig som s¨dan?

> I know...

Hvis ikke det er for blærerøvseffekten, ville jeg nappe S80 med Four-C og
hele pibetøjet.

Det andet er jo blot en ordinær Fårdvogn...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-11-06 22:30

--
/Mogens
Alt om import -> http://bilimport.tkrath.dk

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvis ikke det er for blærerøvseffekten, ville jeg nappe S80 med Four-C og
> hele pibetøjet.

Nu gik han efter noget, der var hurtig som ind i helvede.

Jeg kan læse, at stereoanlæget er fremragende som ind i helvede :)
www.autobild.dk/Premiere/Volvo_S80.aspx
Dét kan jeg godt skrive under på er sandt - for helvede et anlæg, da...

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-11-06 23:02

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message

> [...]
> www.autobild.dk/Premiere/Volvo_S80.aspx
> Dét kan jeg godt skrive under på er sandt - for helvede et anlæg, da...

Desværre er jeg i audiobranchen, og kan ikke holde ud at høre på det
anlæg... Men det hjælper sikkert på bundlinien i Skanderborg. :) Jeg skal
faktisk på CES-messen derovre.

Jeg kunne imidlertid sagtens være fristet af S80'eren, trods alt er der en
del motorvejskilometer at lægge bag sig.

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 16-11-06 23:26

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu gik han efter noget, der var hurtig som ind i helvede.

Hvor hurtigt som ind i helvede er sådan en Mustang med 325 Hk i forhold til
en S80 med 315 Hk og AWD..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-11-06 00:45

On Thu, 16 Nov 2006 23:26:10 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Hvor hurtigt som ind i helvede er sådan en Mustang med 325 Hk i forhold til
>en S80 med 315 Hk og AWD..?

Men i Mustangen behøver man så slet ikke et stereoanlæg, man kan bare
nyde den musik, der kommer ud af udstødningsrørene.

Volvoen klarer 0-60 mph på 6.6 sekunder, Mustangen klarer det på 5.6
sekunder.

(med forbehold for forskelle i europæiske og amerikanske specs).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : BJ

Dato : 17-11-06 00:46

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men i Mustangen behøver man så slet ikke et stereoanlæg, man kan bare
> nyde den musik, der kommer ud af udstødningsrørene.

Den er ellers leveret med Sirius ...så deettt .. og desuden tror jeg ikke du
har hørt en S80 V8?

> Volvoen klarer 0-60 mph på 6.6 sekunder, Mustangen klarer det på 5.6
> sekunder.
>
> (med forbehold for forskelle i europæiske og amerikanske specs).

I Europa: S80 0-100 på 6,5 sek. og Mustang på 6,3 sek.

Jeg vil æde min gamle hat på, de er lige hurtige op til 238 km/t, da stopper
Mustangen ... S80 _stoppes_ ved 250 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-11-06 01:01

On Fri, 17 Nov 2006 00:46:02 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

<snip>

>Den er ellers leveret med Sirius ...så deettt .. og desuden tror jeg ikke du
>har hørt en S80 V8?

Nej, ikke endnu. Men en V8 lyder vel altid godt?

>I Europa: S80 0-100 på 6,5 sek. og Mustang på 6,3 sek.

Hertz udgaven findes kun i USA (kun lavet i 500 eksemplarer).

>Jeg vil æde min gamle hat på, de er lige hurtige op til 238 km/t, da stopper
>Mustangen ... S80 _stoppes_ ved 250 km/t.

Det skal nok passe. Og det kunne være sjovt at finde ud af selv
Min gamle Mustang klarer lige knap 200 km/t i fjerde gear....

En anden (og stor) forskel er prisen. En GT Mustang (ikke Hertz
udgaven) med 300 HK fås fra omkring $25.000 mens en Volvo S80 i V8
udgaven koster $47.000. Så for samme pris som Volvoen koster, kunne
jeg købe en Mustang til mig selv og en bil til konen (man kan få meget
bil i USA for $22.000).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : BJ

Dato : 17-11-06 01:05

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, ikke endnu. Men en V8 lyder vel altid godt?

Den lyder rigtig godt uden at være braldrende amerikaner..

Den kører også rigtig godt, har selv afprøvet den ved introduktionen i DK.

Det foregik på Beldringe Lufthavn.

Deres startban er relativ kort, så jeg nåede kun op på 230 km/t, så måtte
jeg bremse ned..

> Hertz udgaven findes kun i USA (kun lavet i 500 eksemplarer).

Det har jeg også læst ellers er den svagere motoriseret end S80 V8

> Det skal nok passe. Og det kunne være sjovt at finde ud af selv
> Min gamle Mustang klarer lige knap 200 km/t i fjerde gear....

Min egen S80T6 skifter til højgear ved 220 km/t...men det er også kun en
4-trins og ikke en 6-trins som den nye....

> [...]
> udgaven koster $47.000. Så for samme pris som Volvoen koster, kunne
> jeg købe en Mustang til mig selv og en bil til konen (man kan få meget

Jep, men du kan ikke sammenligne kvaliteten og alt det udstyr, du får med i
S80 i forhold til Mustangen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-11-06 00:28

On Thu, 16 Nov 2006 22:12:25 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

<snip>

>Det er jo ikke en rigtig 500Hk´s Shelby Cobra de udlejer..;)

Næh, men mon ikke man kan finde sådan en fætter hos de selskaber, der
udlejer Ferrari, Viper og del slags. Men sikkert til en helt anden
pris. Og dyr forsikring!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : BJ

Dato : 17-11-06 00:36

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, men mon ikke man kan finde sådan en fætter hos de selskaber, der
> udlejer Ferrari, Viper og del slags. Men sikkert til en helt anden
> pris. Og dyr forsikring!

Det vil jeg tro og _SÅ_ går det vist hurtigt.

S80 og Mustang "Hertz" ligner jo til forveksling hinanden: S80 V8 315 Hk /
325 Lb-ft ... "Hertz" V8 325 Hk / 330 Lb-ft.

Vi må da håbe for Mustangen, Volvo ikke har trimmet lidt ved siden af, da
forskellen i sprint er ca. 0,2 sek....men så er Vøllen heller ikke optimeret
og med springlåse på kølerhjælmen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-11-06 01:05

On Fri, 17 Nov 2006 00:36:06 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

<snip>

>Det vil jeg tro og _SÅ_ går det vist hurtigt.

Ja, jeg har selv været ret fristet i Las Vegas de få gange, jeg har
vundet noget, der er værd at skrive hjem om. Der er masser af udlejere
af eksotiske biler til rimelige penge, men de opgiver altid priserne
uden forsikring, så det er kun blevet ved tanken.

> [...]
>forskellen i sprint er ca. 0,2 sek....men så er Vøllen heller ikke optimeret

Hehe.... Efter sigende skulle Hertz have et specielt check efter en
Mustang GTH har været udlejet, bl.a. for at checke at traction control
ikke kan slås fra

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : BJ

Dato : 17-11-06 01:10

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe.... Efter sigende skulle Hertz have et specielt check efter en
> Mustang GTH har været udlejet, bl.a. for at checke at traction control
> ikke kan slås fra

Lol her har S80 sit AWD og naturligvis også (DS)TC (som kan slås fra).

Med sin Four-C undervogn er den faktisk en ganske habil boulewardracer..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-11-06 22:40

> Hmmm ... så kan han lige så godt leje en Volvo S80 V8 AWD..

Alt under 450HK er tøsebiler i US. Jeg har en kammerat ved SP Engineering i
LA. Jeg tror de kan hooke dig op med noget lambo eller 12 cylindret F-car
hvis du er over 25, og seriøs.

Email mig evt.

mvh Morgan

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-11-06 22:41

> mvh Morgan

Skal i kun være i Cali, eller skal i ud af staten + (glem Mexico og Canada!)

Fra : Bjarne Haug

Dato : 17-11-06 13:44

> [...]
> LA. Jeg tror de kan hooke dig op med noget lambo eller 12 cylindret F-car

Hvad ville sådan noget koste? Jeg tager en uge til LA i februar...

vh
Bjarne

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-11-06 17:36

> Hvad ville sådan noget koste? Jeg tager en uge til LA i februar...

En Gallardo koster typisk 2000$ om dagen før rabat.

Morgan

Fra : BJ

Dato : 17-11-06 18:05

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En Gallardo koster typisk 2000$ om dagen før rabat.

Så kan man vel også selv vælge farve og indtræk?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-11-06 20:33

Fra : Mr. Haug

Dato : 17-11-06 21:21

> En Gallardo koster typisk 2000$ om dagen før rabat.
>
> Morgan

Det må stensikkert være alle pengene værd. Damn, det kunne godt være man
skulle finde ud af det. Kan jeg vende tilbage i januar hvis jeg får så meget
blod på tanden?

vh
Bjarne

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-11-06 21:37

> Det må stensikkert være alle pengene værd. Damn, det kunne godt være man
> skulle finde ud af det. Kan jeg vende tilbage i januar hvis jeg får så
> meget blod på tanden?

Sure. Jeg kan ikke garantere noget, da det er helt op til den enkelte
udlejer osv osv. Det er jo temmeligt fyrt at skifte en kobling i sådan en
fyr. ;)

Morgan

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-11-06 21:38

Er du under 25 ?

Morgan

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-11-06 23:04

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Er du under 25 ?
>
> Morgan

Jeg er 27. Området er Cali-Nevada.

Tak for tilbuddet, med det mere eksotiske, men det strækker pengene sig nok
ikke til. Desværre... :(

Mvh.

Frederik

Fra : Deaster

Dato : 17-11-06 13:37

Frederik Carøe skrev:
> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Jeg er 27. Området er Cali-Nevada.
>
> Tak for tilbuddet, med det mere eksotiske, men det strækker pengene sig nok
> ikke til. Desværre... :(

Hmmm, når man kører rundt i USA skal det da være en amerikaner slæde ala
Cadillac, Lincoln eller lign. ?

--
Lars Holst når han er bedst:
"Og hvad er så det for nogle trusler du nu opfinder?

Fra : Bjarne Haug

Dato : 17-11-06 10:27

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
> Skal til Los Angeles i januar? Nogle steder, som er bedre end andre, hvis
> køretøjet gerne må være en del af ferien?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Hvis man vil have en rimelig billig bil, men god comfort, så er en Chrysler
Pacifica Cruiser ikke dum... Den findes kun i en V6 3,5L 250hk udgave, den
har jeg lejet et par gange og den er stjerne i de omgivelser du skal køre
rundt i... Og så kan den køre ok stærkt...

/Bjarne

Fra : Bjarne Haug

Dato : 17-11-06 11:10

> [...]
> har jeg lejet et par gange og den er stjerne i de omgivelser du skal køre
> rundt i... Og så kan den køre ok stærkt...

Jeg havde fornøjelsen af at køre med en bilfanatisk taxi chauffør i Seattle
for nogle måneder siden, han fortalte mig at han havde en GTO 2004 model,
den skulle have forholdsvis gode sports egenskaber... Den koster 30.000$ fra
ny, så mon ikke den findes at leje for en billig penge et sted...

/Bjarne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-06 10:52

Frederik Carøe wrote:
> Skal til Los Angeles i januar? Nogle steder, som er bedre end andre, hvis
> køretøjet gerne må være en del af ferien?

Problemet er at amerikanerne ikke kan finde ud af at sætte en
anstændig affjedring i deres biler, så selv en 300 HK øse føles
bovlam. Noget andet er at man ikke kan bruge de 300 HK til noget da de
alle ligger og tøffer rundt enormt langsomt.

Jeg ville vælge en eller anden kæmpestor convertible slæde at drible
rundt i derovre og så nyde komforten mere end det sportslige.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann - der på sin bryllupsrejse i LA kørte rundt i en
Oldsmobile Alero

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-11-06 17:37

>Jeg ville vælge en eller anden kæmpestor convertible slæde at drible
>rundt i derovre og så nyde komforten mere end det sportslige.

Cadillac XLR-V er sportslig. Det er een af de få der ikke er skod-blød.

Morgan