|
| Getz'ens første "prut"... Fra : Hr. Jensen |
Dato : 14-11-06 11:13 |
|
Så kunne Getz'en ikke klare fejlfri kørsel længere. (28400 km og 28
mdr.)
I går da min mor var ude på en indkøbstur mistede motoren pludselig
trækkraft og advarselslampen for motorfejl begyndte at blinke.
Ifølge min mor kørte hun ca. 40 km/t og ville skifte fra 2. til 3.
gear, da motoren pludselig ikke ville tage ved.
Hun ringede så til Hyundai og og forklarede problemet, og hun fik
besked på at trille ned forbi værkstedet.
De kunne dog ikke gøre noget da hun kom derned, da problemet forsvandt
efter motoren havde været slukket...
Jeg troede at man på moderne biler (inkl. de koreanske) kunne koble
sig ind på systemet og se hvad der var i vejen, altså lige som en
logfil, men det kan man altså ikke på Getz'en.
Nu skal hun bare køre videre indtil problemet opstår igen, hvilket jeg
synes er lidt vagt, for hvis der er noget galt og problemet forværres
ved at ignorere det, hvem sidder så med Sorteper?
Jeg spørger da, der stadig er fabriksgaranti på bilen, men værkstedet
kan jo i teorien bare sige at hun aldrig har været der, og at hun
bærer skylden ved ikke at have givet besked.
Vi har overholdt serviceintervallerne (1 gang årligt eller 15.000 km)
og vi kører på oktan 92 (ifølge instruktionsbogen kan den klare 91
oktan)
Og nu da problemet tilsyneladende overstiger værkstedets evner, så vil
jeg høre om der er nogen herinde, der kunne give et bud på, hvad der
er i vejen.
--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."
| |
Morgan (14-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan |
Dato : 14-11-06 12:54 |
|
> Jeg troede at man på moderne biler (inkl. de koreanske) kunne koble
> sig ind på systemet og se hvad der var i vejen, altså lige som en
> logfil, men det kan man altså ikke på Getz'en.
Det kan Fiat heller ikke. Det er en up-hill battle. Vi opgav vores
gamle Punto bla. pga det er umuligt at finde en diagnose på
midlertidige fejl.
> Nu skal hun bare køre videre indtil problemet opstår igen, hvilket jeg
> synes er lidt vagt, for hvis der er noget galt og problemet forværres
> ved at ignorere det, hvem sidder så med Sorteper?
Retorisk ? Det ved du jo godt. ;)
> Jeg spørger da, der stadig er fabriksgaranti på bilen, men værkstedet
> kan jo i teorien bare sige at hun aldrig har været der, og at hun
> bærer skylden ved ikke at have givet besked.
Ja.
> Vi har overholdt serviceintervallerne (1 gang årligt eller 15.000 km)
> og vi kører på oktan 92 (ifølge instruktionsbogen kan den klare 91
> oktan)
>
> Og nu da problemet tilsyneladende overstiger værkstedets evner, så vil
> jeg høre om der er nogen herinde, der kunne give et bud på, hvad der
> er i vejen.
Pas.
Mvh Morgan
| |
Brian (14-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 14-11-06 17:06 |
|
Hr. Jensen wrote:
> Og nu da problemet tilsyneladende overstiger værkstedets evner, så vil
> jeg høre om der er nogen herinde, der kunne give et bud på, hvad der
> er i vejen.
Som alle andre biler hvor fejlen kommer og går - noget elektronisk
Jeg ville køre forbi et værksted eller to mere, for at høre om de har
erfaring med problemet.
/Brian
| |
Sten Gundersen (14-11-2006)
| Kommentar Fra : Sten Gundersen |
Dato : 14-11-06 23:39 |
|
Hej!
En kolega havde en lignende fejl på sin Getz 1.6.
Lambdasonden blev skiftet et par gange, men det viste sig at være stikket
til lambdasonden.
Jeg har hørt om flere, så det er nok en udbredt fejl.
Men synes da det burde kunne udlæses.
Min egen (også en Getz 1.6, 2004, 28000) har ikke haft problemer endnu,
andet end det værkstedet har tilføjet ved service:
Bremserør i kontakt med bagfjeder efter bremseservice.
Hilsen Sten
| |
Hr. Jensen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 15-11-06 08:41 |
|
Den Tue, 14 Nov 2006 23:39:18 +0100 sendte "Sten Gundersen"
<1s2g3u4@snaps.dk> følgende røgsignaler:
>Hej!
>
>En kolega havde en lignende fejl på sin Getz 1.6.
>
>Lambdasonden blev skiftet et par gange, men det viste sig at være stikket
>til lambdasonden.
>
>Jeg har hørt om flere, så det er nok en udbredt fejl.
Interessant, det vil jeg skrive mig bag øret til næste gang problemet
opstår.
Pudsigt nok havde jeg selv lambdasonden i tankerne, da indsprøjtningen
vel bliver "forvirret" hvis lambdasonden eller forbindelsen til den er
defekt.
Takker.
--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."
| |
|
|