Fantastisk overskrift !
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-11-06 16:51

http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=480466/

"En tusse om måneden for en ny bil"

Ja, og når man så læser inde i artiklen

"For blot en tusse - 998 kroner - om måneden kan du lease eller leje en
spritny tre-dørs Toyota Aygo.
Pristilbudet er ekslusiv moms - med moms oveni bliver prisen 1.250 kr., og
vil du have service med, stiger ydelsen til 1.410 kr. "

Godt så, en ekstraudgift i forhold til overskriften på 41% for alle private
personer :) Men det er selvfølgelig noget der trækker læsere til.

Hurra for journalistik :)

Jacob (BMW E46)

Fra : BJ

Dato : 13-11-06 17:41

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Godt så, en ekstraudgift i forhold til overskriften på 41% for alle
> private personer :) Men det er selvfølgelig noget der trækker læsere til.

Hurra for dig, der er ikke momsfradrag på hvidpladebiler....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-11-06 19:22

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Hurra for dig, der er ikke momsfradrag på hvidpladebiler....

Hvad mener du ?

Du syntes ikke det er underligt at fremhæve en pris eksl. moms i en artikel
der er henvendt til private ?

Jacob (BMW E46)

Fra : BJ

Dato : 13-11-06 19:25

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad mener du ?

Momsfradraget for virksomheder er stærkt reduceret.

> Du syntes ikke det er underligt at fremhæve en pris eksl. moms i en
> artikel der er henvendt til private ?

Njaee .. ikke specielt, da der gøres højt og tydelig opmærksom på den
samlede pris i artiklen.

Det er ganske almindelig med "tiltrækkende" overskrifter.

Hvad skulle Se & Hør og lignende ellers leve af..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-11-06 17:50

Jacob Rungwald wrote:
> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=480466/
>
> "En tusse om måneden for en ny bil"
<snip snap>.

> Hurra for journalistik :)

Plus at journalisten åbenbart ikke har lavet research på området, fx. så
er der mange ting FDM fremhæver som man skal være opmærksom på, men han
har så ikke tænkt at det kunne være smart at snakke med dem. Han magter
heller ikke at tænke lidt selv over hvorfor de fleste selskaber afventer
nogle klarere regler på området, det er jo nok fordi der pt. kan være
mange problemer forbundet med leasing. At journalisten så selv lige
konkludere at det er nemt og sikkert for forbrugeren tangere vel nærmest
opdigt? Det virker hvert fald ikke som om at han snakket med nogen der
rent faktisk ved noget om det, men hva' det er måske heller ikke et krav
for at blive sladderbladsjouralist?

Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-11-06 17:59

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> heller ikke at tænke lidt selv over hvorfor de fleste selskaber afventer
> nogle klarere regler på området, det er jo nok fordi der pt. kan være

Hvilke problemer er der da?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-11-06 18:06

BJ wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvilke problemer er der da?

Gider ikke skrive en hel artikel af fra det nyeste motor, så måske
virker det her link, måske ikke...
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/716400AD-13BE-47A5-B859-A6E55452AA54/0/5253.pdf

Men kort fortalt skal kontrakten læses virkelig grundigt, specielt al
det med småt.

Thomas

Fra : BJ

Dato : 13-11-06 18:13

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men kort fortalt skal kontrakten læses virkelig grundigt, specielt al det
> med småt.

Det er ikke spor anderledes ved alle andre kapitalgoder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-11-06 20:43

BJ wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er ikke spor anderledes ved alle andre kapitalgoder.

Nåh? hvorfor er det så lige at både FDM og selskaberne selv ser frem til
at der kommer nogle mere klare retningslinier på området? Jeg kan godt
se det problematiske i at man giver 1500kr om måneden i troen at så er
alle udgifter (bortset fra benzin og forsikring) inkl. i prisen for
derefter at få et ekstra-smæk pga. en eller anden kryptisk fortolkning
af om en bilka-bule i en dør er 'alm. brug' eller om det kan forventes
at forbrugeren skal betale for en komplet omlakering af bilen (sat på
spidsen). Hvad med et forsæde der er slidt hul i? Eller at ungerne har
spildt is på bagsædet? Er det blot en rensning af bagsædet eller er det
nye sæder der skal betales for?

Hvilke regler der kan gælde for opsigelser er også meget interessante...
skal selskabet have 6 måneders betaling i leje selvom du ikke har bilen
tilrådighed?

Thomas
Der ikke ville lease bil før reglerne virker mere klare end de er iflg. FDM.

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-11-06 20:53

> Nåh? hvorfor er det så lige at både FDM og selskaberne selv ser frem til
> at der kommer nogle mere klare retningslinier på området? Jeg kan godt se
> det problematiske i at man giver 1500kr om måneden i troen at så er

Du mener FDM og de selskaber der ikke har nosset sig sammen til at tilbyde
leasing biler til private?

Mvh Morgan :)

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-11-06 21:04

> at forbrugeren skal betale for en komplet omlakering af bilen (sat på
> spidsen).

Sat på spidsen? Du mener, sat på spidsen, forgyldt, smurt ind i honning, og
proppet op i måsen på en gås?

*lol*

Faktum er at Ekstrabladet og resten af den kulørte presse naturligvis vil
finde en 5-10 historier med grufulde beretninger om det ene eller den anden
uretfærdighed. Ligesom uretfærdigheden ved at eje en Citroen C5 og ende på
værkstedet 25 gange om året. Eller uretfærdigheden ved at have lånt 105% af
husets værdi med F1 lån som sjovt nok ikke kun falder, men også stiger nogle
gange.
Jeg kan allerede se det i 2011. Familien Pladdersen smidt på gaden af onde
onde bankfolk (med et billede af Peter Straarup med horn og trefork indsat i
artiklen) fordi de sjovt nok ikke havde råd til at sidde for 5 mio med en
husstands indkomst på 350.000. Åh nej... Hvor er det synd.

Pointen (ja, der en én!) er at de firmaer (store firmaer) lever af
*kunderne*. De vil gerne lease dig en bil når du er færdig med den
nuværende. Måske enddog en BEDRE/STØRRE/DYRERE bil. Og vi ved jo alle sammen
godt at de her biler der bliver leaset bliver exporteret ud af DK, så snart
underskriften er tørret på afleverings blanketten. Og uden afgifter er
værdien af de biler væsentligt mindre, og dermed repræsenterer bilkabulen
lige pludseligt ikke en stor parameter, når Hans og Grethe i Hamborg skal
bøbe en brugt BMW 335i, til 15.000 euro, eller hvad den nu koster til den
tid.

Jeg ville ikke bekymre mig. Men naturligvis skal man altid læse sin
kontrakt.

Mvh Morgan :)

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-11-06 20:51

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/716400AD-13BE-47A5-B859-A6E55452AA54/0/5253.pdf

Den der artikel er nu heller ikke for skarp.

"Det er lidt ligesom forskellen på at eje et hus, eller leje et hus"

Øeh, ja, udover at en bil er et aktiv der forringes i værdi, hvor fast
ejendom stiger i værdi (på sigt). Flot så....

Den eneste reelle pointe som de har, er basalt set vurderingen af
skader/ridser/parkeringsbuler. Men ærligt talt tvivler jeg på det bliver et
problem for ret mange. Så snart skaderne har bare et rimeligt omfang, er der
jo netop det man bruger sin forsikring til. Om man bliver handlet 5.000 kr
ned når man skal sælge sin brugte bil, pga. parkerings buler, eller får en
præmie stigning på forsikringen, må da være det samme.

Jeg syntes det er ret skægt at folk ynder at male fanden på væggen så snart
der bliver introduceret et "nyt" koncept for de danske forbrugere. 30 årige
lån. Flexlån. Mobiltelefoner. Køleskabe. Rindende vand..... jeez......

Mvh
Morgan
"If it flies, fucks or floats - rent it!"

Fra : Anders Majland

Dato : 13-11-06 20:59

> [...]
> snart der bliver introduceret et "nyt" koncept for de danske forbrugere.
> 30 årige lån. Flexlån. Mobiltelefoner. Køleskabe. Rindende vand.....

Jeg synes at artiklen var ok - Pointen er ihertfald god nok. Altså at der er
nogle ting udover den månedlige ydelse man bør overveje.

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-11-06 21:07

> Jeg synes at artiklen var ok - Pointen er ihertfald god nok. Altså at der
> er
> nogle ting udover den månedlige ydelse man bør overveje.

Ja, udtalelsen om at man skal læse kontrakten er nu rigtigt fin. Men at det
underminerer hele leasing konceptet, er nu nok lige at springe til
konklusioner. ;)

Fra : BJ

Dato : 13-11-06 21:15

KLIP

> Jeg synes at artiklen var ok - Pointen er ihertfald god nok. Altså at der
> er nogle ting udover den månedlige ydelse man bør overveje.

Trods det faktum, findes der huskøbere som glemmer det, ja selv ejere af
automobiler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~