BMW E36 og rust
Fra : cbjerg@gmail.com

Dato : 13-11-06 09:08

Hej

Jeg har en E36 fra 92, der i øjeblikket står uden plader, fordi der
er en del ting galt med den, og jeg gerne vil have den repareret
henover vinteren. Da jeg intet ved om biler kunne dette jo være et
passende sted at spørge

Rust
Jeg har forsømt bilen en del siden jeg fik den for 3 år siden. Jeg
kan se at der er rust langs bunden af dørene, og under skærmene hen
langs siderne. Endvidere har jeg fået at vide at undervognen trænger
til en seriøs behandling. Hvorhenne får jeg lavet det billigst (i
Aalborg)? Jeg kan se der er noget der hedder tektrol i Randers der
laver undervognsbehandling, men der står ikk enoget om priser. Hvad
skal man cirka regne med?

Motor
Den egentlige grund til at den stå¨r uden plader er at motoren ikke
vil mere, Den kan sagtens startes, men når man gasser op, sker der
bare ikke noget. Bilen bevæger sig ikke. Jeg ved ikke lige hvad der er
galt, men den trænger alligevel til en ordentlig gennemgang. Er der
nogen der kender en mekaniker der ikke tager sig alt for højt betalt
til den slags gennemsyn, i eller omkring Aalborg?

Jeg har som sagt masser af tid til det, da jeg har en anden bil jeg kan
køre i hele vinteren, og jeg ville egentlig bare af med BMW'en.. Men
nu var jeg lige ude ved mine forældre, hvor den står, og jeg savner
sq egentlig at køre i den.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 09:13

In article <1163405291.519438.174060@k70g2000cwa.googlegroups.com>,
cbjerg@gmail.com wrote:

> [...]
> Aalborg)? Jeg kan se der er noget der hedder tektrol i Randers der
> laver undervognsbehandling, men der står ikk enoget om priser. Hvad

Regn med 4-6kkr for en komplet behandling for en bil med begyndende rust.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : cbjerg@gmail.com

Dato : 13-11-06 09:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Regn med 4-6kkr for en komplet behandling for en bil med begyndende rust.

Hvad nu hvis det er 1½ år siden man kunne karaktere det som
begyndende rust?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 09:22

In article <1163405956.070116.126370@i42g2000cwa.googlegroups.com>,
cbjerg@gmail.com wrote:

> Hvad nu hvis det er 1½ år siden man kunne karaktere det som
> begyndende rust?

Tja tjo.. prøv at kontakte den lokale Dinotrol mand. De skriver på deres
hjemmeside at det aldrig er for sent, men at en bil med rust kræver mere
arbejde som jeg lige forstår dem.

Vi gav 4700 for komplet dobbeltbehandling af vores nye bil. En som din
vil nok kræve 3dobbelt behandling som jeg forstår deres hjemmeside.
Altså nok ikke billigere end 4500,- selvom din er mindre end vores.

Det er umuligt at sige på forhånd .. men kontakt dem - så vil de nok se
bilen og give en pris ud fra det.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding