Kan man fryse friske rejer?
Fra : David Schjelde

Dato : 26-06-01 14:28

Hej alle

Nu er det jo højsæsson for friske rejer, så jeg ville høre om der er nogle
der har gode tips til hvordan man fryser disse til senere brug.

På forhånd tak.
David Schjelde

Fra : Gerner

Dato : 26-06-01 20:02

On Tue, 26 Jun 2001 15:28:05 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "David Schjelde"
<dauis@yahoo.com>, wrote:

>Hej alle
>
>Nu er det jo højsæsson for friske rejer, så jeg ville høre om der er nogle
>der har gode tips til hvordan man fryser disse til senere brug.

Plasticpose, fjern al luft, ned i fryser ?

Fra : David Schjelde

Dato : 27-06-01 08:52

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
> On Tue, 26 Jun 2001 15:28:05 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "David
Schjelde"

> Plasticpose, fjern al luft, ned i fryser ?

Ok - Men skal de være med skal eller pillede? Hvad giver det bedste
resultat?

Mvh
David

Fra : stroyer

Dato : 27-06-01 10:53

De skal være med det hele *S* du kal lige spørge om de er forkogte på
skibet, ... ellers fryser du dem bare ned med det hele..
Stroyer

Fra : David Schjelde

Dato : 27-06-01 14:41

"stroyer" <stine@stroyer.dk> wrote in message
> De skal være med det hele *S* du kal lige spørge om de er forkogte på
> skibet, ... ellers fryser du dem bare ned med det hele..
> Stroyer

Jeg køber dem rå og koger dem derfor selv. Så hvis jeg forstår dig rigtigt,
så skal de i fryseren efter jeg har kogt dem (med skal)

Mvh
David

Fra : stroyer

Dato : 28-06-01 14:39

Ja med skal og det hele
Så holder de den salte friske smag, og når man så tøer den op igen og det er
dejlig delikat at savere dejlige kolde rejser *S*
Stine

Fra : David Schjelde

Dato : 29-06-01 09:23

> [...]
er
> dejlig delikat at savere dejlige kolde rejser *S*

Takker for tippet.

Så er det hjem og koge rejer.

Mvh
David

Fra : Rene Larsen

Dato : 30-06-01 16:51

Det er min erfaring at rejerne skal pilles førend de bliver frosset ned, de
bliver seje i skallerne hvis ikke de er pillede.
God fornøjelse
Rene