jeg går amok
Fra : Snuden

Dato : 12-11-06 20:29

Ja, overskriften skal ikke tages så bogstavelig, men jeg er simpelthen
forundret over at SÅ mange kører SÅ dårligt.

Viser ikke af. Placerer sig ikke rigtigt. Viser ikke hensyn. Kører for tæt
på forankørende. Lægger makeup under kørslen. Standser for grønt og kører
over for rødt (ja, det sku rigtigt), Kører med tågelygter tændt både for og
bag selvom det er solskin, trailerlys virker ikke, enøjede biler, ja fortsæt
selv listen.

Men der er dæleme mange, rigtig mange af ovennævnte.

Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare et
brokkehoved?

Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 20:42

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare
> et brokkehoved?

Jeg ser ikke sådanne bilister.
Tror du er sensitiv hvad det angår.
Det går nok over.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 21:03

> Jeg ser ikke sådanne bilister.
> Tror du er sensitiv hvad det angår.
> Det går nok over.

Hehe

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-11-06 21:51

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Jeg ser ikke sådanne bilister.

Måske det er tid at få checket synet.

> Tror du er sensitiv hvad det angår.

Ja det giver mening hvis du nu er en af de halvsorte/ligegyldige bilister
som er ligeglade med deres ansvar som bilist og bilejer.

En bilist med en manglende/sprunget forlygtepære kendetegnes ofte ved at
også på bagenden mangler der en eller flere pærer til stop/bag
nummerpladelys.

For slet ikke at tale om trailerfolket, det lader til at de ikke har så
meget overskud at de gider checke lys & tegngivning, ofte ser man sådan en
køre med næsten ingen lys i pærerne p.g.a. manglende stelforbindelse,
fremgår tydeligt når de starter afviserblink, så blinker alle lygter
lystingt, magr til ligegyldighed skal men lede længe efter, og der er en
anseelige flok af dem.

--
MVH Hans.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-06 23:01

"Hans L. Jørgensen" skriver:

> Måske det er tid at få checket synet.

Det er al den McD papir han har siddende på forruden...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 12-11-06 23:39

Olsen wrote:
> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ser ikke sådanne bilister.
> Tror du er sensitiv hvad det angår.
> Det går nok over.

I går talte jeg 10-11 stykker med kun en lygte.. tror 50% var Peugeot.
Derudover bemærkede jeg også, at mange tænder tågelyset når det
regner!?! Nå ja, lå også bag trailer som kun havde lys i den ene side.

/Rasmus

Fra : -= JF =- priv

Dato : 12-11-06 23:45

Rasmus Lauritsen (rasmus.lauritsen@ggmail.com) kradsede følgende besked
i <4557a25b$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>

> Derudover bemærkede jeg også, at mange tænder tågelyset når
> det regner!?!

Ja, det er en klassiker!!!
Om det så er på Køgebugtmotorvejen i myldretiden...
Pisse irriterende at ligge bag sådan et kvajhovede!

--
Mvh. John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 00:31

After serious thinking Rasmus Lauritsen wrote :
> Derudover bemærkede jeg også, at mange tænder tågelyset når det regner!?!

Hvilket for det første er ok i henhold til færdselsloven (i kraftig
regn) men også er rigtig lækkert af hensyn til bagvedkørende på
motorvejen.

Fra : Jens

Dato : 13-11-06 13:14

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Hvilket for det første er ok i henhold til færdselsloven (i kraftig
> regn) men også er rigtig lækkert af hensyn til bagvedkørende på
> motorvejen.

Kommentaren gik nok på dem, der tænder tågelys "når det regner" - uanset
om regnen nedsætter sigtbarheden væsentligt eller ej. Der er _meget_
længe mellem de gange, hvor regn nedsætter sigten så meget at tågelys
foran bliver berettiget.

Tågebaglygter kan gøre én synlig bagfra når kørsel på en regnvåd bane
slynger så meget vand op, at sigten nedsættes. Min tommelfingerregel er
at tænde tågebaglygter når jeg ikke kan se lys på den forankørende før
jeg kan se bilen. De bliver slukket igen, når nogen nærmer sig bagfra.
--

Jens F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 13:52

on 13-11-2006, Jens supposed :
> Tågebaglygter kan gøre én synlig bagfra når kørsel på en regnvåd bane
> slynger så meget vand op, at sigten nedsættes.

Præcis, det er også der jeg bruger den.

> Min tommelfingerregel er
> at tænde tågebaglygter når jeg ikke kan se lys på den forankørende før
> jeg kan se bilen.

Samme her.

> De bliver slukket igen, når nogen nærmer sig bagfra.

Det gør jeg så ikke - og jeg har endnu ikke oplevet selv at blive
blændet af en tågebaglygte i sådan et vejr.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-11-06 09:34

Den Sun, 12 Nov 2006 20:41:53 +0100 sendte "Olsen" <-> følgende
røgsignaler:

>"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg ser ikke sådanne bilister.
>Tror du er sensitiv hvad det angår.
>Det går nok over.

Om ikke andet får nogle sig en forskrækkelse, når de skal obligatorisk
køreprøve hvert 10. år (som om at der ikke var mangel på
prøvesagkyndige i forvejen)
Hvornår mon det kommer?

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : TDN

Dato : 12-11-06 20:46

> [...]
>
> Men der er dæleme mange, rigtig mange af ovennævnte.
>
> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare

Det er også hvad jeg oplever i traffiken hver dag i og omkring Århus.....

Mvh
Thomas

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-11-06 20:47

> [...]
>
> Men der er dæleme mange, rigtig mange af ovennævnte.
>
> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare

Nej, du er ikke et brokkehoved. Du har så evig ret.
Jeg har flere gange sagt til en arbejdskollega, at han kun har lys i højre
forlygte. Får han det lavet? -Nej! Ufatteligt.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 21:07

On Sun, 12 Nov 2006 20:28:40 +0100, "Snuden" <snudens@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Men der er dæleme mange, rigtig mange af ovennævnte.
>
>Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare et

Der er for mange med underlig adfærd og alternativ lygteføring. Men
efterhånden anser man det for normalt og lægger ikke rigtig mærke til
det. Før man får fuck-finger for at bremse for fodgængere, der vil
krydse vejen - af ham bagved!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-11-06 21:12

Snuden brought next idea :
> Viser ikke af.

Dovenskab - eller defekte lygter...

> Placerer sig ikke rigtigt.

Du tænker på folk der ligger i 2. bane ?

> Viser ikke hensyn.

Nej det er jo et svaghedstegn...

> Kører for tæt på
> forankørende.

Ses desværre alt for ofte, specielt på motorvejen.

> trailerlys virker ikke

Det syns jeg er så ubehageligt at køre bagved. Men hvad der er værst
ved jeg ikke - dem hvor lyset ikke virker eller dem der har vendt noget
forkert så den blinker modsat af bilen. Kan jo godt gå hen og blive
rigtig farligt hvis traileren blinker til højre så den bagvedkørende
overhaler...

> enøjede biler

Dem er jeg også begyndt at lægge mærke til, der er godt nok mange af
dem, også hvor det er baglygten der er røget eneller flere af. Hvordan
gør man egentlig nemmest folk opmærksomme på at deres baglygter er
defekte ? man kan jo dårligt stoppe dem midt på en mørk motorvej...

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-11-06 21:33

> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare et
> brokkehoved?
>
> Snuden

Kan kun give dig ret. Især IKEA-rundkørslen i Århus er hårdt ramt.
Kommer man fra Randsersvej og kører til kan folk simpelthen ikke placere
sig rigtigt. Alle holder til højre, og ligger man så i indersporet er
det næsten umuligt at komme ud igen. Det der skulle have været sikkerhed
bliver pludselig det modsatte.

Mvh

Kasper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-11-06 21:50

Kasper Christensen expressed precisely :
> [...]
> at komme ud igen. Det der skulle have været sikkerhed bliver pludselig det

Jeg er ganske overbevist om at det er korrekt at der skal køres i
inderste spor i rundkørslen, men hvilken §§ i færdselsloven følger det
af ? Jeg kan ikke engang finde ordet "rundkørsel" i den...

Fra : Gamle

Dato : 12-11-06 21:41

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, overskriften skal ikke tages så bogstavelig, men jeg er simpelthen
> forundret over at SÅ mange kører SÅ dårligt.
klip

> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare
> et brokkehoved?

Overhovedet ikke.
Du glemte lige alle de bilister som ikke aner en skid om, hvordan man kører
ind i en rundkørsel. De standser helt selvom der ikke er nogen i
rundkørslen. Man kommer med en jævn tilpasset hastighed og forventer, at den
forankørende glider ind i rundkørslen, da der ikke er nogen derinde. Hvad
sker. Rigtigt, idioten bremser helt op og kigger til højre og venstre. Men
resultatet er, at man selv er ved at få den bagvedkørende op i bagen. Og ja,
det er her i Århus. Jeg kender heller ikke ret mange andre end jyderne, som
bremser helt op, når den forankørende vil svinge til højre. I stedet for at
dreje udenom, når der ikke kommer nogen (har selv været jyde siden 1967).
Var ude for en skolevogn der blinkede til højre og svingede til venstre
(venstresving forbudt) jeg gav et lille trut i hornet og svingningen blev
afbrudt. Lidt længere henne blinkede skolevognen til venstre og drejede til
højre.
Og så er der også alle de bilister som kommer drønende fra en sidevej med
hajtænder. Fuld fart frem og glor til højre først. Hvad fan..n er meningen.
Hvor svært kan det være at køre efter færdselsloven og vise en smule hensyn.
Og så den klassiske, når man vil være venlig og lade en bilist smutte ud fra
en port, parkeringsplads, sidevej og lign. Men hvad sker ofte. Bilisten
sidder og glor til højre og ser ikke, at man holder stille for at lade ham
slippe ud. Ikke før han hører bilisterne bag mig dytte for at få mig til at
køre. Og sådan kan man blive ved.

Mvh.
Torben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-11-06 22:16

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lade ham slippe ud. Ikke før han hører bilisterne bag mig dytte for at få
> mig til at køre. Og sådan kan man blive ved.

OK det sker da som du skitserer det, men -det er nu ikke ofte jeg oplever
det.

Måske du skal søge ind i panelet af "syv sure gamle mænd". ;-/

--
MVH Hans

Fra : Gamle

Dato : 12-11-06 22:28

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> OK det sker da som du skitserer det, men -det er nu ikke ofte jeg oplever
> det.
>
> Måske du skal søge ind i panelet af "syv sure gamle mænd". ;-/

Vås med dig.
Utroligt du kan kommentere på denne måde. Jeg ved hvad jeg oplever, når jeg
kører og lur mig om ikke mange mange andre oplever det samme. Men du ser det
nok ikke, da du åbenbart hører til den kategori som jeg omtaler. Eller også
har du fandens travlt med at knævre i mobiltelefon, så jo langsommere jo
bedre. Så kan du bedst følge med.*S*
Men næste gang du er ude at køre, så prøv lige at åbne øjnene. Og tag lige
at genopfriske teoribogen. Hvor svært kan det være.

Mvh.
Torben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-11-06 22:50

> [...]
> Eller også har du fandens travlt med at knævre i mobiltelefon, så jo
> langsommere jo bedre. Så kan du bedst følge med.*S*

Ser du - jeg kommer dagligt på landevejen både i by og på land, og har rent
faktisk sidst i denne måned gjort det i ikke mindre end 43 år, i dag kører
jeg 40-100 km. per dag, så at postulere jeg ikke ser eller ved hvad der
foregår må så stå for egen regning (sidste uheld var i vinteren 1975-76).

En af de få ting i trafikken som irreterer mig er folks langsommelighed ved
start fra lysregulering. Faktisk er det mere udtalt i Århus end omliggende
småbyer. Hvis de blot ville sørge for at lætte r..ven og komme i gang ville
mange flere bilister kunne nå over for grønt, men nej - man sider og
formeligt snorksover, når det så bliver grønt går der flere sekunder inden
de kommer i gang når de så først er kommet i gang skal jeg love for at der
trædes på pedalen, 70-80 km/t hvor der er 60 km. begrænsing, op og holde ved
næste lyskryds (selv om de udmærket ved at der på strækningen er "grøn
bølge").

Nu er mit mobilbehov nok mindre end de flestes, det er indskrænket til korte
beskeder, ikke noget med lange ligegyldige samtaler, og når jeg kører
foregår det _aldrig_ håndholdt.

> Men næste gang du er ude at køre, så prøv lige at åbne øjnene. Og tag lige
> at genopfriske teoribogen. Hvor svært kan det være.

Hvis jeg ikke har åbne øjne for trafikken havde jeg jo nok ikke kørt
skadesfrit i over 30 år, og mit køremønster er ikke af en art hvor nogen
unødigt kommer for sent jeg udnytter hastighedsbestemmelserne hvor jeg
færdes

Jeg må jo så ile med en undskyldning (ved dog ikke helt for havd) ;)

For du har da lige bekræftet mig i at min antagelse måske holder bedre end
det først antaget.;-/

--
MVH Hans

Fra : Gamle

Dato : 12-11-06 23:04

> [...]
> love for at der trædes på pedalen, 70-80 km/t hvor der er 60 km.
> begrænsing, op og holde ved næste lyskryds (selv om de udmærket ved at der

Og du mener så, at folk er mere vågne i de situationer jeg omtaler. Men er
du ikke bare lidt ude på et sidespor, når du kan tillade dig at sige, at det
ikke er rigtigt, hvad jeg fortæller. Så vidt jeg ved følges vi ikke ad i
trafikken. Og vi har kørt nogenlunde samme antal år, jeg dog uden uheld
trods 20 år som taxichauffør og 10 år som alm. selvstændig med ca. 60000
km/år.
Men du må jo føle dig trådt over tæerne på een eller anden måde. Jeg kunne
så med ligeså god ret sige det samme som dig. Men også dette oplever jeg
hver gang jeg er ude at køre.
Men jeg kalder da ikke dig for "sur gammel mand", det kan jeg ikke tillade
mig blot på grund af et indlæg i NG om folks måde at køre på.
Kender forresten ikke din smiley. Den står ikke i den liste jeg bruger.
http://newbie.spontek.dk/smileys.htm
Mvh.
Torben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-11-06 22:54

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og tag lige at genopfriske teoribogen. Hvor svært kan det være.

Kan da opfordre dig til det samme. Forresten hvornår har du sidst brugt
omtalte bog. For mit vedkommende er det kun 2 år siden jeg sidst havde den i
brug i forbindelse med erhvervelse af bus + erhverv (havde i forvejen
lasvogn+ anhænger), såee - føler mig ganske godt ajour med den bog ;)

--
MVH Hans

Fra : Gamle

Dato : 12-11-06 23:12

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Dit svar på mit indlæg svarer ikke til dit svar på Olsens indlæg. Er du
blevet så gammel, at du ikke kan huske, hvad du selv skriver. Hvorfor skulle
dine oplevelser være mere rigtige end mine?
Du skriver bl.a.
> [...]
> fremgår tydeligt når de starter afviserblink, så blinker alle lygter
> lystingt, magr til ligegyldighed skal men lede længe efter, og der er en

Det er da ikke min opfattelse (måske en enkelt i ny og næ). Mon ikke du bare
er en "sur gammel mand".
Kan du se sammenligningen?

Mvh.
Torben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-11-06 23:51

> Det er da ikke min opfattelse (måske en enkelt i ny og næ).

Der ser du. Jeg har da heller ikke generaliseret på noget tidspunkt.

> Mon ikke du bare er en "sur gammel mand".

Fint for mig hvis det så også tilfredsstiller dig ;)

> Kan du se sammenligningen?

Ja og nej....

Jeg har _aldrig_ sagt du var en "sur gammel mand". Så lad det nu blive
derved..

EOD

--
MVH Hans

Fra : Gamle

Dato : 13-11-06 00:00

> Jeg har _aldrig_ sagt du var en "sur gammel mand". Så lad det nu blive
> derved..

Ahh, jeg har da bare taget det for lidt godmodige drillerier.
*S*

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 12-11-06 23:16

> [...]
> i brug i forbindelse med erhvervelse af bus + erhverv (havde i forvejen
> lasvogn+ anhænger), såee - føler mig ganske godt ajour med den bog ;)

Kan du så ikke lade være med at læse i den mens du kører og følge med i
trafikken istedet. *G*

Mvh.
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 08:09

In article <45578f2c$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> wrote:

> OK det sker da som du skitserer det, men -det er nu ikke ofte jeg oplever
> det.

Jeg må nok sige jeg sidder og nikker genkendende til det hele... enten
er det fordi jeg lægger mere mærke til det eller også er det bare værre.

En ting er ihvertfald helt sikkert.. dem jeg møder om aftenen med både
nær + tågelys tændt får et lille vink med mine tågelygter og sker der
intet så er det fuldt blus på fjernlyset. Jeg gider _ikke_ se på det
skide genskind på de våde veje vi har på denne årstid. Jeg vil skide en
hat på de ikke kan se en pind de næste 100km, men så kan de satme lære
at slukke dem. 90% har dem tændt med vilje .... jeg nægter at tro der
kører så mange rundt som ikke aner de har dem tændt.

> Måske du skal søge ind i panelet af "syv sure gamle mænd". ;-/

Jeg tror snart jeg melder mig frivilligt

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-06 23:47

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev :

>Man kommer med en jævn tilpasset hastighed og forventer, at den
>forankørende glider ind i rundkørslen, da der ikke er nogen derinde.

Hvad nu hvis den forankørende vil være helt sikker på der ikke er
nogen ?

--
Jan_stevns

Fra : Gamle

Dato : 12-11-06 23:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad nu hvis den forankørende vil være helt sikker på der ikke er
> nogen ?

Så skulle han få sig nogle briller. Når alle de bagvedkørende kan se, at
rundkørslen er fri, må han da mangle briller.
Han kan selvfølgelig også tage tid på, hvor længe det varer inden der kommer
een. Så kan han sige til lillemor Ka' du se, det var godt vi holdt tilbage.
Men det er jo ikke sådan, når 2 mill. bilister vil køre efter deres egne
færdselsregler.

Mvh.
Torben

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-06 23:44

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev :

>Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare et
>brokkehoved?

Nøehhh - du hører vel bare til i klubben "Find fejl i andres kørsel"

;)

--
Jan_stevns

Fra : Niels Pein

Dato : 12-11-06 23:51

Du har nok mest ret, men man bør også være i stand til at acceptere et vist
minimum af de mildere forseelser, for det er svært helt at undgå.

Jeg gør mit for at køre pænt og hensynsfuldt (men måske af og til lidt for
stærkt, hvis jeg vurderer det er forsvarligt).
D.v.s. jeg undgår at køre for tæt på, at køre over for rødt, at køre med
tågelys når det ikke er tåget, og jeg lægger f*ndm* heller ikke make-up.

Men hvis trailerlyset går i stykker, så opdager man det som regel ikke før
man skal bruge traileren næste gang så man fuldfører dermed sin tur med
forkert lys.
Og hvad gør man hvis en forlygtepære springer og man ikke har en reserve med
(det har jeg prøvet een gang)? Stopper man straks bilen og fortsætter i
taxa? Ikke mig. Jeg kører videre til næste tankstation og køber en pære (til
overpris) og sætter den på straks, men dermed har jeg jo fået kørt X
kilometer "enøjet". Og hvis det kræver værktøj at skifte, kan man måske
blive nødt til at køre helt hjem enøjet.
Det samme med blinkys. Man skal lige opdage det.

Så det vil aldrig helt kunne undgås at man møder nogen der ikke viser af
eller har fejl på lyset.

Men du har ret. Der er alt for mange.

Kører du selv rundt med et sæt ekstra pærer; forlys, baglys, blinklys? Jeg
gør, men selv det trick svipsede en gang, da jeg havde brugt halogen'en til
en af mine motorcykler og inden jeg fik genopfyldt, røg højre forlys på
bilen også.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : spamsen

Dato : 13-11-06 16:23

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> [...]
> værktøj at skifte, kan man måske blive nødt til at køre
> helt hjem enøjet. Det samme med blinkys. Man skal lige opdage det.
helt enig, dog har de fleste biler fra 90-> vel en lampe et sted i
instrumenteringen der fortæller dem at en pære er "i udu"? :)
og skægt nok er det jeg oplever, at de biler hvor den ene lygte kun virker,
ikke særligt gamle, men møde dem flere dage efter med samme lygteføring sker
alt for tit :)

> [...]
> gang, da jeg havde brugt halogen'en til en af mine
> motorcykler og inden jeg fik genopfyldt, røg højre forlys
Det har jeg også oplevet, altså så "når den ene" er sprunget og skiftet
ryger den anden, kan det mon have noget med spændingen at gøre?

tak for et godt indlæg

--
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 16:26

spamsen presented the following explanation :
> helt enig, dog har de fleste biler fra 90-> vel en lampe et sted i
> instrumenteringen der fortæller dem at en pære er "i udu"? :)

Det har min ikke og den er fra 2000.

Fra : spamsen

Dato : 13-11-06 20:29

"Henrik Stidsen" wrote in message
> spamsen presented the following explanation :
>
> Det har min ikke og den er fra 2000.
ok?, men ved nærmere eftertanke har konebilen det heller ikk'
(men det er nu også en gammel "fattig" skoda favorit'93-94)
men skramcedesen har' (også en lampe for manglende sprinklervæske som lyser
lige tidligt nok med vel nok 1L tilbage :|)

--
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 21:48

spamsen expressed precisely :

> men skramcedesen har' (også en lampe for manglende sprinklervæske som lyser
> lige tidligt nok med vel nok 1L tilbage :|)

Sådan en ville jeg gerne have, jeg syns det er SÅ irriterende når man
en vinterdag løber tør for sprinklervæske kort efter man er kørt på
motorvejen eller lign...

Fra : Denis

Dato : 13-11-06 23:09

"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
KLIP
> helt enig, dog har de fleste biler fra 90-> vel en lampe et sted i
> instrumenteringen der fortæller dem at en pære er "i udu"? :)

Ikke i min Civic (96)

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 08:40

> [...]
>
> Men der er dæleme mange, rigtig mange af ovennævnte.
>
> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare

Jeg giver dig fuldstændig ret.

Lige en ting mere, der er stadig mange der taler i mobil.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Niels Pein

Dato : 13-11-06 20:17

"kimila" skrev ...

> Lige en ting mere, der er stadig mange der taler i mobil.

Hvis de kan finde ud af at køre pænt imens, kan det ikke bringe noget i kog
hos mig.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 11:45

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> at slukke dem. 90% har dem tændt med vilje .... jeg nægter at tro der
> kører så mange rundt som ikke aner de har dem tændt.

Ahhh, livsfarlig selvtægt - rygraden i enhver retsstat. Den dag en af
dem rammer dig frontalt med 90-100km/t fordi du blænder ham så kan du
lære hvad "så er du da også selv ude om det" betyder.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 12:41

In article <1163414727.824832.3410@e3g2000cwe.googlegroups.com>,
> [...]

> dem rammer dig frontalt med 90-100km/t fordi du blænder ham så kan du
> lære hvad "så er du da også selv ude om det" betyder.

Jep - det er jeg udemærket godt klar over.. mener endda jeg skrev noget
med at det bekymrede mig mindre.

Når man bliver tilstrækkelig træt af visse typer så sker der et eller
andet...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 12:43

Martin Johansen [6000] was thinking very hard :
> Når man bliver tilstrækkelig træt af visse typer så sker der et eller
> andet...

Ja, desværre

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 12:53

In article <mn.6afa7d6b49777b99.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Martin Johansen [6000] was thinking very hard :
>
> Ja, desværre

Helt enig.. også selvom det i dette tilfælde er mig der er "desværre". ;)

Forskellen fra mig og så mange andre herinde er, at jeg ikke lægger
skjul på min holdning og opførsel og må lægge øre til Rasmus Modsat
øgenavne mv.

For mellem du og jeg så ved vi begge godt at jeg ikke er den eneste som
"opfører" mig sådan.. og at jeg hører til den milde ende. De fleste
"tør" bare ikke fortælle om det, da deres flotte image jo så krakelerer

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 13:14

Martin Johansen [6000] expressed precisely :
> Forskellen fra mig og så mange andre herinde er, at jeg ikke lægger
> skjul på min holdning og opførsel og må lægge øre til Rasmus Modsat
> øgenavne mv.

Sådan går det jo tit når man stikker næsen frem...

> For mellem du og jeg så ved vi begge godt at jeg ikke er den eneste som
> "opfører" mig sådan.. og at jeg hører til den milde ende. De fleste
> "tør" bare ikke fortælle om det, da deres flotte image jo så krakelerer

Ja jeg syns også der er et misforhold mellem hvad man møder i trafikken
og hvad der fortælles herinde - og jeg tror ikke på det er fordi det
kun er de gode billister der er herinde.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 13:28

In article <mn.6b187d6b321378da.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Sådan går det jo tit når man stikker næsen frem...

Jeg har skind på næsen endnu :)

> Ja jeg syns også der er et misforhold mellem hvad man møder i trafikken
> og hvad der fortælles herinde - og jeg tror ikke på det er fordi det
> kun er de gode billister der er herinde.

Præcis min opfattelse.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 13:50

Martin Johansen [6000] brought next idea :

> Jeg har skind på næsen endnu :)

Ja lad os nu se hvor længe det holder ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 14:20

In article <mn.6b3e7d6b7c032142.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Martin Johansen [6000] brought next idea :

> Ja lad os nu se hvor længe det holder ;)

LOL

:)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-11-06 19:53

Martin Johansen [6000] wrote:

> Forskellen fra mig og så mange andre herinde er, at jeg ikke lægger
> skjul på min holdning og opførsel og må lægge øre til Rasmus Modsat
> øgenavne mv.

Du ka' jo li' det

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 21:50

In article <4558bf10$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Du ka' jo li' det

Shh..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : alexbo

Dato : 13-11-06 13:18

"Martin Johansen skrev

> Når man bliver tilstrækkelig træt af visse typer så sker der et eller
> andet...

Ja, en eller anden dag møder du een som dig selv, han smider en brosten ind
gennem forruden, fordi du blænder ham, for at lære dig at passe din egen
kørsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 14:19

In article <4558659e$1$65123$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> Ja, en eller anden dag møder du een som dig selv, han smider en brosten ind
> gennem forruden, fordi du blænder ham, for at lære dig at passe din egen
> kørsel.

Det vil jeg glæde mig til at se... at han i farten når at tage en
brosten han tilfældigvis har med til at nå at smide den ud af hans
vindue som først skal åbnes.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 15:15

Martin Johansen [6000] presented the following explanation :
> at han i farten når at tage en
> brosten han tilfældigvis har med til at nå at smide den ud af hans
> vindue som først skal åbnes.

Hvem siger han skal åbne sit eget vindue først ? ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 15:38

In article <mn.6b927d6bccf09e28.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Martin Johansen [6000] presented the following explanation :
>
> Hvem siger han skal åbne sit eget vindue først ? ;)

Nåh nej :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Niels Pein

Dato : 13-11-06 20:15

"Martin Johansen [6000]" ...

> Det vil jeg glæde mig til at se... at han i farten når at tage en
> brosten han tilfældigvis har med til at nå at smide den ud af hans
> vindue som først skal åbnes.

No kidding. Du risikerer en dag at møde en psyko der har stjålet en hurtig
bil og er ude på en joyride. Han bliver pissed og kører efter dig, og giver
dig det der lille snedige puf på bagskærmen så du ryger rundt, hvorefter han
stikker af. Dét er træls.

Jeg ville ikke turde den slags hammer-irriterende selvtægt, men mindre jeg
selv kørte i noget _meget_ stort.
--
Mvh. Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-06 21:51

In article <4558c420$0$12664$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Jeg ville ikke turde den slags hammer-irriterende selvtægt, men mindre jeg
> selv kørte i noget _meget_ stort.

Sådan er vi jo så forskellige..

En mand laver noget ulovligt.. jeg (eller en anden) påpeger det.. og
idioten bliver selv sur... det giver da ingen mening.

At feje for egen dør først.. (ikke dig, men ham).

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : alexbo

Dato : 13-11-06 22:05

"Martin Johansen skrev

> En mand laver noget ulovligt.. jeg (eller en anden) påpeger det.. og
> idioten bliver selv sur... det giver da ingen mening.

Du påpeger det ved at lave en større ulovlighed.
Men man kan da også lege politibetjent på en tilsyneladende mere lovlig
måde, metoden med at cirkle om en anden bil, f.eks.
Det er også kun et spørgsmål om tid før udøverne møder een der ikke er til
at lege med,
så bliver de lige kørt af vejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Denis

Dato : 13-11-06 23:20

> [...]
> måde, metoden med at cirkle om en anden bil, f.eks.
> Det er også kun et spørgsmål om tid før udøverne møder een der ikke er til

At signalere med lygterne (om at den anden bruger forkert tåbelys) er vel
ikke ulovligt.
Tåbelyset er derimod ulovligt (medmindre der rent faktisk er tåget etc.).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 23:23

Denis explained :
> At signalere med lygterne (om at den anden bruger forkert tåbelys) er vel
> ikke ulovligt.

Nej, men det er ikke at signalere når man bare blænder op på fuld blus.
Signalgivning med fjernlyset er et eller flere kort blink.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-06 10:02

In article <4558deae$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> Du påpeger det ved at lave en større ulovlighed.

Og?

> Men man kan da også lege politibetjent på en tilsyneladende mere lovlig
> måde, metoden med at cirkle om en anden bil, f.eks.

Jep - kan du give et lovligt forslag til hvordan man får de andre til at
slukke deres tågelygter om aftenen?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : alexbo

Dato : 14-11-06 22:27

"Martin Johansen skrev

> Jep - kan du give et lovligt forslag til hvordan man får de andre til at
> slukke deres tågelygter om aftenen?

Nej, ikke hvis et blink ikke hjælper,
men det er nu heller ikke det store problem synes jeg.
Men hvis man hele tiden er ved at koge over fordi de andre ikke kører som
man synes de skal, så kan bilkørsel selvfølgelig godt være træls.

Egentlig synes jeg emnet siger en del om skribenten, amok over noget
tågelys, så mangler noget overblik.
Der er også engang en skribent der skrev, at han var nødt til at foretage
hasarderede overhalinger, fordi der var bilister der kun kørte 70 hvor de
måtte køre 80.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-06 23:02

In article <455a3811$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> [...]

> hasarderede overhalinger, fordi der var bilister der kun kørte 70 hvor de

Jeg må indrømme at du altid oppebærer en meget professionel fremtoning -
hvis den holder stik til daglig så tager jeg altså min kasket af..

Som jeg lagde ud med så er jeg da godt klar over det ikke er det mest
fornuftige.. så når du hele tiden appelerer til min fornuft så er det
altså som at slå i en pude.. der sker altså minus :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : alexbo

Dato : 15-11-06 20:09

"Martin Johansen skrev

> Som jeg lagde ud med så er jeg da godt klar over det ikke er det mest
> fornuftige.. så når du hele tiden appelerer til min fornuft så er det
> altså som at slå i en pude.. der sker altså minus :)

Det er helt i orden, det bekymrer mig lige så lidt som hvis du foretog dig
noget i trafikken jeg ikke syntes om.
Jeg bemærker det, og er ellers nærmest ligeglad.

Jeg skriver for at fortælle hvad jeg mener, og læser hvad andre mener, det
er ikke et formål i sig selv at være enige.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-06 22:17

In article <455b6e64$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> Jeg skriver for at fortælle hvad jeg mener, og læser hvad andre mener, det
> er ikke et formål i sig selv at være enige.

Godt så. Jeg var ellers lige ved at få det indtryk at det du mente/skrev
var "lov".

Så lad os ikke koge mere suppe på det..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-11-06 15:15

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men der er dæleme mange, rigtig mange af ovennævnte.
>
> Det er simpelthen utroligt, at folk opfører sig sådan. Eller er jeg bare

Jeg kan supplere med disse ting.

1. Folk kører ind på motorvejen med 70-80 km i timen
2. Folk kører ind på motorvej og holder samme hastighed som den lastbil
de skal flette med, og som ikke kan trække ud.
3. Folk stopper op, hvis andre skal dreje til højre, istedet for bare at
overhale.
4. Tågebaglys uden tåge.
5. Holder en alt for lav hastighed.

Og jo jeg synes også det er irrtererende, og jeg synes det er blevet værre
og værre de sidste par år, men jeg ved ikke hvorfor.

Bjarne K.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 15:20

Bjarne K. used his keyboard to write :
> 1. Folk kører ind på motorvejen med 70-80 km i timen

Med mindre der er en meget god grund til det, f.eks. at man skal flette
ind bag en lastbil, så bliver jeg også ret knotten over den opførsel.
Jeg lærte, da jeg tog kørekort, at man skal sørge for at komme op i den
hastighed man skal/vil køre med så hurtigt som muligt for at undgå at
genere dem der kører bagved fordi man kører langsomt.

> 2. Folk kører ind på motorvej og holder samme hastighed som den lastbil de
> skal flette med, og som ikke kan trække ud.

Det er vel ligemeget om det er det ene eller andet køretøj man skal
flette sammen med - der skal justeres og det er den der ligger bagerst
der skal justere sin hastighed.

Det gode spørgsmål er jo så, hvis to biler mødes, den ene kører 130km/t
på motorvejen og den anden er ved at flette ind. Bilenpå motorvejen
trækker ud i 2. spor for at give plads og de to ender med at køre samme
hastighed ved siden af hinanden. Begge biler kører nu 130km/t i hver
sit spor. Hvem skal give sig så de begge kan komme til at køre i 1.
spor ?

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-11-06 15:33

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message

> Det er vel ligemeget om det er det ene eller andet køretøj man skal flette
> sammen med - der skal justeres og det er den der ligger bagerst der skal
> justere sin hastighed.

De gang jeg har set det har det altid været billisten der fejler. De går
ligesom istå når de når op til lastbilen, og ænser ikke at kører forbi,
eller at sætte farten ned. Har et par gange set nogle der blev nødt til at
bruge nødsporet som ekstra tilkørselsrampe.

Bjarne K.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 16:04

Bjarne K. formulated the question :
> Har et par gange set nogle der blev nødt til at bruge nødsporet som ekstra
> tilkørselsrampe.

De gange jeg har set det har det være lastbilen på motorvejen der har
været skyld i det.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-11-06 21:39

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De gange jeg har set det har det være lastbilen på motorvejen der har
> været skyld i det.

Hvordan det Henrik ?

--
MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 21:49

Hans L. Jørgensen brought next idea :

> Hvordan det Henrik ?

F.eks. ham der valgte at accelerere og lukke hullet istedet for blot at
holde sig hvor han var. Det er set to gange, den ene gang var jeg selv
offer for det, den anden gange var det en anden lastbil det gik ud
over.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-11-06 08:35

> F.eks. ham der valgte at accelerere og lukke hullet istedet for blot at
> holde sig hvor han var. Det er set to gange,

Det er da ikke ofte jeg ser lastvognstrafikken køre så langsomt på
motorvejen, vil næsten påstå at den personvogn der skal flette ind ligger og
snorksover på tilkørselsrampem, personvognen har da 40 km/t mere at gøre
godt med i forhold til lastvognen.

> den ene gang var jeg selv offer for det,

Husker det godt ;-/

> den anden gange var det en anden lastbil det gik ud over.

Altså lidt "egen medicin" ;)

--
MVH Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-11-06 10:05

> [...]

> holde sig hvor han var. Det er set to gange, den ene gang var jeg selv
> offer for det, den anden gange var det en anden lastbil det gik ud over.

Er også oplevet!
Det er ikke sådan særlig behageligt.

Fra : Denis

Dato : 13-11-06 23:25

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Bjarne K. formulated the question :
>
> De gange jeg har set det har det være lastbilen på motorvejen der har
> været skyld i det.
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Oftest forventer folk jo at lastbilen skal trække ud i 2. spor eller
ligefrem blokere bremserne.
Jeg synes nu altså det er personbilerne der enten er for stolte til at
bremse ned (og blive bagved) eller simpelthen ikke nænner at give bilen en
spand kul (fx min far).

(Jeg er IKKE lastbil charufør).
Denis

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 23:24

Denis expressed precisely :

> Jeg synes nu altså det er personbilerne der enten er for stolte til at bremse
> ned (og blive bagved) eller simpelthen ikke nænner at give bilen en spand kul
> (fx min far).

Det er ikke min oplevelse, som regel går det fint men jeg har to gange
oplevet af lastbilerne aktivt har blokeret for indfletning hvor det
reelt har været ved at gå galt begge gange.

Fra : spamsen

Dato : 14-11-06 01:13

"Denis" wrote in message
> [...]
> stolte til at bremse ned (og blive bagved) eller
> simpelthen ikke nænner at give bilen en spand kul (fx min
ja folk har det med at blive forskrækket over "sådan et stort lo***" der
spyr ild og røg for at komme op i nærheden af mordforsøg :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 16:33

> [...]
> ved siden af hinanden. Begge biler kører nu 130km/t i hver sit spor. Hvem
> skal give sig så de begge kan komme til at køre i 1. spor ?

Det er da nemt, den der bliver overhalet, skal give plads, ved f.eks at tage
lidt af farten. står i FL.

David

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 16:43

DrPepper expressed precisely :
> Det er da nemt, den der bliver overhalet, skal give plads, ved f.eks at tage
> lidt af farten. står i FL.

Men er der nogen af dem der bliver overhalet ? ;)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-11-06 16:52

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> DrPepper expressed precisely :
>
> Men er der nogen af dem der bliver overhalet ? ;)

Jada. Ham til højre. Den anden må per definition være i gang med en
overhaling, da han ellers ville placere sig længst muligt til højre.
Det modsatte kan ikke være tilfældet, da overhaling foregår venstre om
(undtagen af venstresvingende, men de optræder sjældent på motorvej).

Fra : spamsen

Dato : 13-11-06 20:52

"Bjarne K." wrote in message
> "Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message

> Jeg kan supplere med disse ting.
>
> 1. Folk kører ind på motorvejen med 70-80 km i timen
100% enig, selv i "skodaen" kan den vel nå en 100-110(men det kræver lidt
speeder :))
jeg oplever endda at folk fanme bremser lige inden (jeg kan ikke forklare
hvad der lige sker i hovedet på dem, andet end de lever livet rigeligt
spændende) man må på de fleste motorvejs tilkørsler/nedkørsler køre
130km/t...

> 2. Folk kører ind på motorvej og holder samme
> hastighed som den lastbil de skal flette med, og som ikke
> kan trække ud.
JA ser man faktisk ret tit, og lastbilen skulle jo nødigt andet end træde på
speederen så det bliver endnu mere spændende (ses TIT på lastbiler der
kommer fra øresundsbroen (en SORT røgsky går man sjældent fejl af))

> 3. Folk stopper op, hvis andre skal dreje til højre,
> istedet for bare at overhale.
ærlig tilståelse, hvis der er dobbelt fuldt optrukne linier på midten holder
jeg mig også pænt bagved..

> 4. Tågebaglys uden tåge.
ja, synes dog desværre det er flere der kører med dem foran tændt.. og det
eneste det gør, at at genere flest mulige andre trafikkanter..

> 5. Holder en alt for lav hastighed.
Ja det kan også give nogen spændende episoder :|

> Og jo jeg synes også det er irrtererende, og jeg synes
> det er blevet værre og værre de sidste par år, men jeg
> ved ikke hvorfor.
folk har fået øjne for at hvis de nu kører efter spedometeret, får de ikke
et klip i kortet....(og så kommer der en der kører efter sin "GPS" så er det
pludselig ikke 53-54(60)km/t) altså min egen personlige teori...

--
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 10:22

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> snorksover på tilkørselsrampem, personvognen har da 40 km/t mere at gøre

Problemet er først rigtig stort når man skal flette ind mellem nummer
18 og 19 i en række på 35 lastbiler - så kræver det altså uendelig
meget mere end 40km/t ekstra at nå op foran den første før man er
nede af rampen... (ok, let overdrevet - men du forstår vel pointen).

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-11-06 14:08

[...]

Har aldrig oplevet det som et problem, måske fordi jeg også selv har siddet
"deroppe".

Og så har det for mig ikke den helt store betydning om jeg fletter mellem
nummer 17 eller 18.

Derimod har jeg da oplevet at nogen "deroppe" troede at fordi han sad
deroppe, skulle han ikke "give plads", Men - når han så opdager at
klaphatten til højre blot fortsætter med at holde på sin ret til pladsen
foran ham da han er længst fremme, kommer han på andre tanker. Det er da
interessant at opleve specielt når sporet til venstre for ham er optaget. ;)

--
MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 15:03

Hans L. Jørgensen wrote:

> Og så har det for mig ikke den helt store betydning om jeg fletter mellem
> nummer 17 eller 18.

Det har det sådan set heller ikke for mig, bare jeg kan få lov at
flette ind der hvor det passer i trafikken uden at skulle bekymre mig
om hvorvidt gutten bagved ønsker mig død eller er en flinker fyr der
godt kan se længere end til forruden.

> Det er da
> interessant at opleve specielt når sporet til venstre for ham er optaget. ;)

Jeg tror nærmere jeg vil kalde det uhyggeligt at opleve -
panikreaktioner fra lastbilchauffører er IKKE sjove for dem der skal
bremse for at overleve dem! ...

Men hva, når jeg ikke selv er i farezonen kan jeg da også godt sidde
og grine lidt af den chauffør der blev tvunget til at finde bremsen
frem fra skuffen og bruge den :)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-11-06 17:06

Jeg tror nærmere jeg vil kalde det uhyggeligt at opleve -
panikreaktioner fra lastbilchauffører er IKKE sjove

Ved du hvad Henrik, hvis han panikker er det alene fordi han sover, og ja -
så er det fanme uhyggeligt ;)

> for dem der skal
bremse for at overleve dem! ...

Ratholderen i lastbilen behøves ikke engang at bremse for at give en
personbil plads til fletning, medmindre det går nedad bakke. Ligeud eller
med stigning, behøver han blot at lette foden fra speederen i et sekund, så
er der plads til en personvogn.

Men hva, når jeg ikke selv er i farezonen kan jeg da også godt sidde
og grine lidt af den chauffør der blev tvunget til at finde bremsen
frem fra skuffen og bruge den :)

Som jeg tidligere har sagt/skrevet, har jeg "næsen" forest _fletter_jeg_ og
han skal give plads, jeg holder min bane med rolig hånd ud i hans hans bane,
har indtil dato ikke oplevet at en ikke har givet plads (men dog et par sure
hoveder), og hvis han derefter hægter sig på min bagende skal jeg nok finde
et tidspunkt hvor overhalingsbanen er fyldt, hvorefter jeg slipper speederen
samtidig med at jeg starter harveriblinket, det har en forunderlig virkning
med hensyn til at få lidt plads, eller om du vil få ham fjernet fra min
krog, de forstår godt vinket med vognstangen ;)))

--
MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 19:10

It happens that Hans L. Jørgensen formulated :

> Ved du hvad Henrik, hvis han panikker er det alene fordi han sover, og ja -
> så er det fanme uhyggeligt ;)

Og det er skam også set :)

> [...]
> stigning, behøver han blot at lette foden fra speederen i et sekund, så er

Det kommer an på hvor tæt på den forankørende lastbil han kører - jeg
så f.eks. en i morges der kørte med MINDRE end 2 meters afstand til en
bus, han jeg skulle flette ind foran ham skulle han bremse temmelig
meget ;)

Fra : K+T

Dato : 14-11-06 16:01

Et brokkehovede er du sikkert uden tvivl! Men du har ret i det aller meste -
folk er nogen fæ i trafikken.

Knud