Har jeg skadet noget?
Fra : mfn

Dato : 11-11-06 12:05

Svigermors bil punkterede. Jeg ville så seføli montere reservehjulet. Det
var dog rustent sindsyg meget fast at jeg måtte tæske på det med en hammer i
½ time før det ville af - og ja jeg havde tage boltene ud først ;)

Fik afbalanceret reservehjulet og monterede.

Resultat: Den ryster vildt meget i rattet og trækker rimeligt kraftig mod
højre (det var venstre forhjul som blev skiftet) Man skal holde godt fast i
rattet for ikke at ryge i grøften selv ved lave hastigheder - 30 km/t.

Det kan hun jo ikke leve med så kan min "tæsken" have skadet noget "længere
inde" eller er det hjul simpelthen bare elendigt trods afbalancering?

Der var slet ikke rysten i rattet inden skift...

Fra : Janner

Dato : 11-11-06 12:57

> Der var slet ikke rysten i rattet inden skift...

Prøv og fyld luft i dækket *GG*

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-11-06 13:52

> [...]
> inde" eller er det hjul simpelthen bare elendigt trods afbalancering?
>
> Der var slet ikke rysten i rattet inden skift...

Du skal nok tage det af og rense fladen mellem fælgen og anlægsfladen på
bremseskiven og så spænde det lige på igen, over kors.

Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 11-11-06 14:24

> [...]
"længere
> inde" eller er det hjul simpelthen bare elendigt trods afbalancering?
Det du udsatte det for er ingenting i forhold til at køre på en humpet
grusvej, hvis bilen vejer 1000kg, så er der 250kg tryk på det hjul, som så
bøfler henover noget ujævnt, og så kan en hammer på 10kg ikke gøre ret
meget, hvis du altså kun har slået på hjulet. Skal jo ikke kunne udelukket
du kan have bøjet/bulet noget ved at slå på undervognen.

Som andre siger, af med hjulet igen, og rens fladen. Evt. med en stålbørste.
Husk at gøre det på hjulet, og bilen.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : mfn

Dato : 11-11-06 17:16

> [...]
> meget, hvis du altså kun har slået på hjulet. Skal jo ikke kunne udelukket
> du kan have bøjet/bulet noget ved at slå på undervognen.

Ok nej jeg slog kun på selve det gamle hjul med blev pludselig i tvivl om
det kunne skal hjulleje bærarme og alt det dersens bagved ;)

> Som andre siger, af med hjulet igen, og rens fladen. Evt. med en
stålbørste.
> Husk at gøre det på hjulet, og bilen.

Ok det prøver jeg imorgen (det regner for meget i dag) ;)

Fra : Morten

Dato : 11-11-06 19:06

Ka være din svigermor er punkteret på en kantsten med 80km i timen. Det
gjorde min svigermor.

Morten

fn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stålbørste.
>
> Ok det prøver jeg imorgen (det regner for meget i dag) ;)

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : mfn

Dato : 11-11-06 19:24

Hahah nej det gamle hjul så nu rimeligt indtakt ud og tabte bare luften over
et par dage...