Hva dmener I om måden at køre på?
Fra : Per O.

Dato : 10-11-06 06:06

Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?

http://www.youtube.com/watch?v=FUneG1s1GP0&mode=related&search=

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Klaus G.

Dato : 10-11-06 06:28

> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?

Meget godt spørgsmål :)

Det kommer åbenbart helt bag på de MC folk at det rent faktisk kan gå galt
når de ligger og køre råddent på offentlig vej.

Umildbart vil jeg tro at den politi bil simpelthen har overset den mc, for
personligt turde jeg ikke køre min bil ud foran en mc som brøler afsted med
sådan en fart.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Niels Munk

Dato : 10-11-06 06:41

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> wrote in message

> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?

Umiddelbart lyder det som om politibilen kører ud foran,
med fuldt overlæg. De hvinende dæk tyder på at politiet
skal skynde sig ud foran mc'erne inden de når derhen.

Folk der kender lidt til MC, vil vide at hvinende MC-dæk
har en mere højfrekvent tone, pga. den smallere kontakflade.
Ergo - det er hvinende bildæk der høres.

Hvis det er med fuldt overlæg, burde betjenten ha' skåret
bollerne af, og tvinges til at spise dem. MC'erne kører
råddent, ja - men politiet burde vide at en MC umuligt kan
nå at stoppe på den afstand, med den fart!

Bliver helt harm over det klip...

/Niels Munk
- Mitsubishi Galant 2.0 & Suzuki RF 900 R <--- MC!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-06 08:46

Den Fri, 10 Nov 2006 06:40:33 +0100 sendte "Niels Munk"
<spam*sletdette*@sejeniels.dk> følgende røgsignaler:

>Hvis det er med fuldt overlæg, burde betjenten ha' skåret
>bollerne af, og tvinges til at spise dem. MC'erne kører
>råddent, ja - men politiet burde vide at en MC umuligt kan
>nå at stoppe på den afstand, med den fart!

Man skal ikke køre hurtigere end at hjernen kan følge med. Og kører
man så hurtigt at man ikke kan undvige eller bremse, så må man lære
det på den hårde måde.

>Bliver helt harm over det klip...

Og hvis det i stedet var et barn der var blevet ramt af
motorcyklen...?

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-11-06 18:58

Hr. Jensen wrote:

> Og hvis det i stedet var et barn der var blevet ramt af
> motorcyklen...?

Jeg så ikke nogle børn i videoen?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-06 22:30

Den Fri, 10 Nov 2006 18:57:45 +0100 sendte "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg så ikke nogle børn i videoen?

Og jeg så ikke at betjenten gjorde det med vilje...

Men mc'isten var vel blevet truet til at køre hasarderet, har jeg ret?

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-11-06 13:11

Hr. Jensen wrote:
> Den Fri, 10 Nov 2006 18:57:45 +0100 sendte "Anders Houmark"
> <sunsitenews@andersh.dk> følgende røgsignaler:

> Og jeg så ikke at betjenten gjorde det med vilje...

Hvad har det med sagen at gøre? Om det var med vilje eller ej kan være
ligegyldigt - han gjorde det.

> Men mc'isten var vel blevet truet til at køre hasarderet, har jeg ret?

Jeg tvivler på at du har ret.. Jeg tvivler også, når du skriver, at der
kunne have rendt et barn ud foran motorcyklen.. Enhver normalt tænkene
forældre vil vide, at en 4 sporet vej ikke er en god legeplads.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-11-06 13:33

Anders Houmark skrev:
> Jeg tvivler på at du har ret.. Jeg tvivler også, når du skriver, at der
> kunne have rendt et barn ud foran motorcyklen.. Enhver normalt tænkene
> forældre vil vide, at en 4 sporet vej ikke er en god legeplads.

Var der ikke noget for en tid siden med et barn der legede ved en
hovedvej mens forældrene så på biler?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-11-06 14:14

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne have rendt et barn ud foran motorcyklen.. Enhver normalt tænkene
> forældre vil vide, at en 4 sporet vej ikke er en god legeplads.

Altså - tvivlen skal komme mc'isten tilgode, men ikke betjenten..

--
MVH Hans

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-11-06 14:21

Den Sat, 11 Nov 2006 13:11:17 +0100 sendte "Anders Houmark"
> [...]

>kunne have rendt et barn ud foran motorcyklen.. Enhver normalt tænkene
>forældre vil vide, at en 4 sporet vej ikke er en god legeplads.

Det ændrer ikke ved det faktum at der KUNNE have været et barn der
besluttede sig for at rende over vejen, og når han kommer bankende har
han tilsidesat al fornuft, og så måtte Darwin træde til med lidt hjælp
fra polisen, og så er den ikke længere.

Jeg giver udtryk for min holdning, og I andre giver udtryk for Jeres.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-11-06 22:11

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man skal ikke køre hurtigere end at hjernen kan følge med. Og kører
> man så hurtigt at man ikke kan undvige eller bremse, så må man lære

Så ér det da begrænset hvor hurtigt _du_ kan køre.
Aller først: Jeg har kørt motorcykel i 33 år, og det går ikke altid lige
stille for sig,
men som der køres på mc i videoen her, er da noget "roelamt".
Det retfærdiggør dog ikke politiets handlinger i denne video.
Det er helt tydeligt, at der bliver accelereret hårdt af politibilen
(hvinende _bil_bæk).
Jeg tror betjentene,er blevet godt trætte af det racen på motorcykler,
de holder og hisser sig op og nu skal de (mcisterne) fa*e ha en lærestreg,
ska´ de.
Betjenten der kørte, har sikkert troet han kunne tvinge motorcyklerne til
standsning.
Han har bare ikke hørt efter i teoritimerne, da der blev talt om
stanselængder.
Det var helt sikkert forsætligt.

Det er vi flere om

mvh Jens

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 10-11-06 08:38

Per O. skrev:
> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?

Tja...Der går 4 sekunder fra der er dækhyl til han rammer bilen, så
lidt betænkningstid har han da haft, men de er jo så pissedygtigte
sådan nogle motorcyklister.

Jeg har sgu ikke ondt af ham.

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-06 08:41

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?

Jeg tror betjenten prøver at spærre for den forreste motorcykel, det andet
fjols går på baghjulet hvilket gør at der ikke er meget lys på og er svær at
se, eller i det mindste at bedømme fart på!
Jeg synes da klart at motorcyklisten er den mest tåbelige, betjenten har
måske nok ikke tænkt sig helt om, at en "wheeler" er liidt længere om at
stoppe.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-06 08:52

Den Fri, 10 Nov 2006 06:05:49 +0100 sendte "Per O."
<webmaster@tosseparkering.dk> følgende røgsignaler:

>Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?
>
>http://www.youtube.com/watch?v=FUneG1s1GP0&mode=related&search=

Jeg har aldrig hørt om muhammedanske bikere før jeg så denne video
. De reagerer med samme primitive kommunikationsevner (at sparke og
slå på ting) når de forsøger at piske stemningen op.

Bl.a. chimpanser gør det samme.

MC'isten er idioten, da hans hasarderede kørsel ikke skyldtes alkohol
(det kunne ellers have givet ham en "undskyldning" for opførslen.)

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-06 08:57

> [...]
> . De reagerer med samme primitive kommunikationsevner (at sparke og
> slå på ting) når de forsøger at piske stemningen op.

Ja der er lidt abe-adfærd over den slags...

> MC'isten er idioten, da hans hasarderede kørsel ikke skyldtes alkohol
> (det kunne ellers have givet ham en "undskyldning" for opførslen.)

Jeg tror nu det er betjenten de tester for at vise den oprøte flok at han er
ædru

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-06 09:11

Hr. Jensen wrote:
> Den Fri, 10 Nov 2006 06:05:49 +0100 sendte "Per O."

> MC'isten er idioten, da hans hasarderede kørsel ikke skyldtes alkohol
> (det kunne ellers have givet ham en "undskyldning" for opførslen.)

Kunne det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens F

Dato : 10-11-06 11:06

Hr. Jensen wrote:
> [...]
> . De reagerer med samme primitive kommunikationsevner (at sparke og
> slå på ting) når de forsøger at piske stemningen op.

Hvilken del af klippet giver nogen indikationer af bikernes religiøse
observans? Eller var det bare en af fordommene, der blev luftet?

> Bl.a. chimpanser gør det samme.

Jeg har også set det udført i Næstved - uden at jeg af den grund føler
anledning til at karakterisere folk derfra i almindelighed.
--

Jens F

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-11-06 22:26

> [...]
>
> MC'isten er idioten, da hans hasarderede kørsel ikke skyldtes alkohol
> (det kunne ellers have givet ham en "undskyldning" for opførslen.)

Hvor ved du det fra?? Jeg er helt sikke på at politiet ikke har været
henne ved motorcyklisten for at tvinge ham til at "blæse".
Det ville han ikke være i stand til. Det må da selv _du_ kunne se.
( hvad er _din_ undskyldning )??????????????
Der kan ikke være tvivl om, at det er (den hjernelamme) betjent man har
målt,
i et forsøg på at.... ja hvad. Der er jo ikke nogen undskyldning. Det er for
dumt.

Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-11-06 10:31

Hr. Jensen wrote:

> Man skal ikke køre hurtigere end at hjernen kan følge med. Og kører
> man så hurtigt at man ikke kan undvige eller bremse, så må man lære
> det på den hårde måde.

Nej, så må man blive straffet og dømt i henhold til loven. Man kan
da ikke forsvare at sætte folks liv i fare ved at blot køre ud foran
dem. Der er svjv ikke dødsstraf for at køre for hurtigt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-06 12:04

Den 10 Nov 2006 01:30:31 -0800 sendte "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> følgende røgsignaler:

>Nej, så må man blive straffet og dømt i henhold til loven. Man kan
>da ikke forsvare at sætte folks liv i fare ved at blot køre ud foran
>dem. Der er svjv ikke dødsstraf for at køre for hurtigt.

Dødsstraf eller ej, så er der en del trafikanter der kommer af dage
pga. for høj hastighed.

Men er det så forsvarligt at sætte andres liv på spil ved at køre
hasarderet?

Fra : Niels Munk

Dato : 10-11-06 15:56

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message

> Men er det så forsvarligt at sætte andres liv på spil ved at køre
> hasarderet?

Nej, og derfor skal betjenten kastreres. Han kører da netop
hasarderet... Jeg er klar over at MC-isten også gør det, men
betjenten skaber med vilje en ulykke, som er fuldstændig
unødvendig. Han sætter i øvrigt også sin egen kollega's liv
i stor fare ved at køre frem på den måde. Havde MC'en
ramt ind i forreste sidedør, var det sikkert endt med 2 døde...

/Niels Munk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-06 22:07

Den Fri, 10 Nov 2006 15:55:33 +0100 sendte "Niels Munk"
> [...]

>i stor fare ved at køre frem på den måde. Havde MC'en
>ramt ind i forreste sidedør, var det sikkert endt med 2 døde...

Kompromis: De får begge fjernet en testikel?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-11-06 12:43

Hr. Jensen wrote:

> Men er det så forsvarligt at sætte andres liv på spil ved at køre
> hasarderet?

Nej og derfor skal det også straffes med bøde, fratagelse af
kørekort, motorcykkel og hvad der ellers står i loven, men man kan
ikke bare undskylde en så brutal handling som den politimanden
udfører med at den anden kørte for stærkt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Persson

Dato : 10-11-06 15:30

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> wrote in message
> [...]

Som sædvanlig er denne gruppe lidt rigeligt hårdt dømmende mod mc'ere. Det
hele handler om, hvorvidt om betjenten gjorde det med overlæg eller ej. Og
selv hvis han ikke gjorde, så burde han nok få justeret de kontaktlinser.

Men lad mig komme med et andet eksempel: Hvis en lastbil ser en
hurtigkørende bil på motorvejen, er det så i orden at trække ud, således at
bilisten kyssser lastbilen? Nej bestemt ikke. Andres åndsvage handlinger kan
ikke forsvares ved at begå en endnu dummere selv.

Så nu ikke noget med bevidst at åbne bildøre foran cyklister, blot fordi de
ikke har lys på :o/

//Kim

PS: sagen havde været anderledes, hvis udrykningen havde været tændt. Og
indlægget skal ikke forsvare de efterfølgende handlinger fra de andre
mc'ister

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-06 22:12

Den Fri, 10 Nov 2006 15:29:42 +0100 sendte "Kim Persson"
<kimcph@gmail.comcom> følgende røgsignaler:

>Som sædvanlig er denne gruppe lidt rigeligt hårdt dømmende mod mc'ere.

Ja, uha da da, og i d.f.m. er man jo så glade for bilisterne eller
madkassekørerne som I vist kalder dem...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-11-06 16:22

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FUneG1s1GP0&mode=related&search=

Det er ikke nemt for mig at vide.

Men hvad er status, hvis politiet på forhånd havde ytret følgende:
'Hvis der bliver kørt uforsvarligt, så stopper vi pågældende,
på den ene eller anden måde.'

Næsten altid når der er en flok, så er der en der har svært ved at holde
sig.
Til et træf, med efterfølgende fælleskørsel,
så var der en der ikke havde forstået budskabet.
1 stk koger, der prompte blev takseret med 1 stk bøde!
Politiet havde på forhånd sagt at de ville være til stede.
De havde også sagt at kogere,
eller andet der kunne komme under kategorien uforsvarlig kørsel,
forstyrrelse af offentlig ro og orden,
eller lignende ville IKKE blive tolereret og der ville blive skredet hårdt
ind.

Så igen, hvad var 'aftalt' forud?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Niels Munk

Dato : 10-11-06 16:58

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Så igen, hvad var 'aftalt' forud?

Fuldstændigt ligemeget! Intet kan forsvare den totalt
latterlige handling som den pågældende betjent vælger
at udføre. Vel og mærke forudindtaget at det er gjort
forsætteligt.

Det er vel heller ikke i orden, som betjent, at skyde folk
fordi de pisser på offentlig vej, selvom man har sagt det
forinden?

Den pågældende handling er livsfarlig for _mindst_
2 personer!

/Niels Munk

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-11-06 22:39

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forstyrrelse af offentlig ro og orden,
> eller lignende ville IKKE blive tolereret og der ville blive skredet hårdt

Skal man følge logikken i dit indlæg, skulle han da ikke kun have en _bøde_
han skulle da være forsøgt kørt over med patruljevognen.

> Så igen, hvad var 'aftalt' forud?

Jeg tror ikke der var 'aftalt' noget. Da slet ikke: "hvis i køre for stærkt,
vil vi forsøge at slå jer ihjel".

mvn Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-11-06 23:32

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Skal man følge logikken i dit indlæg, skulle han da ikke kun have en
> _bøde_
> han skulle da være forsøgt kørt over med patruljevognen.

Der var ikke nogen patruljevogn, kun MC-betjente.

> Jeg tror ikke der var 'aftalt' noget. Da slet ikke: "hvis i køre for
> stærkt,
> vil vi forsøge at slå jer ihjel".

Siger følgende tekst dig noget:

Use of lethal force authorised.

Hvis du opholder dig et sted hvor skiltet er sat op,
hvordan forholder du dig så til gældende regler?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-06 16:46

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?

Hvis MC'isten havde kørt efter reglerne = ingen problemer.
Ergo må det være MC'isten der er galt påen.
Det fik han så også at føle.

Fra : Niels Munk

Dato : 10-11-06 17:00

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> wrote in message

> Hvis MC'isten havde kørt efter reglerne = ingen problemer.
> Ergo må det være MC'isten der er galt påen.
> Det fik han så også at føle.

Hvis betjenten havde kørt efter reglerne (vigepligt bl.a.) =
ingen problemer. Ergo må det være betjenten der er galt
på den. Det fik politibilen også at føle.

Hvad er det for en argumentation??

/Niels Munk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-06 19:42

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen problemer. Ergo må det være betjenten der er galt
> på den. Det fik politibilen også at føle.

Hvis man skal holde tilbage hvergang man ser en/to lygter
i horisonten så skal man holde tilbage ???????????
Ja for tænk nu på hvis det er en fartdjævel så skal vi jo ikke
køre ud foran ham, for selom han kører for stærkt .............bla bla.
Tag dig sammen Niels. Havde cyklen kørt hvad den måtte
så var han ikke blevet til mos. Iøvrig gik tråden også på hvad man
mente om måden at køre på, og svaret var helt klart en afspejling
af min holdning til sagen i klippet. Den fik I og du kunne åbenbart
ikke kapere den. Det er dit problem. Lev med det, det gør jeg

Fra : Niels Munk

Dato : 10-11-06 20:59

> Hvis man skal holde tilbage hvergang man ser en/to lygter
> i horisonten så skal man holde tilbage ???????????

Øh?

> Ja for tænk nu på hvis det er en fartdjævel så skal vi jo ikke
> køre ud foran ham, for selom han kører for stærkt .............bla bla.

Øhm... er ikke helt med? Selvfølgelig skal man ikke køre lige ud foran
en fartdjævel. Så vil man da bare komme galt afsted? (betjenten)

> Tag dig sammen Niels. Havde cyklen kørt hvad den måtte
> så var han ikke blevet til mos.

Har du 100% ret i. Havde betjenten ageret på forsvarlig vis, var der
heller ikke sket noget. Kom ikke og sig at han agerer forsvarligt!

> [...]
> af min holdning til sagen i klippet. Den fik I og du kunne åbenbart
> ikke kapere den. Det er dit problem. Lev med det, det gør jeg

Jeg kan sagtens kapere din holdning, lissom jeg undlader at
kommentere visse andre, lettere racistiske indlæg i samme tråd.
Mine indlæg afspejler også bare min holdning. Håber da du kan
kapere dem :)

Jeg forsvarer overhovedet ikke MC'ernes rådne kørsel! Jeg bliver
dog harm over betjentens totalt unødvendige handling. Som tidligere
nævnt, sætter han _mindst_ 2 liv på spil, ved at køre ligeud foran en
mc, som kører i nærheden af 150km/t. (Igen forudsætter jeg at han
gør det forsætteligt)

/Niels Munk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-06 22:15

> Har du 100% ret i. Havde betjenten ageret på forsvarlig vis, var der
> heller ikke sket noget.

Nåe - hvordan kan du vide det ???? Du har da ingen garanti for at en
uskyldig var blevet torpederet 100-200 længere fremme

> Kom ikke og sig at han agerer forsvarligt!

Nej..

--
MVH Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-11-06 22:22

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> Har du 100% ret i. Havde betjenten ageret på forsvarlig vis, var der
> heller ikke sket noget. Kom ikke og sig at han agerer forsvarligt!

Betjenten agerer 100% forsvarligt.
Han stopper MC'en før denne når at gøre skade på andre.

> [...]
> nævnt, sætter han _mindst_ 2 liv på spil, ved at køre ligeud foran en
> mc, som kører i nærheden af 150km/t. (Igen forudsætter jeg at han

Er det tilladt at køre 150km/t der?
Hvor mange live sætter ham på MC'en på spil?
Er det mon første gang han kører sådan?
Vågn op Niels.
Sådan en forstår kun en ting, det er at blive stoppet!
og det blev han så også.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Niels Munk

Dato : 11-11-06 09:31

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Betjenten agerer 100% forsvarligt.
> Han stopper MC'en før denne når at gøre skade på andre.

Gu gør han numse-nej!
Du kan (sat lidt på højkant) sidestille det med at en betjent i en
radar-fart-kontrol, ser er fartsynder, og derefter trækker pistolen
og skyder vedkommende gennem forruden, og derved bringer
ham til standsning før han gør skade på andre.
- Men det er måske helt ok?
Du argumenterer jo mere eller mindre for dødsstraf mod farsyndere.
Hvornår er det så ok? 20% overskridelse, 50% eller 100% ?

> Er det tilladt at køre 150km/t der?

Ganske sikkert ikke. At han overtræder færdselsloven
retfærdiggør dog ikke på nogen måde betjentens, for
flere, meget livsfarlige handling.

> Hvor mange live sætter ham på MC'en på spil?

Det jeg ikke. Meget svært at sige ud fra klippet. Dog _tror_
jeg ikke at han, hvis han så f.eks. børn på vejen forude, ville
køre så stærkt netop der. Deri ligger forskellen. Betjenten
forårsager med vilje en helt unødvendig ulykke.

> Er det mon første gang han kører sådan?

Ganske sikkert ikke. Jeg forsvarer stadigt ikke MC-istens
kørsel. Han burde ha' klippet kortet i smadder. Man stopper
bare ikke fartsyndere på den måde! Skal politiet også til
at holde i lastbiler på sideveje, og køre direkte ud foran
biler der kører for stærkt?
Hvad er det for en primitiv tankegang?

> Vågn op Niels.
> Sådan en forstår kun en ting, det er at blive stoppet!
> og det blev han så også.

*Suk* Skal vi også til at hugge fingrene af tyveknægte?

/Niels Munk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-11-06 10:05

Den Sat, 11 Nov 2006 09:31:28 +0100 sendte "Niels Munk"
<spam*sletdette*@sejeniels.dk> følgende røgsignaler:

>*Suk* Skal vi også til at hugge fingrene af tyveknægte?

JA!

Fra : Niels Munk

Dato : 11-11-06 10:09

> JA!

Den lader vi lige stå et øjeblik....

/Niels Munk

Fra : Niels Pein

Dato : 11-11-06 12:55

"Uffe Bærentsen" skrev ...

> "Niels Munk" skrev ...

> Betjenten agerer 100% forsvarligt.
> Han stopper MC'en før denne når at gøre skade på andre.

I al den tid jeg har fulgt med her i gruppen, er dette det hidtil ringeste
og mest skræmmendet indlæg jeg har set.
Jeg fatter ikke at nogen kan have en sådan holdning.

(i situationen her er der fri bane på den anden side, ud af en vej der har 3
spor i samme retning, så motorcyklisten er ikke umiddelbart til fare for
nogen, selvom det går stærkt).
--
Hilsen
Niels

Fra : Denis

Dato : 11-11-06 15:24

> [...]
>
> Betjenten agerer 100% forsvarligt.
> Han stopper MC'en før denne når at gøre skade på andre.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke kan forsvare MC'isten.
Og jeg er da heller ikke en engel selv.

Men det politi vi har i dag er sgu ikke "Judge Dreed" (eller
hvordan det nu staves).
Politiet kan anholde folk og skrive bøder ud fra lovgivningen,
men de må altså ikke selv finde på en "passende" straf.

Denis

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-11-06 22:58

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke argumentation. Ved så godt nok ikke hvad det så er??

> [...]
> mente om måden at køre på, og svaret var helt klart en afspejling
> af min holdning til sagen i klippet. Den fik I og du kunne åbenbart
klipxxxxxxxxx
>Det er dit problem.

Nej det ér faktisk _dit_, men vi kán ikke hjælpe dig,
hvor gerne vi end ville.

Hvis du et kort øjeblik, kunne se bort fra dette videoklip.
Jeg kunne godt tænke mig at, høre _din_ (saglige) argumentation for
dødsstraf ved hastighedsoverskridelser i al almindelighed.
For det er jo det du "argumentere" for.

Jens

Fra : Andersen [3650]

Dato : 11-11-06 10:26

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at, høre _din_ (saglige) argumentation for
> dødsstraf ved hastighedsoverskridelser i al almindelighed.

Sikken en gang bøvl.
Det var videoklippet der var snakke om her og det
er mit udgangspunkt i mine udgydelser.
Hvor har jeg skrevet at der skal være dødsstraf for
hastighedsoverskridelse?? Men jeg kan godt lide ideen
om at hugge fingre af tyveknægte

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-11-06 18:56

Per O. wrote:
> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FUneG1s1GP0&mode=related&search=

Jeg synes det er utroligt at betjentene overlevede.. De kan da vist takke
deres VW for at holde til lidt spark.

Helt forkert måde at stoppe folk på, det er jo livsfarligt og direkte
åndsvagt. Politiet skal bare blande sig uden om når de store drenge leger.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mogens...

Dato : 10-11-06 18:57

> Politiet skal bare blande sig uden om når de store drenge leger.

Overhovedet ikke ! - de skal blot bruge den indvendige
side af hjernen, når de handler. Clippet viser, at de havde
koblet hjernen fra...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-06 20:20

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

Ja og blot holde sig til at samle uskyldige lemlæstede og dræbte op
efterfølgende, altså en funktion som skraldemænd ;-/

> Overhovedet ikke ! - de skal blot bruge den indvendige
> side af hjernen, når de handler. Clippet viser, at de havde
> koblet hjernen fra...

Det er/var de satme ikke de enste der havde...

--
MVH Hans

Fra : Mogens...

Dato : 10-11-06 20:27

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er/var de satme ikke de enste der havde...

Man kører ikke bevidst ud foran en motorcyklist - uden blink.
Det er hjernedødt - ligesom motorcyklisterne ikke burde køre
hurtigere end loven foreskriver.

Den ene forbrydelse (fart) tillader ikke den anden! (udkørsel)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-06 20:39

> Man kører ikke bevidst ud foran en motorcyklist - uden blink.
> Det er hjernedødt -

Altså betjenten er "hjernedød".

> ligesom motorcyklisterne ikke burde køre
> hurtigere end loven foreskriver.

Men - han er altså ikke "hjernedød".

> Den ene forbrydelse (fart) tillader ikke den anden! (udkørsel)

Det mener jeg heller ikke jeg skriver noget sted, på den anden side, dog
uden at det gør betjentens handling legal, hvem er det der starter med at
bryde den lov politiet er sat til at opretholde ??

--
MVH Hans.

Fra : Mogens...

Dato : 10-11-06 20:43

> Det mener jeg heller ikke jeg skriver noget sted, på den anden side, dog
> uden at det gør betjentens handling legal, hvem er det der starter med at
> bryde den lov politiet er sat til at opretholde ??

Det er da fejlagtigt at udføre det trick, som strømeren udfører.
I DK får betjentene jo at vide, at de skal køre udrykning med
stor forsigtig. Så er det jo tåbeligt at køre ud foran en række mo
-torcyklister, som man kan se, kører stærkt. Det er direkte dumt

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-06 20:49

> [...]
> stor forsigtig. Så er det jo tåbeligt at køre ud foran en række mo
> -torcyklister, som man kan se, kører stærkt. Det er direkte dumt

Har aldrig sagt andet. Men du forholder dig af en eller anden årsag ikke til
den lovovertrædelse motorcyklisterne gør sig skyldig i.

Derfor EOD.

--
MVH Hans

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-11-06 23:13

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Har aldrig sagt andet. Men du forholder dig af en eller anden årsag ikke
> til den lovovertrædelse motorcyklisterne gør sig skyldig i.
>
> Derfor EOD.

Jamen, så lige til sidst, vil jeg godt høre hvor mange af de "hellige"
herinde
der mener, at politiet gjorde det rigtige,
der med hånden på hjertet vil påstå at de _aldrig_ køre for stærkt.
Er det mere end en-to vil jeg påstå, at der er nogle der er fulde af løgn.

Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-11-06 23:37

> Jamen, så lige til sidst, vil jeg godt høre hvor mange af de "hellige"
> herinde
> der mener, at politiet gjorde det rigtige,
> der med hånden på hjertet vil påstå at de _aldrig_ køre for stærkt.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre?
Hvis jeg kører for stærkt eller uforsvarligt, så kan der komme en
konsekvens.
Hvis jeg forsøger at bøje naturlovene, så kommer der en konsekvens
og det meget hurtigt.
Men jeg skal nok vare mig for at pive, hvis jeg har været på gale veje.

> Er det mere end en-to vil jeg påstå, at der er nogle der er fulde af løgn.

Eller også så ser vi blot anderledes på tingene.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 11-11-06 00:59

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har de to ting med hinanden at gøre?

Du påstår: "betjentene handlede 100% forsvarligt".
Dermed må du jo mene: at fordi motorcyklen køre for _stærkt_ er det,
helt i orden at slå køreren ihjel. Derfor: hvis man mener som du,
kan man jo ikke tillade sig at køre for stærkt.

> [...]
> og det meget hurtigt.
> Men jeg skal nok vare mig for at pive, hvis jeg har været på gale veje.

Ja, ja lad os snakkes ved den dag du ligger på sygehuset eller kapellet
fordi
der er en der ikke har overholdt sin vigepligt.
Har du så kørt (lidt/meget) for stærkt, var vedkommende jo i sin gode ret
til at forsøge at aflive dig.

Jens

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-11-06 10:01

Den Sat, 11 Nov 2006 00:59:21 +0100 sendte "Jens Meldgaard"
<dsl333271@vip.cybercity.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>helt i orden at slå køreren ihjel. Derfor: hvis man mener som du,
>kan man jo ikke tillade sig at køre for stærkt.

Ja og Ja.

For kører man hurtigere end at hjernen og reaktionsevnen kan følge
med, så sørger Darwin og Murphy for resten - eventually.

> [...]
>der er en der ikke har overholdt sin vigepligt.
>Har du så kørt (lidt/meget) for stærkt, var vedkommende jo i sin gode ret

Hvorfor smutter du ikke bare over i fritidsklubben d.f.m. med dit
brok? Du bliver jo ved indtil du får ret, og det får du jo i
bilisthader-gruppen.

FUT til dk.fritid.motorcykel

Fra : Niels Munk

Dato : 11-11-06 10:14

> [...]

> - "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
> - "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget

Hvor er du dog forfærdeligt fordomsfuld...

/Niels Munk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-11-06 15:10

Den Sat, 11 Nov 2006 10:14:27 +0100 sendte "Niels Munk"

Ja, det er du jo ikke...

Fra : MKS - 74

Dato : 11-11-06 15:28

On Sat, 11 Nov 2006 15:10:09 +0100, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>Ja, det er du jo ikke...

*Trollalert*

--
-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 17:16

> *Trollalert*

Sjovt som tonen fra dk.fritid.bil sniger sig her ind. Her er ellers så
fredeligt, -selv når folk er uenige.

Fra : MKS - 74

Dato : 11-11-06 17:43

On Sat, 11 Nov 2006 17:16:17 +0100, "Bongo" <news.tele.dk> wrote:

>Sjovt som tonen fra dk.fritid.bil sniger sig her ind. Her er ellers så
>fredeligt, -selv når folk er uenige.

Netop derfor et par korte indlæg til at markere hvad min holdning til
"landsbytosserne" (gælder naturligvis ikke hele gruppen) derfra er -
Ikke værd at beskæftige sig yderligere med, det kan kun blive støj
IMO. Enten er det bare Trolls eller også mener de det vitterligt,
hvilket i så fald bare er usigelig trist og temmelig dumt (hvis man
skulle drage den naturlige konsekvens af deres højst mærkværdige
synspunkter som flere har påpeget).

Den gode Hr. Jensen FUT'er hertil fra d.f.b og beder Jens smutte over
til os med sit brok og følger så (morsomt nok med for lige at
fortsætte her hos os "bilhadere" som han kalder det - derfor
*Trollalert*.

--
-Michael

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-11-06 18:25

On Sat, 11 Nov 2006 17:42:55 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

Hej Michael.

> [...]
>hvilket i så fald bare er usigelig trist og temmelig dumt (hvis man
>skulle drage den naturlige konsekvens af deres højst mærkværdige

Jeg er helt enig.
Til min glæde er tonen her altid sober selv om der er uenighed får det
aldrig samme skingre tone som i visse andre NG.
Det har måske den grund at man her altid går efter "bolden" og ikke
manden.
Lad det fortsætte sådan.

> [...]
>til os med sit brok og følger så (morsomt nok med for lige at
>fortsætte her hos os "bilhadere" som han kalder det - derfor

Det findes en god gammel metode til at slippe for den slags individer.
Ingen kommentarer til deres Troll forsøg.
Ti dem ihjel

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 11-11-06 18:31

On Sat, 11 Nov 2006 18:25:26 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Ti dem ihjel

Vi har allerede sagt for meget .

--
-Michael

Fra : Niels Munk

Dato : 11-11-06 17:52

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> *Trollalert*
´
Hehe, ja - havde godt lidt en fornemmelse af hvor det bar hen ;)

/Niels Munk

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 12-11-06 07:55

Hej
nu er vi jo et par stykker der kører lastbil her.
Når nu vi ser et fart svin i bil ude på gaden,
så mener mange her i gruppen at det er ok vi stopper dem, ved at køre vores
48 tons tunge bil ud i dem ,da de bare kan køre forsvarligt ,var det noget
??
nej vel dette ville ikke blive accepteret,
hvorfor så når det er en mc ??
hilsen Jørgen
tidligere mercedes 2644
getz
dnepr og honda 500
kører

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Niels Pein

Dato : 11-11-06 13:05

"Uffe Bærentsen" skrev ...

> [...]
> og det meget hurtigt.
> Men jeg skal nok vare mig for at pive, hvis jeg har været på gale veje.

Og hvis politiet skulle få den sjove ide, at lave en mekanisme der kan
droppe en 5 tons betonklods ned direkte foran dig, den dag du kører 110 på
en landevej hvor du kun må køre 80, så vil du også bare synes det er i orden
(for det var jo din egen skyld), eller hvad?

Ja, straffeloven kunne da forenkles en del med den holdning.

--
Hilsen
Niels

Fra : Børge D Olsen

Dato : 10-11-06 20:41

> Overhovedet ikke ! - de skal blot bruge den indvendige
> side af hjernen, når de handler. Clippet viser, at de havde
> koblet hjernen fra...

Helt enig.

Børge D Olsen

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-11-06 23:01

> [...]
>
> Overhovedet ikke ! - de skal blot bruge den indvendige
> side af hjernen, når de handler. Clippet viser, at de havde

Er du sikker på de har en????????????+

Jens

Fra : Il Duce

Dato : 10-11-06 21:54

> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FUneG1s1GP0&mode=related&search=

Klippet ligner noget optaget med en mobiltelefon og det er lidt svært at se
hvad der egentligt skete. Men noget tyder på, at en MC kører alt for hurtigt
og at en politibil på et eller andet niveau overtræder en ubetinget
vigepligt. Om polyppen gør det bevist eller ej er så svært at sige, men hvis
det er bevist er det bestemt ikke ret klogt. Men ok, det foregår i
ongobongo-land og bl.a. i folks reaktion efter ulykken ser man, at flere at
de tilstedeværende er tættere på abe-niveau end på menneske-niveau. Er
førstehjælp til hårdt kvæstede motorcykliger gentagne spark på siden af en
20 år gammel vummel VW?
Er der i øvrigt nogle der ved nogle om den stakkels motorcyklists skæbne?

--

MVH

Thomas

Fra : Børge D Olsen

Dato : 10-11-06 22:02

> Er der i øvrigt nogle der ved nogle om den stakkels motorcyklists skæbne?

Han ser mig lidt vissen ud. Jeg tror sgu ikke, han klarede den.
Det kan vel bedst betale sig at hopper "op af cyklen", hvis man kan se, der
står noget i vejen. Så ryger man bare af H til..
Børge D Olsen

Fra : frølårsraketten

Dato : 11-11-06 06:16

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev:
> Er der i øvrigt nogle der ved nogle om den stakkels motorcyklists skæbne?
>
> MVH
>
> Thomas

Der er en i tråden hvor videoen vises, der hævder at den forulykkede ( en
russer står der længere nede) overlevede!
Har selv fået hjertet skudt op i halsen et par gange - specielt når biler
med vigepligt nærmer sig med stor fart til et kryds. Jeg kører selv
forsigtigt (pga. min alder), men en sjælden gang får den jo "rullen".
Betjenten der kørte frem med hjulspind - tror jeg (eller håber) - regnede
med at kunne nå væk, men fortrød midt i det hele. For MC'en har en bane lige
før kollisionen, der ville ha bragt ham fri bag om VW'en, hvis den havde
fortsat accelerationen. Jeg nægter at tro det var forsætsligt.
Just bad luck :o\

Pierre, R1200RT

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-11-06 22:59

Uffe Bærentsen wrote:

> Betjenten agerer 100% forsvarligt.
Såfremt betjenten bevist kørte ud foran den motorcykkel handlede han
ikke blot frygteligt uansvarligt, men burde sættes fast for
drab(sforsøg) alt efter udfaldet af ulykken.

> Han stopper MC'en før denne når at gøre skade på andre.

Havde der stået en børnehaveklasse i motorcyklens kurs og politibilen
ikke havde andre måder at stoppe motorcyklen på, så havde det været
noget han havde gjort for at redde andre liv. Men det var ikke
tilfældet. I dette tilfælde er det en bevist handling der sætter
andre liv i fare (uanset om det er en fartsynder eller ej) og kan på
ingen måde forsvares. Man kan ikke blot gå rundt og slå folk ihjel
fordi de kører uforsvarligt - det må da være åbenlyst?

Noget helt andet er at jeg tror at betjenete simpelthen ikke så
motorcyklen fordi han på et tidsopunkt viser alle de ophidsede
tilskuere at han ikke har drukket via hans alkohol tester.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-06 11:41

Niels Munk wrote:
> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message

> Den lader vi lige stå et øjeblik....

Du blev vel ikke overrasket over det svar? Jeg er også ganske sikker
på at han mener det alvorligt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-06 11:45

Hans L. Jørgensen wrote:

> Det mener jeg heller ikke jeg skriver noget sted, på den anden side, dog
> uden at det gør betjentens handling legal, hvem er det der starter med at
> bryde den lov politiet er sat til at opretholde ??

Who cares! Som i tidligere er blevet enige om, så retfærdiggør den
ene lovovertrædelse ikke den anden og så kan den med "Det var dig der
startede" i bruges til noget.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Pein

Dato : 11-11-06 12:39

"Per O." skrev ...
> Hvem er mest åndssvag i dette filmklip?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FUneG1s1GP0&mode=related&search=

Det er en temmelig stor vej det hele foregår på, sandsynligvis 6 sporet? 3
spor den ene vej, stor bred midterrabat og 3 spor den anden vej.

Politibilen holder først stille, en smule på skrå, i et "hul" i
midterrabatten, derefter hører man en hvinen af dækspin, og det næste man
ser er, at politibilen holder pænt lige og stille _på_tværs_ af halvanden af
de 3 baner hvor flokken af motorcyklister kommer kørende.
Og det er ikke fordi han skulle lige over vejen, for der er ikke nogen
sidevej at køre over på på den anden side. Ergo, han kørte bare ud foran
flokken.

Bevares, det er da ikke pænt gjort af motorcyklisten (ham det går galt for)
at give den sådan en gang håndtag, men det er da _så_klart_ føreren af
politibilen der er den mest komplette idiot der. Kan det virkelig være til
diskussion?

(de der mener dødsstraf er i orden for hastighedsovertrædelser er
diskvalificeret fra diskussionen)
--
Hilsen
Niels

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-06 15:21

Niels Pein wrote:

> [...]
> en landevej hvor du kun må køre 80, så vil du også bare synes det er i orden
> (for det var jo din egen skyld), eller hvad?

Ja ikke noget med at sætte begrænsere i køretøjer så de ikke kan
køre mere end 130. Vi skal bare ha installeret nogle nervegasampuller
der automatisk frigives når der køres mere end hvad man må.
Yderligere bør politiet også positionere snigskytter på alle
motorvejsbroer så de kan nakke alle de motorcyklister der overhaler
højre om, kører for hurtigt eller på anden måde leger med andres
liv.

Derudover bør voldtægtsforbrydere kastreres, tyve bør have hugget
hænderne af, kvinder der driver utugt kan blive stenet og købmænd
der giver forkerte byttepenge tilbage mister naturligvis retten til at
føre foretning.

Alt dette bør håndhæves af en politistyrke som er både
lovhåndhævere og bødler.

Ja det lyder tegneserieagtigt og latterlig ekstremt, men det er præcis
den holdning som flere i denne tråd giver udtryk for - blot i anden
sammenhæng.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Pein

Dato : 11-11-06 17:01

"Lars Hoffmann" skrev :

> Ja ikke noget med at sætte begrænsere i køretøjer så de ikke kan
> køre mere end 130. Vi skal bare ha installeret nogle nervegasampuller
> der automatisk frigives når der køres mere end hvad man må.

Nej nej, det vil være alt for retfærdigt, for så ved man da i det mindste at
det sker.
(Døds)straffen skal komme som et lyn fra en klar himmel, når man mindst
venter det, stik imod både sund fornuft og gældende lovgivning.
Ligesom i filmklippet.

Snigskytterne var en god ide. Politibilen i klippet udfører samme funktion,
men den er for stor og klodset og synlig, så den lærer vi jo nok at spotte
og undgå, hvis vi en dag skulle få ubændig lyst til at overskride
hastighedsbestemmelserne.
Så må det være fair at politiet skifter til snigskytter.

(eller måske er det med et par tusinde kr. i bøde også ok, jeg ved ikke ...)

--
Hilsen
Niels