Gad vide om der er vinterdæk monteret?
Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 09-11-06 22:46

Jeg tvivler på at der er vinterdæk på disse biler, og chaufførnes
intelligens på de 2 sidste biler skal vi ikke snakke for meget om..

Døm selv. http://www.youtube.com/watch?v=WPcHD-_jGeQ

Mikael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 09-11-06 23:05

MikLarsen@gmail.com skrev:
> Jeg tvivler på at der er vinterdæk på disse biler, og chaufførnes
> intelligens på de 2 sidste biler skal vi ikke snakke for meget om..

> [...]

Det ved jeg ikke, men jeg tror at de fleste dæk ville få problemer i det
fører. For mig ligner det et is lag med en gang sjap på, ikke særlig nice.

Mikkel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-06 00:51

Mikkel Lund wrote:
> MikLarsen@gmail.com skrev:

> Det ved jeg ikke, men jeg tror at de fleste dæk ville få problemer i
> det fører. For mig ligner det et is lag med en gang sjap på, ikke
> særlig nice.

Det er rigtig gamle billeder fra USA. De var ikke vant til den slags føre
dér. Jeg har set det flere gange på TV.

Det går i øvrigt ned ad bakke der hvor der er filmet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-11-06 09:10

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, men jeg tror at de fleste dæk ville få problemer i det
> fører. For mig ligner det et is lag med en gang sjap på, ikke særlig nice.

Det er ikke noget problem, bare spørg Alf Blume

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 10-11-06 06:22

> Jeg tvivler på at der er vinterdæk på disse biler, og chaufførnes
> intelligens på de 2 sidste biler skal vi ikke snakke for meget om..
>
> Døm selv. http://www.youtube.com/watch?v=WPcHD-_jGeQ
Vinterdæk eller ej, men jeg tror at en lidt længere køre undervisning, og så
en tur på glat bane kunne hjælpe disse folk gevaldigt. For hvem fanden får
den idé at hoppe ud af bilen!?

Det ser meget meget glat ud, og umildbart ser det ud til det er nogle ringe
dæk, men ikke mindst ringe folk bag rettet, for alle ved da at blokere man,
så kan man ikke dreje.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-11-06 09:39

> [...]
> ringe
> dæk, men ikke mindst ringe folk bag rettet, for alle ved da at blokere

Det er isslag/lag, som kan komme hurtigt& uventet, vi har allerede haft det
i år på V.Sj. . Ja, det gør man, "man" ved også at, køre man for hurtigt,
kan man tabe kontrollen over situationen. Alligevel gør man det ;)).

Fra : Møller

Dato : 10-11-06 13:52

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
ringe
> dæk, men ikke mindst ringe folk bag rettet, for alle ved da at blokere

Ja, men mon de fleste ikke de fleste har ABS.

Møller

Fra : Klaus G.

Dato : 10-11-06 21:12

> Ja, men mon de fleste ikke de fleste har ABS.
Sidst jeg kørte i snevejr i en bil med ABS, så var det ikke optimalt bare at
overlade det hele til ABS'en, men lettede man foden en smule i stedet for
bare at trykke bremsen i bund, så kunne man meget bedre dreje.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Lars

Dato : 11-11-06 23:32

> [...]
> overlade det hele til ABS'en, men lettede man foden en smule i stedet for
> bare at trykke bremsen i bund, så kunne man meget bedre dreje.

ABS er også en sovepude, hvis man spørger mig.

- Lars

Fra : Møller

Dato : 12-11-06 11:45

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> wrote in message

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> at
>
> ABS er også en sovepude, hvis man spørger mig.

Den kan selvfølgelig ikke klare alt.

Men tag på et glatførekursus hos Volvo i Sälen og I vil få andet at vide.

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-06 12:01

In article <4556fb62$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Møller" <mail.H2SO4@g2n.dk> wrote:

> Men tag på et glatførekursus hos Volvo i Sälen og I vil få andet at vide.

Vil du løfte sløret for hvad det er vi får at vide?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Møller

Dato : 12-11-06 14:41

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Vil du løfte sløret for hvad det er vi får at vide?

Klods bremserne og styr udenom forhindringer, Og det virkede,

Vi kørte på sne, og is, bla, en tilfrossen sø.
http://www.volvocars.com/corporation/VisitorCentre/InAddition/

Gennemgang af de enkelte kurser er ikke udførlig beskrevet mere, men jeg
lægger lige 2 pdf-filer fra kurset ud på dk.binaer.motor, så kan I læse lidt
: Subjekt: Gad vide om der er vinterdæk monteret?

eller BMW:
http://www.forarutveckling.se/
http://www.dinside.no/php/art.php?id=86043
http://www.dinside.no/php/art.php?id=85115

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-06 14:52

In article <455724b5$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Møller" <mail.H2SO4@g2n.dk> wrote:

> Klods bremserne og styr udenom forhindringer, Og det virkede,

Det får man jo jævnligt afprøvet herhjemme, så hvorfor tage til Sverige
for det?

> Vi kørte på sne, og is, bla, en tilfrossen sø.
> http://www.volvocars.com/corporation/VisitorCentre/InAddition/

Kunne nu være morsomt.. men det er nok ikke gratis?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Møller

Dato : 12-11-06 16:34

> Det får man jo jævnligt afprøvet herhjemme, så hvorfor tage til Sverige
> for det?

> Kunne nu være morsomt.. men det er nok ikke gratis?

Det er morsomt, og lærerigt.
Volvo stillede med alle deres modeller og vi prøvede alle fra S40 til XC90
med og uden AWD og isgocart, 3 dage alt incl, med fly fra Roskilde, hotel
kørsel på div. baner, frossen sø og skovveje.
evt. buler, det ordnes til i morgen, ingen selvrisiko eller lignende,
komplet værksted med alle reservedele, der var også en hidsig banebil

Ikke helt gratis, men man kan prioritere.
Men kan du fortælle mig hvorfor jeg ikke kan oploade til dk.Binaer.biler,
den første fil i opdelingen mangler
jeg deler ved 200KB, UPS nu er de der

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-06 16:42

In article <45573f40$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Møller" <mail.H2SO4@g2n.dk> wrote:

> Ikke helt gratis, men man kan prioritere.

Enig - og det kunne da sikkert også være noget jeg kunne prioritere mig
ud af.. men at sende min mor derover fx. bare for at prøve ABS er
overkill.. at sende mig selv derover skulle udelukkende være for at have
det sjovt.

> Men kan du fortælle mig hvorfor jeg ikke kan oploade til dk.Binaer.biler,
> den første fil i opdelingen mangler

Fisk.. jeg har ikke adgang til de binære.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Møller

Dato : 12-11-06 17:01

> In article <45573f40$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> "Møller" <mail.H2SO4@g2n.dk> wrote:
> Fisk.. jeg har ikke adgang til de binære.

Jeg har lige sendt dig 2 MB, hvis det er for meget, så må jeg jo prioritere
og dele op

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-06 17:03

In article <45574579$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Møller" <mail.H2SO4@g2n.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> >

> Jeg har lige sendt dig 2 MB, hvis det er for meget, så må jeg jo prioritere
> og dele op

Jeg har intet modtaget endnu, men holder lige øje :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-06 17:20

In article <martinlj-4D3662.17031112112006@sunsite.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Jeg har intet modtaget endnu, men holder lige øje :)

Så er der dumpet noget ind

Jeg kigger på sagerne - takker

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 10-11-06 12:33

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
> i år på V.Sj. . Ja, det gør man, "man" ved også at, køre man for hurtigt,
> kan man tabe kontrollen over situationen. Alligevel gør man det ;)).

Selvfølgelig kan der være usædvanligt meget glat, men det er måske
en anelse naivet at tro man kan springe ud af bilen og holde fast i
døren...
Tror måske også man er lidt bedre beskyttet inde i bilen end udenfor,
ikke mindst med den lille hastighed de har på.

Mikael