De 10 fedeste biler gennem tiderne
Fra : Martin Bak

Dato : 09-11-06 12:26

Forbes har udnævnt verdens mest cool biler - og glem alt om den
T.Hansen-stylede Toyota.

Se listen her:

http://www.business.dk/businessbreak/artikel:aid=2003590

Er I enige?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-11-06 12:59

> Forbes har udnævnt verdens mest cool biler - og glem alt om den
> [...]
Nej. Kan ikke se de epokegørende i det nævnte amerikanske skrammel. De kunne
fx. ha' taget AC Cobra i stedet og/el Dodge Viper. Og hvis der skal en
citrobang med, skal det være DS'eren.

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-11-06 20:56

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Kan ikke se de epokegørende i det nævnte amerikanske skrammel. De
kunne
> fx. ha' taget AC Cobra i stedet

Jouw meeen - AC Cobra er vistnok engelsk bil med USA-maskineri under
hjelmen
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-11-06 13:56

Den Thu, 9 Nov 2006 12:26:21 +0100 sendte "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> følgende røgsignaler:

> Forbes har udnævnt verdens mest cool biler - og glem alt om den
> [...]

Kun i 2 punkter:

Dodge Challenger og Ferrari 250 GTO.

Jeg er enig med JR i at Citrobang DS burde have være på listen i
stedet SM'eren.

SM, er det ikke sådan én som Dario Campeotto har?

--
- "Muslimerne synes at svin er beskidte dyr, hvorfor det?"
- "Jaeh, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-11-06 17:33

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> SM, er det ikke sådan én som Dario Campeotto har?

Jo, det mest positive der umiddelbart kan siges om den, er at den har en
Maserati-motor.

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 09-11-06 14:14

> Nej. Kan ikke se de epokegørende i det nævnte amerikanske skrammel.

Helt enig. Amerikanske biler fra den pågældende periode (1950-1980)
udemærker sig ved et utreret design, som kun folk med hang til
countrymusik finder smukt og desuden nogle katastrofalt dårlige
køreegenskaber. Jeg fatter ikke hvad de bestiller på dén liste.

Det sårer mig desuden at Jaguar MkII bliver omtalt som "en koreansk
indkøbsvogn". Sådan noget journalistævl - MKII'eren burde netop
være selvskrevet på en seriøs liste over de mest "Cool"(!) biler.

Mvh
Hornsved

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-11-06 16:58

On 9 Nov 2006 05:13:45 -0800, hornsved@post6.tele.dk wrote:

> [...]
>countrymusik finder smukt og desuden nogle katastrofalt dårlige
>køreegenskaber. Jeg fatter ikke hvad de bestiller på dén liste.

Næh hov, amerikanske biler fra sidst i tresserne til lige først i
halvfjerserne er kult! Jeg tænker mest på den amerikanske "muscle car"
som Mustang, Camaro og mange andre, men check f.eks. også en Corvette
Stingray fra 1969. Smukkere 'Vette findes næppe. Glem heller ikke, at
Shelby, ud over være med til at bygge en af verdens smukkeste
sportsvogne, også havde en finger med i spillet, når det kommer til de
ultracoole udgaver af Ford Mustang. Hvem ville ikke gerne eje en
original Shelby GT 500 Mustang?

Resten er jeg helt enig i.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Brian

Dato : 09-11-06 18:51

Lars Ehlers wrote:

> [...]
> som Mustang, Camaro og mange andre, men check f.eks. også en Corvette
> Stingray fra 1969. Smukkere 'Vette findes næppe.

Helt enig - og jeg hører ikke engang countrymusik!

> Hvem ville ikke gerne eje en
> original Shelby GT 500 Mustang?

Jeg ville give min højre nosse for sådan en

/Brian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-11-06 20:17

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> Jeg ville give min højre nosse for sådan en

Prøver at forestille mig hvordan "Shelby GT 500 Mustang" vil lyde i
halv-falset...

Fra : Brian

Dato : 09-11-06 20:34

Peter Dalgaard wrote:

> Prøver at forestille mig hvordan "Shelby GT 500 Mustang" vil lyde i
> halv-falset...

Hvis jeg får fingrene i sådan en, behøves jeg jo ikke selv sidde at lave
motorlyden længere

/Brian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-06 14:54

Martin Bak wrote:

> Er I enige?

Jeg ville nok tage en Lotus 7 (eller Caterham 7) eller evt en Morgan
Plus8 i stedet for Viperen.

Det var cool, ikke?

/Martin

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-06 15:15

> Forbes har udnævnt verdens mest cool biler - og glem alt om den
> [...]

Nej, jeg er ikke enig.

Forbes kriterier:
Men for at være kult, skal en bil både være sjælden, velbygget og smækfyldt
med stil.

Som en anden har nævnt, hvor blev Cobra'en af?
Eller GT40?
Eller Lamborghini Miura?

Det er svært at lave listen.
Det er sværere at få flere til at blive enige om listen

--
mvh Uffe
Nu med 'deo (ikke kult

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-11-06 17:28

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som en anden har nævnt, hvor blev Cobra'en af?
> Eller GT40?
> Eller Lamborghini Miura?

For at blive i tiden: Shelby-Mustang.

Fra : Per Nordahl

Dato : 18-11-06 19:16

> [...]
> smækfyldt med stil.
>
> Som en anden har nævnt, hvor blev Cobra'en af?

Ja hvor dælen blev den egentlig af?? Cobraén.
Hvar den for stor og dyr på det tidspunkt ? (til mig var den).
Hvad med Fiesta RX2 el. hvar det RX3 ? El. Escorten. RX4

Mvh. per Nordahl

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-11-06 23:13

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Fiesta RX2 el. hvar det RX3 ? El. Escorten. RX4

Ikke RX men XR.
XR2 var Fiesta, XR3 var Escort og XR4 var Sierra.
RX derimod var Mazda's wankel-biler

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Per Nordahl

Dato : 18-11-06 23:37

> [...]
>
> Ikke RX men XR.
> XR2 var Fiesta, XR3 var Escort og XR4 var Sierra.

Nå ja, en sigefejl Sevlføgelig XR
Havde selv Taunus 2.3 Ghia (V-6-Tysker) Men var altså lidt misundelig på
de andre. men det jo nogle år siden, ca. 1977?
Nu fandt jeg lige den gl. reg.att. så jov det var 77, dog fik jeg lagt
tilsvarende nyere motor i..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-11-06 00:02

> [...]
> de andre. men det jo nogle år siden, ca. 1977?
> Nu fandt jeg lige den gl. reg.att. så jov det var 77, dog fik jeg lagt

Har også haft en 'nus, en 2,3LS fra 1979 (svjh).

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 19:43

> Forbes har udnævnt verdens mest cool biler - og glem alt om den
> [...]

Hvad ved Forbes om biler

Man kan da ikke glemme at omtale 911 som er eksisteret i en menneskealder,
eller McLaren for den sags skyld.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 21:13

> Forbes har udnævnt verdens mest cool biler - og glem alt om den
> [...]

Næsten.
Men der mangler en Sierra som kunne fåes i alt fra 1.3 R4 til 5.0 liters V8,
samt bag + 4-hulstræk..