Nationalitetsmærke fra Stelton?
Fra : Kent

Dato : 09-11-06 11:35

Jeg vil gerne holde stilen ren og flot i/på vores nye dyt,
en koksgrå Fabia Combi 1,9 TDI . Fik den torsdag
i sidste uge.

Derfor tænker jeg på at ønske mig Steltons DK-skilt i
rustfrit stål. Den ville se rigtig flot ud mod den koksgrå lak.

Er der nogen her, der har erfaringer med den? Den klistres
på med to ULTRA-små klæbepuder, og jeg er bange
for at det ikke er nok til at holde den fast i fx en vaskehal.
Ok - selve skiltet er heller ikke stort, men alligevel.

Det KUNNE jo være design bare for designets skyld .

Overvejer også at ønske mig P-skiltet fra Stelton.

Nogen der har noget at sige om disse to produkter?

Vh
Kent

Fra : claus b. p.

Dato : 09-11-06 11:49

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Overvejer også at ønske mig P-skiltet fra Stelton.
>
> Nogen der har noget at sige om disse to produkter?

Hvis du afrenser området hvor det skal sidde grundigt, sidder det fast for
evigt. (ca.)
Men en kommentar: Det er lovligt nok som pynt, men ikke lovligt som DK
mærke.

/Claus

Fra : Kent

Dato : 09-11-06 11:59

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du afrenser området hvor det skal sidde grundigt, sidder det fast for
> evigt. (ca.)
> Men en kommentar: Det er lovligt nok som pynt, men ikke lovligt som DK
> mærke.

Nå - jamen det skal da fungere som DK-skilt i udlandet.

Hvorfor er det ikke lovligt?

Kent.

Fra : Thomas

Dato : 09-11-06 12:09

"Kent" <mailto:Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Nationalitetsmærke fra Stelton?"

> Nå - jamen det skal da fungere som DK-skilt i udlandet.
>
> Hvorfor er det ikke lovligt?
>
> Kent.

Det er ikke lovligt af den simple grund, at det ikke overholder gældende standard
for nationalitetsmærker mht. både størrelse og farve.
Det er noget med elliptisk form, hvid baggrund, sorte bogstaver som er min. 1 cm
tykke og min. 8 cm høje (frit fra hukommelsen).

Selv kører jeg med et lille skilt i sølvfarvet folie, på min tidligere bil sågar
en gul citron formet som DK (ja, det var en Citroen), og alt i alt har jeg vist
ikke haft et godkendt skilt på bilen siden 1995. I den periode har jeg vel været
på ca. 15 ferier i udlandet og har aldrig hørt nogen brokke sig og
nationalitetsmærket.

Vh
Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:129.178.88.76)

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-11-06 16:35

> [...]
> været
> på ca. 15 ferier i udlandet og har aldrig hørt nogen brokke sig og

Det har jeg.

Under et kursus, skulle vi en tur til tyskland for at handle. Der var en på
holdet fra ??, han måtte ikke forlade landet pga. noget asylansøgning eller
sådan noget. Men han havde fået tilladelse til det og vi havde papirene med.
Så alt var i skøneste orden. Da så grænsepolitiet at der ikke var et
DK-mærke på bilen og vi måtte ikke køre ind i tyskland før vi fik et på.
"heldigvis" havde grænsepolitiet dem til 25,- eller sådan noget.

Brian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-06 17:22

Brian Hansen skrev:

> Da så
> grænsepolitiet at der ikke var et DK-mærke på bilen og vi måtte ikke
> køre ind i tyskland før vi fik et på.

Lyder lidt som chikane - hér i grænselandet er det vel højst halvdelen af
alle danskere og tyskere der har et nationalitetsmærke på.

Hverken min hustru eller jeg har noget på - og vi er flere gange blevet
stoppet af det tyske politi ved grænsen uden problemer.

> "heldigvis" havde
> grænsepolitiet dem til 25,- eller sådan noget.

Lyder dyrt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-11-06 12:04

Kent skrev:

> Nå - jamen det skal da fungere som DK-skilt i udlandet.
>
> Hvorfor er det ikke lovligt?

Det er alt for lille og det er ikke på en oval HVID baggrund. Eller
OK, hvis din bil er hvid er den del måske ok, men for lille er det i
hvert fald...

Jeg har P-skiven. Den virker rigtig fint, men du kan ikke flytte den
eller fjerne den for rengøring af ruden uden af købe nye klæbepuder.
Jeg gav 15 kr for nye klæbepuder.

Leo

Fra : Kent

Dato : 09-11-06 12:14

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Kent skrev:

> [...]
>
>Jeg har P-skiven. Den virker rigtig fint, men du kan ikke flytte den
>eller fjerne den for rengøring af ruden uden af købe nye klæbepuder.

Så kommer DK-skiltet i hvertfald ikke på ønskesedlen, men
P-skiven gør .

Tak for svaret.

Kent.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-06 23:34

Kent skrev:

> Så kommer DK-skiltet i hvertfald ikke på ønskesedlen, men
> P-skiven gør

Jeg har såen en Stelton-p-skive liggende i værkstedet på en hylde - dér
endte den fordi min hustru og jeg forærede hinanden en P-watch

http://www.p-watch.com/

til hver vore biler som julegave her for et par måneder siden - den er da
noget federe IMHO

Vi gav 1099,- kr. pr. stk. inklusive montering hos Toyota.

Ang. de dér klæbepuder:

Hvis man er lidt gode venner med den nærmeste carglass e.l. får man bare en
pude til bakspejlet hos dem - den virker fint
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kent

Dato : 10-11-06 06:37

> [...]
> noget federe IMHO
>
> Vi gav 1099,- kr. pr. stk. inklusive montering hos Toyota.

Jamen sådan én har vi da også snakket lidt om.

Kan man i øvrigt se uret inde fra bilen? Min kæreste er lidt ked af, at
man i vores nye bil ikke har et ur, der kan ses hele tiden uden man først
skal klikke hen til det i kørecomputeren. Så kunne dét problem jo
løses samtidigt....

Hvor lang tid tog det at få den monteret?

> Ang. de dér klæbepuder:
>
> Hvis man er lidt gode venner med den nærmeste carglass e.l. får man bare
> en pude til bakspejlet hos dem - den virker fint
> --

Tak for tippet.

Kent.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-11-06 11:01

Kent skrev:

> Jamen sådan én har vi da også snakket lidt om.

Okay!

> [...]
> at man i vores nye bil ikke har et ur, der kan ses hele tiden uden
> man først skal klikke hen til det i kørecomputeren. Så kunne dét

Tror ikke du kan bruge det til noget - hvis forruden er som på vore Toyotaer
(tiltet bagover) er det nærmest umuligt.

Der er osse kun lys i displayet de første måske 15 sec.

> Hvor lang tid tog det at få den monteret?

Vil tro det tog en time.

Den ene af vores var defekt, så så tog det 2

Har dog selv monteret én i min gamle skrammelbil (Kadett GSi) i sin tid - så
sparer man selvfølgelig dét - var ikke så vanskeligt når man først havde
fundet en strømgiver i motoren.

Selve uret koster omkring de dér 800 - har googlet lidt i sin tid, og prisen
svinger lidt.

Vi gav som sagt 1100 hos Toyota i Sønderborg - dét var/er et fast tilbud de
havde/har - har set andre "faste" priser på 1400,- kr.

> Tak for tippet.

Velbekomme
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-11-06 12:05

Leo_Jensen skrev:

> [...]
>
> Jeg har P-skiven. Den virker rigtig fint, men du kan ikke flytte den
> eller fjerne den for rengøring af ruden uden af købe nye klæbepuder.

Koksgrå, har lige set det....

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-11-06 12:47

Thomas wrote:
> [...]
> på ca. 15 ferier i udlandet og har aldrig hørt nogen brokke sig og

Samme her. Har kørt uden 1983-2002 uden problemer. Havde dog et
Stelton-mærke på ca 1996-2001...

Fra : Lars

Dato : 09-11-06 23:38

Hej

Jeg har kørt med det DK skilt siden 94, - og mange gange i udlandet, - så
køb du roligt et skilt, - og det falder ikke af...

I øvrigt er der flere forhandlere (af biler altså) der har næsten det samme
skilt, - blot i klæbeudgave, men altså uden hvis baggrund m.v. og de sættes
på at forhandleren ved levering, - bla. VAG bruger dem så vidt jeg husker..

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 21:05

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har noget at sige om disse to produkter?

Mener ikke, kanden kan holde kaffe varm særlig længe.

Fra : Kent

Dato : 09-11-06 22:50

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Mener ikke, kanden kan holde kaffe varm særlig længe.

Okay - prøv lige at læse mit indlæg éeeen gang til .

Kent.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-11-06 00:48

Kent wrote:

> Okay - prøv lige at læse mit indlæg éeeen gang til .

Er det her da ikke kaffeklubben?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leo_Jensen

Dato : 10-11-06 14:59

Lars wrote:

> [...]
> på at forhandleren ved levering, - bla. VAG bruger dem så vidt jeg husker..

Mit Steltonskilt faldt heller ikke af, det fulgte bare med bilen da jeg
solgte den...

Leo