Mitsubishi vs citroen
Fra : Jakobsen

Dato : 09-11-06 09:21

hej har kigget på følgende diesel biler:

Mitsubishi carisma 1,9 DI-D Comfort MP 5d, fra 2002, 130000 km.
Citroen C5 2,0 HDI Advance 5d, fra 2001, 170000 km.

De koster stort set det samme.
Skal køre med 1000 kg bådtrailer.
Har to børn, en barnevogn.

Hvad ville i vælge???

Hilsen O,J

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-11-06 11:21

"Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> wrote in message
> hej har kigget på følgende diesel biler:
>
> Mitsubishi carisma 1,9 DI-D Comfort MP 5d, fra 2002, 130000 km.

No way (har haft en '02 MissBitchi Car-isme... Bøvl med bil, værksted og
importør i en uendelighed). Du'er ikke!

> Citroen C5 2,0 HDI Advance 5d, fra 2001, 170000 km.

Ikke hvis man skal tro diverse advarsler mod C5... Har dog ingen personlige
erfaringer med den.

> De koster stort set det samme.
> Skal køre med 1000 kg bådtrailer.
> Har to børn, en barnevogn.
>
> Hvad ville i vælge???

Noget andet. Nogen vil nok skrige Octavia hvis det skal være diesel med
meget plads til få penge

Mvh
Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-11-06 11:45

[snip]

> No way (har haft en '02 MissBitchi Car-isme... Bøvl med bil, værksted og
> importør i en uendelighed). Du'er ikke!

Forresten - det var en DI-D HP jeg havde helt fra ny. Stort set samme motor
(lidt anden turbo, og lidt anden setting i motorstyring).

Fra fejllisten:
- defekt føler i bremsevædskebeholder. Garantirep.
- defekt motorvarmer. Garantirep.
- dårlig tilpasset højre fordør (gabte ca. 1 cm ved levering)
- kobling skiftet ved 60.000 (slap ved kraftig acceleration). Garantirep.
Symptomer begyndte at vise sig igen ved 110.000 km.
- gearkasse skiftet ved 80.000. Garantirep.
- Motorstyring skiftet ved ca. 55.000. Garantirep.
- Trækaksler skiftet ved 15.000. Garantirep.
- Kørecomputer periodisk død. Aldrig rettet.
- Fra tid til anden helt død ved startforsøg (sikkert startspærre). Aldrig
rettet.
- Defekt kontakt til el-ruder. Garantirep.
- Dryppede med olie fra ~50.000 km. Aldrig rettet.
- Støj fra transmission når motor ikke trækker/bremser. Aldrig rettet.
- Ventilklapren næsten fra ny. Justering koster 3-4000 (justeres ved
hjælp af afstandsklodser, og tager det meste af en dag). Aldrig rettet.
- So-so brændstoføkonomi. 16,9 km/l målt over 114.000 km.

Derudover havde værkstedet skiftet en del turboer på den model (dog ikke på
min), plus de ting jeg sikkert har glemt/fortrængt...

Mvh
Michael

Fra : Deaster

Dato : 09-11-06 12:15

Michael Jørgensen skrev:
> "Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> wrote in message

> No way (har haft en '02 MissBitchi Car-isme... Bøvl med bil, værksted og
> importør i en uendelighed). Du'er ikke!

Bare lige til orientering er der skiftet importør fra 1 januar 2006.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Jakobsen

Dato : 09-11-06 13:00

Ok
Ja skoda octavia kunne måske være en mulighed er dog lidt dyre en de andre
to.
Nogen andre med erfaringer også gerne skoda.

Mvh O.J.

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-11-06 22:18

> [...]
> to.
> Nogen andre med erfaringer også gerne skoda.

Det store problem er hvordan man vænner sig af med at køre Citroen, når man
først har vænnet sig til dette "smooth ride"...Jeg får altid ondt i ryggen,
når jeg kører i andet, f.eks. naboens Skoda. Så betaler jeg hellere lidt
ekstra for div. småreparationer på c-5` eren.
Preben

Fra : Broegger

Dato : 09-11-06 23:38

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev

> "Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har kørt Octavia, 2,0 TDI siden februar, og det har været totalt
problemløst. Den har nu rundet 34.000 km.

<snip>

> [...]
> ondt i ryggen, når jeg kører i andet, f.eks. naboens Skoda. Så betaler
> jeg hellere lidt ekstra for div. småreparationer på c-5` eren.

Der er vi så forskellige. Jeg har kørt C5 og nyder nu at Skodaen kun skal
på værksted i forb. med service, og at jeg nu tør planlægge længere ture!
--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : KASO

Dato : 12-11-06 19:49

> [...]
> ryggen, når jeg kører i andet, f.eks. naboens Skoda. Så betaler jeg
> hellere lidt ekstra for div. småreparationer på c-5` eren.

Hmm - jeg må tilstå, at jeg bestemt ikke er imponeret over affjedringen. Jeg
har haft en BX -med konstante problemer med hydraulikken (alt andet var
problemfrit efter 210.000km). Jeg har haft biler med mere behagelig
affjedring både før og efter (f.eks. MB 280S 1977, Scenic, Grand Scenic) -
men det er nok smag og behag...

Fra : TDN

Dato : 10-11-06 06:43

> [...]
>
> Mitsubishi carisma 1,9 DI-D Comfort MP 5d, fra 2002, 130000 km.
> Citroen C5 2,0 HDI Advance 5d, fra 2001, 170000 km.

Her er et par brugtbiltest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4A06C6D0-3A8C-4A50-9869-14DF37073BC3/0/8689.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EE0A5700-9EC8-4C7E-9544-79732D965196/0/8083.pdf

Jeg ville vælge Carismaen.