Isskraber der ikke ridser
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 22:37

Hvilken isskraber ridser ikke eller ridser mindst ?
Og hvor kan den købes ?

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-06 22:47

"Müller" <gt8> skrev i en meddelelse
> Hvilken isskraber ridser ikke eller ridser mindst ?
> Og hvor kan den købes ?

Hej.

En helt kanon is/sneskraber er denne:
http://www.rosendahl.dk/main.php?qsContent=product_view&qsProductGroupID=1029

Kan købes hos alle isenkræmmere m.v.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 23:12

Henrik B. presented the following explanation :
> En helt kanon is/sneskraber er denne:
> http://www.rosendahl.dk/main.php?qsContent=product_view&qsProductGroupID=1029

Jeg har sådan en. Jeg syns egentlig ikke den er specielt meget bedre
end så mange andre billige skrabere.

Fra : Mogens...

Dato : 07-11-06 23:16

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har sådan en.

Dét har jeg også

> Jeg syns egentlig ikke den er specielt meget bedre end så mange andre
> billige skrabere.

Den er unik - tager isen i et snuptag og uden at det kølner fingrene

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 23:42

Mogens... was thinking very hard :

> Den er unik - tager isen i et snuptag og uden at det kølner fingrene

Hmmm, det syns jeg nu egentlig også min gamle gjorde - men må se når
der kommer lidt mere is...

Fra : Dak

Dato : 08-11-06 11:08

> Jeg har sådan en. Jeg syns egentlig ikke den er specielt meget bedre
> end så mange andre billige skrabere.

Den er sikkert bedre en Thansens skraber med en blå handske tilknyttet
skraberen. Fik den som gave men efter bare en vinter så var den chippet og
jeg lavede rigtig mange og store ridser i mine ruder.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 19:44

Dak laid this down on his screen :

> Den er sikkert bedre en Thansens skraber med en blå handske tilknyttet
> skraberen. Fik den som gave men efter bare en vinter så var den chippet og
> jeg lavede rigtig mange og store ridser i mine ruder.

Ja ok, det er jeg ikke i tvivl om at den er bedre end - den jeg har
brugt hidtil er fra Peugeot så den er nok noget bedre end THansens
billige.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 06:24

"Müller" skriver:

> Hvilken isskraber ridser ikke eller ridser mindst ?
> Og hvor kan den købes ?

Jeg har sådan en 35-40 cm lang skraber med kost på den ene side og
plasticskær på den anden.
Den er satme effektiv.

Et CD cover kan også bruges i nødstilfælde.

Husk at den ikke må have metalskær, det ridser, det samme gør sandkort
på ruden, uanset, hvilket material din isskraber er af.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-06 11:20

> Et CD cover kan også bruges i nødstilfælde.

Dankort, du!
Det er effektivt

> Husk at den ikke må have metalskær, det ridser, det samme gør sandkort
> på ruden, uanset, hvilket material din isskraber er af.

Got the damn t-shirt

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 23:42

> Jeg har sådan en 35-40 cm lang skraber med kost på den ene side og
> plasticskær på den anden.
> Den er satme effektiv.

Hvad hedder den, købt hvor?

> Et CD cover kan også bruges i nødstilfælde.
>
> Husk at den ikke må have metalskær, det ridser, det samme gør sandkort
> på ruden, uanset, hvilket material din isskraber er af.

ok

Fra : Denis

Dato : 10-11-06 00:24

> [...]

Det lyder som den jeg har.

> Hvad hedder den, købt hvor?

Hedder?
Isskraber

Jeg købte min i Netto.

> ok
Denis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 06:45

"Müller" skriver:

> Hvad hedder den, købt hvor?

"Den sorte isskraber der er god".
(har ingen anelse, den er 5-8 år gammel og jeg tror måske at jeg fik den
i julegave)

Fra : Jens G

Dato : 10-11-06 15:36

On Wed, 08 Nov 2006 06:23:42 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Husk at den ikke må have metalskær, det ridser, det samme gør sandkort
>på ruden, uanset, hvilket material din isskraber er af.

Jeg synes at plast ridser mere end metal, netop pga. sandkorn.
Sandkornene sætter sig ikke i metalskæret. Og jeg har aldrig ridset en
rude med metalskær, men det har jeg med plast.

Forruden skraber jeg meget sjældent. Til den bruger jeg isfjerner.

Når det er vintervejr er det forøvrigt en god vane lige at bruge
sprinkler og visker når man har parkeret bilen. Så risikerer man ikke
at få frysende sprinklervæske på forruden næste gang man skal ud at
køre og kort efter start føler sig generet at saltstænk.

--
Jens G

Fra : Leo_Jensen

Dato : 08-11-06 11:20

Müller wrote:
> Hvilken isskraber ridser ikke eller ridser mindst ?
> Og hvor kan den købes ?

www.carport.dk

Leo

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-11-06 11:42

"Müller" <gt8> wrote in message
> Hvilken isskraber ridser ikke eller ridser mindst ?
> Og hvor kan den købes ?

1,5 liter varmt (_ikke_ kogende) vand i en cola-flaske.

Husk dog at "vaske" forruden med sprinklervæske med det samme, så vandet
ikke fryser.

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 21:08

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1,5 liter varmt (_ikke_ kogende) vand i en cola-flaske.
>
> Husk dog at "vaske" forruden med sprinklervæske med det samme, så vandet

Jeg vil anbefale lige det modsatte. Lad vandet sidde lidt så det varmer
ruden op og visk så vandet væk. Eller sker der nemlig det at sprinkleren
fryser lige så snart spritten er fordampet. Men når ruden er varm, så
fordamper alt vandet og der efterlades ikke en hinde som fryser.

Mvh. Ulrich

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 10-11-06 08:15

[snip]

> [...]
> fryser lige så snart spritten er fordampet. Men når ruden er varm, så
> fordamper alt vandet og der efterlades ikke en hinde som fryser.

Mmm - lad det sidde lige så lang tid det tager at komme ind bag rattet og
tænde viskeren Det er min erfaring at i 15 graders frost, går der ikke
mange sekunder før de 1,5 liter vand sidder i et 2-3 mm tykt lag på ruden...

Sprinklervædsken fryser ikke hvis du har købt en ordentlig kvalivare.

Mvh
Michael