Billigt benzin og diesel i Vejle
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 09:16

Morgenens priser fra Vejle:
Benzin: ~7,70kr
Diesel: 6,96kr

Priserne er set på Fredericiavej, henholdsvis Shell og F24
stationerne.

Det er godt nok andre priser end hvad der er set hen over sommeren -
men det tyder da også på at benzin og diesel begynder at nærme sig
hinanden. Så begynder det jo snart at være urentabelt at køre diesel
:/

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-11-06 10:06

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> men det tyder da også på at benzin og diesel begynder at nærme sig
> hinanden. Så begynder det jo snart at være urentabelt at køre diesel

du tænker, bortset fra at en dieselbil kører længere på literen??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 10:14

Christopher Stein wrote:

> du tænker, bortset fra at en dieselbil kører længere på literen??

Og er dyrere i indkøb, vedligehold/reperationer og afgifter...

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-11-06 10:28

Henrik Stidsen skrev:

> Og er dyrere i indkøb, vedligehold/reperationer og afgifter...

nåja, men det afhænger vel af hvor mange km man kører?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 18:56

In article <1162890844.578376.90450@m73g2000cwd.googlegroups.com>,
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Og er dyrere i indkøb, vedligehold/reperationer og afgifter...

Hvem siger den er dyrere i vedligehold end en fx. Turbo benziner?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-06 19:23

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvem siger den er dyrere i vedligehold end en fx. Turbo benziner?

Har du da erfaringer med en turbo benziner, der har været (er) dyr i rep
?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:26

In article <4550CF0F.B17DDE5C@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Har du da erfaringer med en turbo benziner, der har været (er) dyr i rep
> ?

Er det nu dig igen??

Men ja.. men det var nu ikke den jeg havde i tankerne..

Folk siger bare altid at en TD'er er dyr i vedligehold.. jamen er den så
meget dyrere end en tilsvarende benziner?

Mig bekendt koster luftfilter, olie, oliefilter, bremser, mv... ca det
samme.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 07-11-06 20:41

Martin Johansen [6000] wrote:

> Folk siger bare altid at en TD'er er dyr i vedligehold.. jamen er den
> så meget dyrere end en tilsvarende benziner?

Ikke for mit vedkommende. Den store forskel opstår nok først, hvis noget går
_rigtigt_ i stykker.

Hvis du får den serviceret ved den autoriserede, er det nok dyrt uanset
hvad. Med undtagelse af Klaus' evige undtagelse et eller andet sted på
bøhlandet

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-06 22:17

Brian skriver:

> Ikke for mit vedkommende. Den store forskel opstår nok først, hvis noget går
> _rigtigt_ i stykker.

Også, hvis det er en turbo benziner ?

> Hvis du får den serviceret ved den autoriserede, er det nok dyrt uanset
> hvad. Med undtagelse af Klaus' evige undtagelse et eller andet sted på
> bøhlandet

ROFL...

Fra : JS

Dato : 08-11-06 20:22

Henrik Stidsen wrote:

> Og er dyrere i indkøb,
Ja. Men du får også kørekomfort for pengene.

> vedligehold/reparationer og afgifter...

Den er jeg ikke enig i. Har en 1,4 HDI og det har været den billigste bil
jeg nogensinde har haft. Det er i hvert fald ikke motoren der giver
anledning til værkstedsregninger.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 20:43

JS was thinking very hard :
> Ja. Men du får også kørekomfort for pengene.

Helt sikkert, nu har jeg kørt snart 40.000km i en diesel - jeg har ikke
lyst til at køre benzin igen.

> Den er jeg ikke enig i. Har en 1,4 HDI og det har været den billigste bil jeg
> nogensinde har haft. Det er i hvert fald ikke motoren der giver anledning til
> værkstedsregninger.

Nu har jeg ikke priser for en benzindyt at sammenligne med så jeg kan
kun refere hvad andre har sagt på det område.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-11-06 10:34

Den 7 Nov 2006 00:16:15 -0800 sendte "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> følgende røgsignaler:

>Det er godt nok andre priser end hvad der er set hen over sommeren -
>men det tyder da også på at benzin og diesel begynder at nærme sig
>hinanden. Så begynder det jo snart at være urentabelt at køre diesel

Gør de ikke det hver vinter pga. efterspørgslen på olie til opvarming?
Plus at mange ikke kører lige så mange ferie- og fornøjelsesture som
om sommeren...

--
- "Muslimerne synes at svin er beskidte dyr, hvorfor det?"
- "Jaeh, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 12:02

Christopher Stein wrote:

> nåja, men det afhænger vel af hvor mange km man kører?

Jo, svjh er det omkring 30.000km/år der skal til før diesel er
billigst. Hvis benzinprisen og dieselprisen udlignes uden at der
ændres på de andre faktorer må det tal nødvendigvis stige.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 12:03

Hr. Jensen wrote:

> Gør de ikke det hver vinter pga. efterspørgslen på olie til opvarming?

Det går da den modsatte vej nu, dyrt i sommers og billigere nu hvor
det bliver koldt.

> Plus at mange ikke kører lige så mange ferie- og fornøjelsesture som
> om sommeren...

Det er vel også ofte pendlerne der kører de mange kilometer på
diesel og ikke feriefolket ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-06 19:39

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hr. Jensen wrote:

> Gør de ikke det hver vinter pga. efterspørgslen på olie til opvarming?

Det går da den modsatte vej nu, dyrt i sommers og billigere nu hvor
det bliver koldt.

Historisk har det altid været en tendens til at dieselolie stiger om
vinteren og Benzinpriserne falder i den samme periode.

Grunden siges at være fordi benzin er et overskudsprodukt ved
dieselrafineringen.

--
MVH Hans

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-11-06 13:52

> [...]
>men det tyder da også på at benzin og diesel begynder at nærme sig
>hinanden. Så begynder det jo snart at være urentabelt at køre diesel

Så vær glad for du ikke var her i byen i weekenden. Der var den helt gal.
Der var oktan 92 faktisk 15 øre billigere end diesel på 2 tankstationer.
Sådan noget skidt.
Det vendte heldigvis igen til dagen efter. Jeg tror forøvrigt aldrig jeg har
oplevet det før.
Godt man var vågen så man ikke bare fyldte det billigste på som man plejer

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 14:46

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Det vendte heldigvis igen til dagen efter. Jeg tror forøvrigt aldrig jeg har
> oplevet det før.

Det tror jeg heller ikke jeg har set.

> Godt man var vågen så man ikke bare fyldte det billigste på som man plejer

Det ville have været pinligt ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 09:19

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> vinteren og Benzinpriserne falder i den samme periode.

> Grunden siges at være fordi benzin er et overskudsprodukt ved

Nu kommer det an på hvad du mener med overskudsprodukt om du har ret i
det :)

Svjv får man mere benzin end diesel pr liter råolie. Det betyder jo
så naturligt nok at når efterspørgslen på fyringsolie (som nærmest
er diesel) stiger så skal der produceres mere. Når der skal laves
mere diesel kommer der meget mere benzin. Eftersom
benzinefterspørgslen ikke stiger tilsvarende så må priserne
naturligt nok falde.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-06 11:34

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]

>mere diesel kommer der meget mere benzin. Eftersom
>benzinefterspørgslen ikke stiger tilsvarende så må priserne

Dvs. at min bil kan køre på en slags affald ?
Hvordan kommer jeg i kontakt med dem der bare kyler det ud?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-06 11:17

Henrik Stidsen wrote:
> [...]

> men det tyder da også på at benzin og diesel begynder at nærme sig
> hinanden. Så begynder det jo snart at være urentabelt at køre diesel

Priserne på benzin og diesel ligger kun tæt på hinanden når der er gået
priskrig i den.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 13:02

Uffe Bærentsen wrote:

> Dvs. at min bil kan køre på en slags affald ?
> Hvordan kommer jeg i kontakt med dem der bare kyler det ud?

Prøv på raffinaderiet i Fredericia - hvis du kan overbevise dem om at
det blot er affald :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-06 13:12

> Prøv på raffinaderiet i Fredericia - hvis du kan overbevise dem om at
> det blot er affald :)

Jeg resetter min kasse

(I rest my case)

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 13:06

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Priserne på benzin og diesel ligger kun tæt på hinanden når der er gået
> priskrig i den.

Ja nu, men jeg syns flere - herinde - har snakket om at det ser ud som
om nogen ønsker at udligne priserne på de to produkter. Det ses jo
tydeligt af at benzinen er faldet markant mere end diesel.

Er der nogen der har tilstrækkelige data til at lave en oversigt over
hvordan priserne har bevæget sig det sidste år ? Jeg tror forskellen
er blevet mindre.