L/100 km vs. km/l
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 01:27

Nogen af jer som ved, om man kan ændre visning af forbruget fra L/100 km til
km/l i en MB C-klasse?
Jeg ved at man kan gøre det i VW på en lidt snørklet måde (kræver et besøg
på værkstedet ½ time).

MVH Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-11-06 21:48

On Tue, 7 Nov 2006 01:26:31 +0100, "Peter" <-> wrote:

> [...]
>km/l i en MB C-klasse?
>Jeg ved at man kan gøre det i VW på en lidt snørklet måde (kræver et besøg

I min 06 Octavia er det en setting i preferences i kørecomputeren. Det
samme var tilfældet i min 02 bmw 530dA... Alt efter årgang mm - er det
mon ikke noget man kan stille selv??

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 23:23

Lars Knudsen wrote:
> I min 06 Octavia er det en setting i preferences i kørecomputeren. Det
> samme var tilfældet i min 02 bmw 530dA... Alt efter årgang mm - er det
> mon ikke noget man kan stille selv??

Nej ikke fra L/100 km til km/l, kun sprog.
Men muligvis kan visningen ændres til et land hvor de også bruger km/l (fx.
Japan?), men stadig med dansk eller engelsk sprog. Sådan kan man gøre i
VAG-produkterne.

MVH Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-06 11:18

Peter wrote:

> Nej ikke fra L/100 km til km/l, kun sprog.
> Men muligvis kan visningen ændres til et land hvor de også bruger
> km/l (fx. Japan?), men stadig med dansk eller engelsk sprog. Sådan
> kan man gøre i VAG-produkterne.

Er det muligt i en Golf V TDI?

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 08-11-06 17:42

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Er det muligt i en Golf V TDI?

Hvis det er en VAG slæde, så ja

Det er dog vist stadig en del værksteder, der ikke rigtig tør/gider ændre i
det.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 19:04

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Er det muligt i en Golf V TDI?

Ja, men ikek for brugeren selv. Du skal ind via OBD og rode i styringen.
(vælg japan som land, det giver engelske tekster og km/l).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-06 20:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Ja, men ikek for brugeren selv. Du skal ind via OBD og rode i
> styringen. (vælg japan som land, det giver engelske tekster og km/l).

Der er noget med at der er 2 forskellige mfa´er på Golf V - og at det kun er
på den ene man kan rode.

Kan I bekræfte det - eller løber min kilde med en halv vind??

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 20:30

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Der er noget med at der er 2 forskellige mfa´er på Golf V - og at det kun er
> på den ene man kan rode.

"Den lille" MFA som jeg har i min kræver OBD.

Om den store MFA kan justeres af ejeren ved jeg ikke. Vi mangler Claus
til at fortælle det, han har nemlig det store display i hans
(http://vwfanatic.dk/Billeder/MFD2/Golf5_MFD2_11.jpg)

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 10-12-06 01:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> [...]
>
> Om den store MFA kan justeres af ejeren ved jeg ikke. Vi mangler Claus
> til at fortælle det, han har nemlig det store display i hans

Både jeg og en kollega har købt VW Golf Plus 2.0 TDI. Vi har købt stort set
samtidig. Min er med DSG og hans med manuelt gear. Jeg har en MFA (må være
den I kalder den store), hvor displayet er rektangulært og i et stykke. Jeg
kan inde i settings menuen omstille mellem l/100 km, mpg, km/l osv. Min
kollega, kan IKKE komme ind i den menu. Hans MFA er så den lille model - den
er todelt.

Da vore biler stort set er ens på nær nogle småforskelle (jeg har
midterkonsol, multifunktionsrat og DSG, og min kollega har manuelt gear og
funktion til at advare mod for lavt dæktryk), så konkluderede vi, at
forskellen i MFA ligger i om man har DSG eller manuelt gear.

Så er din MFA todelt, kan du ikke indstille det via settings menuen og har
du stor MFA kan du godt.

Håber dette bragte lys over sagen?

Og mine skriblerier er altså baseret på egne iagtagelser og konklusioner og
ikke på faglig viden fra lærebøger eller andet... Så fik vi også lige det på
plads.

-- roland

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-06 06:57

Roland Lyngvig skriver:

> [...]
> funktion til at advare mod for lavt dæktryk), så konkluderede vi, at
> forskellen i MFA ligger i om man har DSG eller manuelt gear.

Det er forkert. Det er rattet der gør forskellen.

Jeg har lige fået en Touran med 2 liters diesel og DSG, jeg kan ikke
ændre sprog osv, men min kollega der "uheldigvis" fik den med
multifunktionsrattet kan. Næste gang den har været forbi et VW værksted,
snakker min også engelsk og viser km/l.

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 29-12-06 01:18

> [...]
> ændre sprog osv, men min kollega der "uheldigvis" fik den med
> multifunktionsrattet kan. Næste gang den har været forbi et VW værksted,

Okay, tak for din oplysning. Min kollega har ikke multifunktionsrattet, så
det er da en mulighed, at det er forskellen. Men han skal så blot køre forbi
værkstedet og få sat det op til km/l osv.?

-- roland

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-06 08:31

Roland Lyngvig skriver:

> Okay, tak for din oplysning. Min kollega har ikke multifunktionsrattet, så
> det er da en mulighed, at det er forskellen. Men han skal så blot køre forbi
> værkstedet og få sat det op til km/l osv.?

Jeps, få den ændret til landekode Japan, så snakker den engelsk og viser

Fra : claus b.p.

Dato : 07-11-06 23:24

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> I min 06 Octavia er det en setting i preferences i kørecomputeren. Det
> samme var tilfældet i min 02 bmw 530dA... Alt efter årgang mm - er det
> mon ikke noget man kan stille selv??

Tror jeg ikke man kan. Jeg har været mange gange igennem menuerne på E
modellen, og der kan vælges visning for ur/dato format og km/miles men ikke
for forbrug.

/Claus