deletrailer
Fra : Kim

Dato : 06-11-06 23:32

Hej folkens

Vi overvejer at købe en trailer i fællesskab med vores nabo. Er der nogen
der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad med
indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0645-4, 03-11-2006
Tested on: 6-11-2006 23:31:54

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-06 06:31

Kim skriver:

> Vi overvejer at købe en trailer i fællesskab med vores nabo. Er der nogen
> der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad med
> indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Du skal eddermanme være gode venner med din nabo for at noget sådan kan
lykkedes. Og i skal have samme syn på sagerne for at det ikke går i
hårknude.

Jeg ville købe en selv, eller kigge lidt på freetrailer .dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : PMH

Dato : 07-11-06 08:16

"Kim" <kims@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad med
> indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Det er i teorien ligemeget hvem af jer som står for registreringen.
Hvis den ikke har en totalvægt over 750 kg., koster den ingenting
i vægtafgift. Er den på 750 kg. eller derover, koster det 110,- kr.
pr. år.

Forsikring er der heller ikke noget af.
Det er forsikringen på den bil som trækker den, der står med
regningen ved evt. uheld.

PMH

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-11-06 09:06

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den ikke har en totalvægt over 750 kg., koster den ingenting
> i vægtafgift. Er den på 750 kg. eller derover, koster det 110,- kr.
> pr. år.

Det er allerede fra og med 501 kg totalvægt, at der skal betales vægtafgift.

/Peter

Fra : PMH

Dato : 07-11-06 11:41

"Peter Marlau Knudsen" <xxxpmk@xxxitst.dk> skrev i en meddelelse

> Det er allerede fra og med 501 kg totalvægt, at der skal betales
> vægtafgift.

Det har du da vist ret i..

Men som regel er det 500 kg. eller 750 kg. totalvægt. traileren
har, der er vist ikke mange der imellem, måske ældre modeller.
Men du har vist ret i at det er over 501 kg.

PMH

Fra : Lars Hansen

Dato : 07-11-06 08:28

> [...]
> Virus Database (VPS): 0645-4, 03-11-2006
> Tested on: 6-11-2006 23:31:54
> avast! - copyright (c) 2000-2006 ALWIL Software.

Hej Kim

Mine forældre har i mange år haft en "deletrailer". Alle på vejen mente i
hvert tilfælde at de havde lige god ret til traileren.
Meget meget meget meget ofte var den i stykker, knækkede reflekser, smadrede
lygter, bukkede beslag osv osv.
Sjovt nok havde alle den samme undskyldning hver gang der var noget galt med
den, "Det kan ikke have været mig, den var ødelagt da jeg tog den".
Så hvem stod med udgiften hver gang? Mine forældre!! Og en trailer der
bruges af mange forskellige er IKKE gratis i vedligeholdelse.
For nylig knækkede akslen på traileren imens den var udlånt. Den glade låner
ringede til mine forældre og sagde "Jeres trailer har knækket akslen og
holder der og der". Vi har så selvfølgelig hentet den og fået repareret
akslen for den nette sum af 1200,-.
"Låneren" har nu købt sin egen trailer. Måske fik han endelig dårlig
samvittighed.....(Han har ikke tilbudt at dele regningen på mine forældres
trailer).

Jeg har lige købt en ny stor fin trailer og havde egentlig forventet at
naboer og venner blev fornærmede når jeg sagde "Nej, du må ikke låne min
trailer". Men reaktionerne har faktisk været stik modsat. Når jeg siger nej
er deres svar som regel "Det kan jeg godt forstå".

Så min morale er: Del aldrig en trailer med andre, end ikke dine bedste
venner!!
Og det er jo trods alt kun omkring 4-7000 kroner sådan én koster. Tro mig,
vedligeholdelsen over mange år er langt mere end indkøbsprisen når den går
på omgang. (Jeg lader aldrig min kæreste, motorsav eller trailer gå på
omgang ).

Mvh
Lars Hansen

Fra : PMH

Dato : 07-11-06 11:49

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> trailer". Men reaktionerne har faktisk været stik modsat. Når jeg siger
> nej er deres svar som regel "Det kan jeg godt forstå".

Det samme har jeg faktisk oplevet.
Nogle enkelte blev fornærmede, men det var forventet.
Det var den samme som kom 2-3 gange i ugen og skulle
låne vores plæneklipper, og det var ikke bare nogle få gange,
det var en hel sommer..
Det fik en brat ende da jeg for 3. gang på 2 uger selv skulle
over i hans have og hente min egen plæneklipper, fordi han
ikke leverede den tilbage.
Så blev han fornærmet over at jeg bare hentede den uden at sige det,
og han kunne iøvrigt heller ikke forstå at den næsten altid var tom for
benzin når han skulle bruge den... Klaphat..

Behøver jeg at sige at jeg ikke snakker så meget med ham mere..

> [...]
> vedligeholdelsen over mange år er langt mere end indkøbsprisen når den går
> på omgang. (Jeg lader aldrig min kæreste, motorsav eller trailer gå på

hehe...Jeg er fuldstændig enig.

PMH

Fra : Kim

Dato : 07-11-06 18:27

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in
Puuuhha

Det var da nogle nedslående indlæg. Grunden til at jeg gerne vil dele med
naboen er at jeg i de sidste 7 år har lånt deres når vi i vores husstand
har skullet bruge en trailer så nu er vi blevet enig med naboen om at vi
vil ha' en i fællesskab. Det er jo helt åndsvagt at have 2 trailere på 2
matrikler lige op og ned af hinanden. Når vi nu har kunnet finde ud af det
i 7 årkan vi vel også finde ud af det i de næste 7 ! Det handler vel om en
form for ansvarsfølelse for det man låner. Jeg kunne da aldrig finde på at
aflevere en defekt trailer jeg havde lånt. Jeg ville da til enhver tid lave
den først. Men jeg er da udmærket klar over at det ikke er alle der har det
på samme måde. I det firma jeg er ansat i havde vi også en trailer alle
kunne låne og den døde en brat død en dag ! Ham der havde lånt den meddelte
bare chefen at traileren holdt og havde tabt det ene hjul og derefter
regnede han med at chefen klarede resten. Det siger vel sig selv at han
ikke får lov til at låne min nye trailer når/hvis jeg får en

Kim

> [...]

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0646-0, 06-11-2006
Tested on: 7-11-2006 18:26:44

Fra : Leonard

Dato : 07-11-06 19:04

Kim <kims@mail.dk> wrote:

>Når vi nu har kunnet finde ud af det
>i 7 årkan vi vel også finde ud af det i de næste 7 !

Ja, det kan I sikkert og I får sikkert kun fordele ud af det. I skal
bare blive enige om hvem der skal have traileren indregistreret, det
tror jeg ikke i kan få i fællesskab. Og så skal I tænke over om det er
værd at have en kaskoforsikring på traileren, da det godt nok er
bilens ansvarsforsikring der dækker evt. skader på andre ved et uheld,
men traileren er ikke dækket uden egen kasko.

God fornøjelse med købet og det gode naboskab.

--
Leonard

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 07-11-06 19:43

> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in
> Puuuhha

Hej Kim.
Jeg har fra 1983 til 2003 haft en trailer, som er blevet lånt ud til alt og
alle.
Alle på vejen og hele familien og gode kolleger og deres børn og ....

Lidt vedligehold gav det da; men det var fint at den var ude at rulle i
stedet for at stå og ruste.
Til min store overraskelse fik jeg 2500 kr for den efter 20 års intenst
brug.

Nu er vi 4 (2 i familien og 2 fra vejen) som har splejset til en ny og
rigtig god trailer.
Den går også på omgang og står i min indkørsel. Jeg har ikke noget imod at
holde den vedlige.
Lånes også ud til alle og enhver.

Ingen problemer.

God fornøjelse !

Ivan, Århus

Fra : Kim

Dato : 07-11-06 20:01

Dejligt at høre et par positive indlæg

Kim

> [...]
> rigtig god trailer.
> Den går også på omgang og står i min indkørsel. Jeg har ikke noget

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0646-0, 06-11-2006
Tested on: 7-11-2006 20:00:40

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-06 00:44

> Dejligt at høre et par positive indlæg
>
> Kim

Vi er 140 medlemmer i en assistanceklub, som indbetaler et fast beløb om
året pr. bil/mc/campingvogn vi har. Disse penge bruges så til at betale alle
Falck og Dansk autohjælp regninger (i praksis kun Dansk autohjælp da de er
meget billigere og hurtigere til at komme end Falck).
Derudover har vi indkøbt 4 trailere, som medlemmerne kan leje.
Det koster så 20 kr. pr. dag at leje en trailer. Det har vi konstateret er
nok til at dække alle løbende udgifter på trailerne samt til nyindkøb
efterhånden som de slides op. Nogle behandler dem godt og nogen knab så
godt, men alt i alt går det faktisk rigtig godt.
Så man kan faktisk godt enes om at have ting sammen, selv om man som sådan
i øvrigt ikke har noget fællesskab.

Kurt

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 10-12-06 01:39

"Kim" <kims@mail.dk> wrote in message
> [...]

> i 7 årkan vi vel også finde ud af det i de næste 7 ! Det handler vel om en
> form for ansvarsfølelse for det man låner.

Helt enig. Jeg har i over 5 år delt trailer med 2 andre naboer. Jeg købte
mig ind i deres "klub" og det har virket fint. Kommer der regning på noget,
der skal laves, så deler vi den i 3. Og jeg slipper for at have en trailer
stående i min have...

Før jeg røg med på en deletrailer kostede det 100 kr. hver gang jeg skulle
leje en trailer på den lokale tankstation og så skulle jeg endda køre ned og
hente og bringe den retur hver gang. Det slipper jeg også for nu. Og man kan
have traileren stående i flere dage ad gangen, hvis man har behov for det.
Så jeg synes sådan en ordning er fin, hvis man har gode naboer og et moderat
behov for en trailer.

-- roland

Fra : Møller

Dato : 07-11-06 20:05

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in message

.. (Jeg lader aldrig min kæreste, motorsav eller trailer gå på
> omgang ).

Det er da vist kun motorsav og trailer du har styr på

Møller