Sporingsdata
Fra : Gert

Dato : 06-11-06 12:53

Hej

Jeg er blevet foræret et ældre sporings anlæg, hvilket jo er udemærket
nu hvor jeg altid roder med gamle biler, men det er jo ikke meget værd
hvis jeg ikke kender de rigtige indstillinger til diverse biler.

Jeg tænker at der må findes nogle opslagsværker (bøger/CDér) hvor disse
står. Er der nogen som ved hvor jeg kan finde noget sådan ?

Mvh   Michael

Fra : alexbo

Dato : 06-11-06 13:35

"Gert" <gertqq@gmail.com> skrev

> Jeg tænker at der må findes nogle opslagsværker (bøger/CDér) hvor disse
> står. Er der nogen som ved hvor jeg kan finde noget sådan ?

Autodata sælger bøger med hjulindstillingsdata, jeg kan se på deres
hjemmeside at 1995-2005 koster 495 kr.
www.autodata.dk

Men ellers kan man komme langt med at sætte baghjulstrukne biler med en
lille spidsning, og camber.
forhjulstrukne nærmest 0 både spidsning og camber.

Som regel står camber nogenlunde som den skal, det vigtigste ved den er at
den er ens i begge sider.
Og så kan du gå ud fra at jo mere camber jo mere spidsning.
Har bilen negativ camber giver du den negativ spidsning.

Ellers må du spørge her, eller måske bedre i teknikgruppen, der sidder altid
nogen med de korrekte mål.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael

Dato : 06-11-06 16:57

Det lyder som nogle gode retningslinier. takker.

Jeg har sjældent med biler nyere end 1998 at gøre, så jeg håbede at jeg
kunne finde en gammel bog med disse data i. Jeg antager at der bliver
lavet en ny bog hvert år, lidt ligesom en telefonbog .

Jeg har bare ikke kunne finde ud af hvad en sådan bog hedder, hvilket
gør den noget sværere at finde..

Men tak for svaret.. Det kan nemt bruges indtil jeg evt finde hvad jeg
leder efter.

/Michael

Fra : alexbo

Dato : 06-11-06 17:24

"Michael" skrev i

Men tak for svaret.. Det kan nemt bruges indtil jeg evt finde hvad jeg
> leder efter.

Du kan benytte lejligheden til at kigge efter Autodata´s "Tekniske Data"
der er meget mere end hjuldata, der så til gengæld ikke er så detaljerede.

Men det er også begrænset hvor tit man skal bruge KPI, max styreudslag og
baghjulsmål.

mvh
Alex Christensen