Kan man polere forlygteglas
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-11-06 10:33

Mine forlygter er en smule sandblæst af "tidens tand" ... kan man polere
disse, eller skal jeg have muldvarpen frem?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : EXIT

Dato : 06-11-06 16:43

ja..

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 17:29

EXIT wrote:
> ja..

Kan du monstro give lidt flere detaljer? Måske lidt info om metode osv.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Brian

Dato : 06-11-06 18:36

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du monstro give lidt flere detaljer? Måske lidt info om metode osv.

Jeg troede ellers at han svarede ja til at du skulle have muldvarpen frem...

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 18:20

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Mine forlygter er en smule sandblæst af "tidens tand" ... kan man polere
> disse, eller skal jeg have muldvarpen frem?

Køb nye.
Jeg måtte også skifte mine efter 300.000 Km, der var simpelthen for meget
"strølys" (BJ red.)
Jeg købte 2 nye OEM BOSCH på ebay til halv pris. Så nu sker det ind imellem
at nogen blinker tilbage til mig fordi jeg BLÆNDER dem

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-11-06 18:36

> Jeg købte 2 nye OEM BOSCH på ebay til halv pris. Så nu sker det ind
> imellem at nogen blinker tilbage til mig fordi jeg BLÆNDER dem

Er de justeret ordentligt ind ?. Det skulle vel ikke være fordi du også har
tåbelyset tændt? ;)..

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 18:44

> Er de justeret ordentligt ind ?. Det skulle vel ikke være fordi du også
> har tåbelyset tændt? ;)..

De lyser faktisk lidt for kort

Ellers er det i min mondeo slet ikke muligt at tænde tåbelyset samtidig med
at nærlyset er tændt. Mit tåbeforlys kan kun tændes med pos lys og intet
andet.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-06 18:22

Kim Frederiksen skriver:

> Mine forlygter er en smule sandblæst af "tidens tand" ... kan man polere
> disse, eller skal jeg have muldvarpen frem?

Man kan godt polere dem, eller slibe af, men det rækker som en skrædder
i helvede.

Slibekuren kan du næppe selv og poleringen kan til dels fylde hullerne
ud, men det er kun overfladen der bliver pæn, den lysspredning du får
kan du ikke gøre noget ved.

Jeg vil sige, lev med det eller køb nyt glas.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-11-06 19:38

> [...]
> Mine forlygter er en smule sandblæst af "tidens tand" ... kan man polere
> disse, eller skal jeg have muldvarpen frem?

På begge vore biler er forlygteglas i et plastmateriale, det kan poleres på
samme måde som lakken. Store/dybe ridser forsvinder ikke, men de mange små
som gør glasset mere eller mindre mat forsvinder (som på lakken). Øvelsen
kan med held foretages på de øvrige udvendige lys-armaturer, de kommer til
se nyere/nye ud.

Med venlig hilsen Kim