Låsebolte/møtrikker - hvordan virker det
Fra : Thomas

Dato : 05-11-06 15:35

Hej NG

Da jeg er i gang med at overveje et dæk/hjulskifte til vinterdæk på Mitsuen,
opdagede jeg at der vist sidder låsebolte/ møtrikker på de fælge der er på
nu. Det kom sig af, at den "bolt" der skilte sig ud fra de andre, sad løs
og jeg kunne skrue den frem og tilbage med fingrene uendeligt.....
Er dette en pyntedims der skal trækkes af, for at man kommer ind til en
anden bolt / møtrik (kan sgutte huske om det er det ene eller det andet på
en Lancer) eller hvad

På forhånd tak

Thomas

Fra : www.netink.dk

Dato : 05-11-06 16:32

Hejsa

> [...]
>anden bolt / møtrik (kan sgutte huske om det er det ene eller det andet på

Nej, der er ikke noget der skal trækkes af, men du skal bruge den helt
rigtige originale top der fulgte med bolten for at kunne løsne den -
den rigtige top holder de rigtige steder og hjulbolten kan drejes

Fra : Thomas

Dato : 05-11-06 16:36

"www.netink.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> rigtige originale top der fulgte med bolten for at kunne løsne den -
> den rigtige top holder de rigtige steder og hjulbolten kan drejes

hm thx ..... hvordan skal jeg så tolke at den kan drejes i begge retninger
uendeligt ?

Fortæl mig ikke at jeg skal til at bore noget ud....

Mvh

Thomas

Fra : Henning

Dato : 05-11-06 17:41

On Sun, 5 Nov 2006 16:35:43 +0100, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>"www.netink.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote in message

>hm thx ..... hvordan skal jeg så tolke at den kan drejes i begge retninger
>uendeligt ?

Det er kun plastickappen, du drejer rundt. Den rigtige møtrik sidder
formodentlig længere inde?

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 05-11-06 18:16

> Det er kun plastickappen, du drejer rundt. Den rigtige møtrik sidder
> formodentlig længere inde?

Hej
Dit lokale dæk fælgcenter har med sikkerhed et stykke universalværktøj der
kan dreje din låse bolt-møtrik ud hvis du ikke har den orginale top

bjørn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-06 20:31

In article <eil0d1$hsn$1@news.net.uni-c.dk>,
"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> hm thx ..... hvordan skal jeg så tolke at den kan drejes i begge retninger
> uendeligt ?

Du skal tolke det som at det er en del af sikkerheden i det ;)

> Fortæl mig ikke at jeg skal til at bore noget ud....

Nej da - kun hvis du har været så letsindig at smide låsetoppen ud

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-11-06 08:30

Thomas skrev:

> hm thx ..... hvordan skal jeg så tolke at den kan drejes i begge
> retninger uendeligt ?

Mine låsebolte har en lille blikhætte der ligner
en hjulbolt. Blikhætten skal pilles af før man kommer
ind til selve bolten.
Prøv at kigge i bilens værktøjssæt. Der opbevarer jeg min
"hætteaftrækker" og specialtoppen til boltene.

Peter Schrøder