Sportiva Winter (dæk) kendskab?
Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-11-06 17:20

Hej

Forhandleren hvor jeg har købt ny bil har foreslået ovennævnte dæk da jeg
ønsker den bliver leveret med vinterhjul (i december), men det volder mig
problemer rigtigt at finde noget på nettet om de pågældende dæk. Derfor vil
jeg spørge her om det er nogen der har kendskab til de pågældende dæk, jeg
skulle jo gerne have noget der virker.

For nuværende køre min egen bil på UG6 og konens på UG7 som vinterdæk, så
jeg kunne godt frygte at Sportiva Winter vil skuffe. Prioriteterne er
naturligvis sikkerhed/greb, derefter støj og rullemodstand.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 04-11-06 17:25

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vil
> jeg spørge her om det er nogen der har kendskab til de pågældende dæk, jeg

Alt afhængig af, hvilken bil og behov du har, er dækket sikkert på linie med
Firestone.

Dækket er fra en af de store: http://www.reifen-sportiva.com/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-11-06 18:04

> Alt afhængig af, hvilken bil og behov du har, er dækket sikkert på linie
> [...]
Det er en Honda Civic 1,8 Sport 2007 som er født med 225/45-17, men planen
er at vintersutterne skal være 205/55-16. Behovet er at skulle på arbejde
hver dag fra boligen nord for Roskilde, området kan vel betegnes som "
semibøhland". Et par gange om hver måned skal jeg også på kundebesøg i de
vestligere egne, de ture kan godt ligge på 6-800 km pr. gang. Ingen af disse
behov er nye og den nuværende bilpark samt dækmontering har klaret opgaven
på betryggende og økonomisk vis, så det er bare værktøjet der skal fornyes.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 04-11-06 18:29

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Har lige sat 205x55 16" vintersutter (med fælge) på konens S40.

Det blev GoodYear UltraGrip Performance
http://eu.goodyear.com/dk_dk/tires/repository/UltraGripPerformance/index.jsp

Er det en arbejdsbil, ville jeg nok overveje et mere kendt vinterdæk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-11-06 10:23

> [...]
>
> Er det en arbejdsbil, ville jeg nok overveje et mere kendt vinterdæk.

Ja det er en ny privat/arbejdsbil, efter grundige overvejelser og
beregninger af det kontra firmabil. Det bliver nok også noget lignende det
nævnte eller måske UG7.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Niels Pein

Dato : 04-11-06 19:39

"Kim Kristensen" skrev ...

> Behovet er at skulle på arbejde
> hver dag fra boligen nord for Roskilde, området kan vel betegnes
> som "semibøhland".

Hvis jeg skulle tage den tur hver dag, ville jeg vægte slidstyrke højt. Men
nu arbejder jeg også ved Grundfos, så det ville være ca. 680 km. daglig
pendling.

Sorry, kunne ikke dy mig. :)
Den manglende destinationsangivelse indikerer vel at du arbejder i
København.

I øvrigt er jeg enig med de andre. Køb nogle bedre sutter, som f.eks. de UG7
du i forvejen ser ud til at være tilfreds med. De er vel ikke ret meget
dyrere.
--
Mvh.
Niels

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-11-06 10:38

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pendling.
>
> Sorry, kunne ikke dy mig. :)
> Den manglende destinationsangivelse indikerer vel at du arbejder i

Blot en beskrivelse af det værst tænkelige vintertrafikale jeg normalt vil
komme ud i, uanset hvilken af de mange forskellige destinationer jeg kommer
ud for på vej til kontoret eller en kunde.

> [...]
UG7
> du i forvejen ser ud til at være tilfreds med. De er vel ikke ret meget

Prisen på dækket er ikke et issue, det var blot fordi forhandleren har flere
sæt 16" aluhjul stående med det nævnte dæk. Der skal i forbindelse med
bilkøbet brændes en god klat penge af, så de 1000-1500 kr. ekstra på dæk kan
næppe ses.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-11-06 18:07

> Alt afhængig af, hvilken bil og behov du har, er dækket sikkert på linie
> [...]
PS. Der står jo også Continental på siden du linker til, det er sikkert et
godt tegn.

Med venlig hilsen Kim

Fra : TDN

Dato : 04-11-06 18:19

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> med

> PS. Der står jo også Continental på siden du linker til, det er sikkert et
> godt tegn.
>
> Med venlig hilsen Kim

Nej, det er kun et udtryk for at Continental også har et billig mærke,
kvaliteten er derefter.

Jeg har et købt nogle alufælge hvor der sidder nogle Kormoran dæk på som er
Michelin's billig mærke, og det er nogle skod dæk.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-11-06 10:45

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> Michelin's billig mærke, og det er nogle skod dæk.

Ja der er forbandet lang tid til at ærgre sig over dårlige dæk.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 04-11-06 18:32

> [...]

> med

> PS. Der står jo også Continental på siden du linker til, det er sikkert et

Jeg ville ikke acceptere forhandlerens tilbud. Køb et anerkendt og afprøvet
vinterdæk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : TDN

Dato : 04-11-06 18:15

> [...]
> jeg kunne godt frygte at Sportiva Winter vil skuffe. Prioriteterne er
> naturligvis sikkerhed/greb, derefter støj og rullemodstand.

Jeg har lige checket de sidste 3 års test af vinterdæk fra ADAC (testen som
FDM også bruger) uden at finde omtalte dæk. At det er Continentals lavpris
dæk er ingen garanti for at det er et godt dæk. Jeg ville ikke vælge sådan
et dæk. Det er højst sandsynligt et dæk forhandleren har en kanonhøj avance
på og derfor gladeligt anbefaler (han skal vel også lave bulerne bagefter
. Køb nogle ordentlige dæk istedet som du er sikker på er testet ok.

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 04-11-06 18:39

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kanonhøj avance på og derfor gladeligt anbefaler (han skal vel også lave
> bulerne bagefter . Køb nogle ordentlige dæk istedet som du er sikker

Jeg kan slet intet finde om dækket andet end en stak E-bay shops, der sælger
dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-11-06 11:01

> [...]

> på og derfor gladeligt anbefaler (han skal vel også lave bulerne bagefter
> . Køb nogle ordentlige dæk istedet som du er sikker på er testet ok.

Jeg tror nu ikke det er en ekstra god forretning for ham, han har prissat
dem til 7900 kr. for et sæt originale 16" alufælge med omtalte vinterdæk.
Han ved dog godt (af erfaring) at han ikke sælger dem til den pris til mig,
og på bilen er der ingen rabat at komme efter.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 19:46

Kim Kristensen skriver:

> [...]
> jeg spørge her om det er nogen der har kendskab til de pågældende dæk, jeg

Sig til ham at han kan rende og hønse med hans Sportiva Winter.

Enten leverer han gode vinterdæk, ellers leverer han gode sommerdæk.

Gode vinterdæk kan du købe incl fælge til en overkommelig pris.

> For nuværende køre min egen bil på UG6 og konens på UG7 som vinterdæk, så
> jeg kunne godt frygte at Sportiva Winter vil skuffe. Prioriteterne er
> naturligvis sikkerhed/greb, derefter støj og rullemodstand.

Så fortsæt i den retning.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-11-06 11:05

> [...]

> Så fortsæt i den retning.
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Det er ikke som erstatning for sommerhjulene, de skal følge med i løs vægt.
Så det er for at kunne rulle fra biksen på vinterhjul, så jeg undgår at
skulle skifte når jeg kommer hjem.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 11:08

Kim Kristensen skriver:

> Det er ikke som erstatning for sommerhjulene, de skal følge med i løs vægt.
> Så det er for at kunne rulle fra biksen på vinterhjul, så jeg undgår at
> skulle skifte når jeg kommer hjem.

Okay

Lad ham montere ordentligt gummi i første ombæring.
Du må jo så betale forskellen i pris.