Dæk.Dunlup 4 stk helårsdæk 185/70 R 13 ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 15:11

Er der nogen der kan fortælle hvad man kan tage for disse dæk ?

Dæk.Dunlup 4 stk helårsdæk 185/70 R 13 på stålfælge med 4 huller. .Slidbane
5 m/m dyb.Har siddet på en Opel Manta

Venlig hilsen
Anne

Fra : Mogens...

Dato : 04-11-06 17:28

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan fortælle hvad man kan tage for disse dæk ?

Brug en markedsgruppe - dk.amrked.fritid.bil

> Dæk.Dunlup 4 stk helårsdæk 185/70 R 13 på stålfælge med 4 huller.
> .Slidbane 5 m/m dyb.Har siddet på en Opel Manta

Hvor gamle er dækkene?
Det står på dem...

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:26

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse

> Brug en markedsgruppe - dk.amrked.fritid.bil

> Hvor gamle er dækkene?
> Det står på dem...

Det kan jeg godt nok ikke sige.Vi har købt nye fælge hvor ikke dækkene
passede.Det er den eneste grund til vi vil sælge dem.
Anne

Fra : Rune Larsen

Dato : 05-11-06 05:33

AM wrote:

> Det kan jeg godt nok ikke sige.

Jo du kan. Jeg gentager lige hvad Mogens skrev: _Det står på dem_.

Find den kode på dækkene, som begynder med bogstaverne DOT. De sidste 3
eller 4 cifre er uge-nummer og årstal. Før år 2000 er der 1 ciffer til
angivelse af årstal, efter år 2000 er der 2 cifre.

Eksempler
Dæk med koden: "DOT XXXX XXXX 3603" er produceret i uge 36 2003.
Dæk med koden: "DOT XXXX XXXX 249" er produceret i uge 24 1999.

Mvh Rune

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 10:18

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dæk med koden: "DOT XXXX XXXX 3603" er produceret i uge 36 2003.
> Dæk med koden: "DOT XXXX XXXX 249" er produceret i uge 24 1999.

Hej Rune

Selvfølgelig kan jeg da,men vi har jo ikke dækkene stående inde i huset
.Min mand vil i løbet af dagen gå over i garagen og kigge efter.Jeg siger
mange tak for oplysningen.Nu er vi blevet det klogere.
Hilsen
Anne

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 15:01

> [...]
> Dæk med koden: "DOT XXXX XXXX 3603" er produceret i uge 36 2003.
> Dæk med koden: "DOT XXXX XXXX 249" er produceret i uge 24 1999.

Nu har manden kigget efter.Der står intet på vores dæk.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-11-06 00:10

AM wrote:

> Nu har manden kigget efter.Der står intet på vores dæk.
> Venlig hilsen
> Anne

Så må du hellere få en ny mand eller nye dæk, for en af de to gamle ting
duer ikke så :P

Mvh Rune

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 09:09

> Så må du hellere få en ny mand eller nye dæk, for en af de to gamle ting
> duer ikke så :P
>
> Mvh Rune

Hej Rune

Dækkene er ikke så gamle,så det må være manden der skal skiftes ud .
Hilsen Anne

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 06-11-06 21:42

Hej Anne

Jeg har lige købt 8 stks Dunlop dæk, på mine står der ikke DOT .....
Men der er stemplet en firkant ind i hver dæk med 4 tal.
Mine sommerdæk er f.eks. 2806 dvs, produceret i uge 28 (stakler, holder de
ikke ferie?) i 2006.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 22:36

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men der er stemplet en firkant ind i hver dæk med 4 tal.
> Mine sommerdæk er f.eks. 2806 dvs, produceret i uge 28 (stakler, holder de

Hej Daniel

Tak for oplysningen.Det var nemlig DOT min mand ikke kunne se nogen
steder.Jeg tror nu heller ikke han har studeret dem så nøje.
Det ser da ikke ud til de stakler holder ferie .
Jeg kan nu heller ikke rigtig se, hvad det har at sige hvor mange år
dækkenen er,når ikke de er slidt.Nu kører vi ikke så meget,skal vi så skifte
dækkene ud ind imellem

Hilsen Anne

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 22:38

> Jeg kan nu heller ikke rigtig se, hvad det har at sige hvor mange år
> dækkenen er, når ikke de er slidt.Nu kører vi ikke så meget, skal vi så
> skifte dækkene ud ind imellem

Der er ikke så meget at grine af. Gummi ældes med tiden,
hvorfor man skal udskifte dækkene trods et ringe slid...

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 23:48

> "AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke så meget at grine af. Gummi ældes med tiden,
> hvorfor man skal udskifte dækkene trods et ringe slid...

Det var et smil,og ikke et grin

Fra : Basil

Dato : 04-11-06 22:24

AM kom med følgende:
> Er der nogen der kan fortælle hvad man kan tage for disse dæk ?
>
> Dæk.Dunlup 4 stk helårsdæk 185/70 R 13 på stålfælge med 4 huller. .Slidbane
> [...]

Manta, findes der stadig såden, som stadig er hel og med plader?
Dækkene kan i byde ud til højstbydende, jeg skal ikke have dem, men
havde solgt for alt over en hund.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 00:01

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Manta, findes der stadig såden, som stadig er hel og med plader?
> Dækkene kan i byde ud til højstbydende, jeg skal ikke have dem, men havde

Ja,der findes da stadigvæk Manta.Vi har da en der er hel,og med plader på
.
Anne