Hader I hinanden?
Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-11-06 23:30

Det skulle man næsten tro, sådan som I kører der ovre på Djævleøen.

Sommetider ser det ud som om trafikken handler om at være så meget som
muligt i vejen for hinanden.

F.eks. er der mange der bruger at køre i tilkørslen til en motorvej så
de holder sig foran den der kører i 1. spor, for så umiddelbar før de to
spor render sammen at sætte farten ned, endda også stoppe helt op.

Andre gange handeler det vist om at chikanere lastbiler. Det sker mange
gange, når jeg er på vej mod Hovedlandet at jeg bliver overhalet af en
del biler, der så trækker ind foran mig tættere på end jeg bryder mig
om. Min sikkerhedsafstand skal helst fyldes op med så mange biler der
kan være der. Når vi så er næsten henne ved afkørslen sætter den første
farten ned, hvorefter de øvrige også bliver nødt til det. Med det
resultat at når bremsningen kommer hen til mig skal jeg bremse meget
hårdt. (Af en eller anden underlig grund har mit lange lys og mit horn
det med at gå i gang ved de lejligheder.)

En ting som at give plads så andre kan skifte spor er heller ikke noget
"man" gør meget i.

Der er også dem der begynder at sætte farten ned ved Greve Nord, når de
skal af ved Køge/Ølby. Når man så, i lastbil, tillader sig at køre uden
om er den da helt gal.

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvornår I skal have Jeres broer
op i en højde så rigtige biler også kan køre der. Syntes det er lidt for
tit at man render på begrænsninger under 4,0 m når man forsøger at snige
sig uden om Jeres lange 3-spors p-pladser.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Martin Bak

Dato : 03-11-06 23:35

> Det skulle man næsten tro, sådan som I kører der ovre på Djævleøen.

Har du haft en god dag?

Martin

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 03-11-06 23:55

> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Har du haft en god dag?

super svar

Fra : Møller

Dato : 04-11-06 11:56

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> super svar

Ikke forstået
Men svaret ligger måske i signaturen?

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 02:56

Martin Bak skrev:
> Har du haft en god dag?

Nu var det vist mere at niveauet af galle blev for højt, efter 4 uger
med at betragte sjællandsk kørsel.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-11-06 08:19

> Det skulle man næsten tro, sådan som I kører der ovre på Djævleøen.

Nej, men lastbiler som ikke kan finde ud af at komme hjem ;). Det du har
oplevet er resultat af at der er >2 biler pr 5 km. motorvej, som er "tæt
trafik" på jysk :).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 14:12

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Nej, men lastbiler som ikke kan finde ud af at komme hjem ;). Det du har
> oplevet er resultat af at der er >2 biler pr 5 km. motorvej, som er "tæt
> trafik" på jysk :).

Mængden af biler er ikke det egentlige problem. Derimod er det et
problem at der er næsten lige så mange forskellige måder at køre
strækningen på som der er biler.

Hvorfor er det et særsyn at man indretter sig efter andre og får tingene
til at flyde?

Fra : Jens G

Dato : 04-11-06 09:27

On Fri, 03 Nov 2006 23:29:33 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det skulle man næsten tro, sådan som I kører der ovre på Djævleøen.

Hader du sjællændere?

--
Jens G

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 14:13

Jens G skrev:
> Hader du sjællændere?

Ikke allesammen, men generelt ja.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-11-06 13:28

Finn Guldmann wrote:

> F.eks. er der mange der bruger at køre i tilkørslen til en motorvej så
> de holder sig foran den der kører i 1. spor, for så umiddelbar før de
> to spor render sammen at sætte farten ned, endda også stoppe helt op.

Der er desværre (osse) en del sjællændere, der ikke kan finde ud af det der
med tilkørsler og indfletning - eller bilkørsel i det hele taget :-/

> [...]
> afkørslen sætter den første farten ned, hvorefter de øvrige også
> bliver nødt til det. Med det resultat at når bremsningen kommer hen

Det fatter jeg heller ikke. Hvor fedt er det at have en lastbil lige i
nakken?

> (Af en eller anden underlig
> grund har mit lange lys og mit horn det med at gå i gang ved de
> lejligheder.)

Forståeligt...

> Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvornår I skal have Jeres broer
> op i en højde så rigtige biler også kan køre der.

Er det Hillerødmotorvejen, du tænker på? Der arbejdes på sagen. Men når det
gælder noget som helst med jord-og-beton tager det jo altid en mindre krig.

Ebbe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-06 23:57

Ebbe Kristensen skrev:
> Der er desværre (osse) en del sjællændere, der ikke kan finde ud af det der
> med tilkørsler og indfletning - eller bilkørsel i det hele taget :-/

Passer udmærket sammen med at det er på Djævleøen jeg har høstet de
fleste uheldige erfaringer.

> Det fatter jeg heller ikke. Hvor fedt er det at have en lastbil lige i
> nakken?

Det må være den der med at pladsen foran lastbiler er den kraftigste
magnet der findes.

> Er det Hillerødmotorvejen, du tænker på? Der arbejdes på sagen. Men når det
> gælder noget som helst med jord-og-beton tager det jo altid en mindre krig.

Nej, mere sådan nogle som hvor Tåstrupvej krydser under motorvejen ved
Solrød. Den snyder fordi den er 4,0 den ene vej kun 3,9 den anden.

Eller hvis man forsøger at komme fra Gl. Køge Landevej og vest på.