Hader I hinanden?
Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-11-06 23:15

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 00:02

Er det ikke at krav for at skrive her ? ;)

(ja, jeg har lagt mærke til den anden tråd hvor der også er indhold
med)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 02:57

Henrik Stidsen skrev:
> Er det ikke at krav for at skrive her ? ;)
>
> (ja, jeg har lagt mærke til den anden tråd hvor der også er indhold med)

Så lad os holde os til den.

("Delete" virker åbenbart ikke.)

Fra : Møller

Dato : 04-11-06 11:58

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> Er det ikke at krav for at skrive her ? ;)

Vel egentlig ikke hvis Subjekt er beskrivende nok

Men det ved netpolitiet meget bedre.

Møller

Fra : Møller

Dato : 04-11-06 11:53

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> [...]
> lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
> de har med at fordømme tegninger og paver?

Hvis du har været i Københavnsområdet, så er svaret nok: ja for det meste.

Hvis jeg kan se at der er mange biler efter mig, og jeg skal holde ved næste
lyskryds, eller de der skal ud fra en sidevej, tankstation eller lignede, er
jeg nødt til at sætte farten ned i god til for at hjælpe dem ud, for de der
kommer bagfra kunne aldrig forestille sig, at idioten: mig, vil holde
tilbage for sideveje, men jeg gør det, og vinker "sidevejen" frem. og hvis
de bagfra kommende bliver irriterede, ville de nu nok havde sat pris på den
lille gestus,hvis de havde været inde og tanke.

Der er også mange der ved en kø op til et lyskryds ikke ved, at de ikke må
blokere for en sidevej, jeg holder tilbage, men har da også været ude for,
at en bagved holdende har overhalet og klemt sig in i hullet foran mig og
blokeret for sidevejen.
og så er der de der altid blokerer et lyskryds ved at køre frem uden at være
sikker på at de kan forlade det inden de holder for rødt midt i krydset.
sanktioner vil jeg ikke komme ind på for så er der for mange der farer til
tangenterne og beskylder mig for at være en idiot.

Og på motorvejen til udfletningen ved Køge er der vist en bane for meget,
der er mange der ikke har opdaget at der nu er kommet en 3.bane yderst til
højre for mange år siden.

Nå fortsat god weekend inden du bliver lynchet af pøblen.

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 14:10

Møller skrev:
> Hvis du har været i Københavnsområdet, så er svaret nok: ja for det meste.

Kommer der for tiden dagligt.

> [...]
> de bagfra kommende bliver irriterede, ville de nu nok havde sat pris på den
> lille gestus,hvis de havde været inde og tanke.

Jeg priser mig lykkelig over at køre i et 40 tons vogntog. Når jeg
holder og giver plads til andre kan den bagved oftest ikke se hvad der
foregår.

> [...]
> at en bagved holdende har overhalet og klemt sig in i hullet foran mig og

På Ring 4 ved Ballerup er der opsat særlige lys, og lavet tilhørende
afmærkning, af hensyn til den Falckstation der ligger der. Det er der
ikke mange der tager hensyn til.

> [...]
> sanktioner vil jeg ikke komme ind på for så er der for mange der farer til
> tangenterne og beskylder mig for at være en idiot.

Hvad er det lige vi lærer om at køre frem i et lyskryds? Ved da ikke af
at det er lavet om fra at det må man ikke før krydset er ryddet.

> Og på motorvejen til udfletningen ved Køge er der vist en bane for meget,
> der er mange der ikke har opdaget at der nu er kommet en 3.bane yderst til
> højre for mange år siden.

På det stræk kører jeg selv ofte i midtersporet. Men det er fordi jeg er
i gang med at overhale dem der begynder at sætte farten ned ved Greve
Nord, når de skal fra ved Køge/Ølby. At jeg så skal bruge det efter
afkørslen fordi jeg skal hjem til Hovedlandet kan godt gøre at jeg måske
bliver der ude lidt længere end absolut nødvendig. Men at køre slalom
med et 40 tons vogntog er jo ikke noget man sådan lige gør.

> Nå fortsat god weekend inden du bliver lynchet af pøblen.

De kan da bare komme an.

Fra : Møller

Dato : 04-11-06 14:36

> Kommer der for tiden dagligt.

> Men at køre slalom > med et 40 tons vogntog er jo ikke noget man sådan
lige gør.

Det ser ellers skægt ud. Sidste torsdag var jeg på KTI, Roskilde, ved
aftenstide, der kørte alt fra varevogne, små lastbiler, busser og så store
trailere med 3 aksler på trækker og 3 på trailer.

Man startede med 30 km/t og så opad med spring på 10 km/t

Lyskeglerne blev til tider noget flakkende )

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 15:23

Møller skrev:
> [...]
> Man startede med 30 km/t og så opad med spring på 10 km/t
> Lyskeglerne blev til tider noget flakkende )

Hellere at det sker der end ude på vejene.

Fra : Kate

Dato : 05-11-06 10:33

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> På Ring 4 ved Ballerup er der opsat særlige lys, og lavet
> tilhørende afmærkning, af hensyn til den Falckstation der ligger
> der. Det er der ikke mange der tager hensyn til.

Nej, og vi få der gør bliver dyttet af for det hul skal jo fyldes
ud...... Nej, det skal sgu ej.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Ved privat svar fjern spamme.
Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-06 11:52

Kate skrev:
> Nej, og vi få der gør bliver dyttet af for det hul skal jo fyldes
> ud...... Nej, det skal sgu ej.

Det samme sker når jeg ikke kører over et kryds, hvor der er grøn, fordi
der endnu ikke er plads til mine 16 m på den anden side. Straks bliver
hullet fyldt op fra det andet spor.

Er det så så mærkelig at lastbiler sommetider holder med bagenden ude i
krydsene?

Fra : Kate

Dato : 05-11-06 17:36

> [...]
> Straks bliver hullet fyldt op fra det andet spor.
>
> Er det så så mærkelig at lastbiler sommetider holder med bagenden

Det sker såmænd ikke kun for lastbiler. Hvis man i et kryds ikke straks
kører frem for grønt kan man være overbevist om at der er en eller
anden kvajpande som tillader sig at dytte. Ofte en som bestemt ikke ser
det jeg ser, da jeg jo holder forrest.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-06 17:49

Kate skrev:
> [...]
> kører frem for grønt kan man være overbevist om at der er en eller
> anden kvajpande som tillader sig at dytte. Ofte en som bestemt ikke ser

Nu har jeg heldigvis 16 meter ned til hans horn (og har et der er
størrere), så...

Hvis han dytter når han kører forbi regner jeg med at det er fordi han
hilser på mig, og så hilser jeg bare igen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-06 17:50

After serious thinking Kate wrote :
> [...]
> kører frem for grønt kan man være overbevist om at der er en eller
> anden kvajpande som tillader sig at dytte. Ofte en som bestemt ikke ser

Ja når det skifter fra rødt til grønt kan du - du kunne jo være faldet
i søvn;)

Det med at folk bliver sure hvis man holder for grønt fordi der ikke er
plads på den anden side af krydset har jeg aldrig oplevet - og jeg har
da ellers lavet tricket en del gange i Vejle by i myldretiden...