støddæmper bag
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 03-11-06 16:26

de "snakker" lidt og mekkeren mente at det kunne være en ide at få dem
skiftet. men selvom han mente at kunne klare det på under 2 timer, så ville
han have omkring 2500 for det.

thansen mv tage omkring 300 for sådanne dæmpere. er det slemt selv at gøre
? evt råd og ting jeg skal være opmærksom på ?

har gjort det flere gange på MC, men det er jo ikke helt det samme

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-11-06 17:01

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> thansen mv tage omkring 300 for sådanne dæmpere. er det slemt selv at
> gøre ? evt råd og ting jeg skal være opmærksom på ?

At mange af de ting som T.Hansen sælger er noget billigt lort, så de
støddæmpere som din mekker bruger koster sikkert lidt mere i indkøb.

Fra : /Peter

Dato : 03-11-06 18:31

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre ? evt råd og ting jeg skal være opmærksom på ?
>
> har gjort det flere gange på MC, men det er jo ikke helt det samme

Jeg gav 680,- Kr. hos mekanikeren,
Jeg leverede selv støddæmpere jeg havde købt hos T-Hansen
de kostede 1.000Kr.
Alt ialt kostede det mig: 1.650 kr.
Det var en Toyto Previas 2.4 bageste støddæmpere.

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-11-06 18:36

> [...]
gøre
> ? evt råd og ting jeg skal være opmærksom på ?

Det er ikke sikkert det er dine dæmpere der er færdige - det er sikkert
de konsoller de sidder i oppe under karrossen det er galt med, det er
ihvertfald et typisk VW problem - det kan også være dine
stabilisatorbøsninger der er gået.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-11-06 18:58

On Fri, 3 Nov 2006 18:36:04 +0100, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

> [...]
>de konsoller de sidder i oppe under karrossen det er galt med, det er
>ihvertfald et typisk VW problem - det kan også være dine

Stabilisatorbøsninger er det ikke! Den har compundaksel :)

/Kent Glerup

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-11-06 19:21

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Stabilisatorbøsninger er det ikke! Den har compundaksel :)

Aahhh - det har Völlen da osse..... så kan det være et dårligt kugleled
istedet.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Leo Jensen

Dato : 03-11-06 20:15

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at

> sikkert

> Aahhh - det har Völlen da osse..... så kan det være et dårligt kugleled

Der er da ikke nogen led i en compoundaksel, det er da bare en slags stiv
aksel, der slet ikke er stiv alligevel. To svingarme forbundet af en krop,
der så fungerer som krængningsstabilisator. Ud i et, presset op i plade.
Største fordel: Det er fandme billigt at producere...

Søg selv på Google billeder efter hinterachse golf eller prøv dette (lidt
lange) link...:

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://images.motoso.de/upload/7310052/l_img46000.jpg&imgrefurl=http://www.motoso.de/hit/vw%2Bgolf%2Biii%2Bhinterachse%2Bmit%2Btrommelbremse%2B%2B%2B%2Brossbachheeg-8812805.html&h=213&w=284&sz=18&hl=da&start=5&tbnid=-rV4lT1xMsyOnM:&tbnh=86&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dhinterachse%2Bgolf%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Eller her

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.limited-golf.de/gcars/golf/juergens%2520golf2/deg00-hinterachse.jpg&imgrefurl=http://www.limited-golf.de/gcars/golf/juergens%2520golf2/juergensg2.htm&h=296&w=539&sz=18&hl=da&start=14&tbnid=6WFvEHn1l_BrVM:&tbnh=71&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dhinterachse%2Bgolf%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Fra : Kåre

Dato : 04-11-06 00:05

> [...]
> gøre ? evt råd og ting jeg skal være opmærksom på ?
>
> har gjort det flere gange på MC, men det er jo ikke helt det samme

Jeg har i mit liv udført een rigtig mekaniker ting på mine biler, nemlig
udskiftning af bagstøddæmpere...
Det gik sådan set fint, bortset fra at en enkelt bolt sad satans godt fast,
og vi måtte have fat i et gasbrænder anlæg. Men så gik det også let.

Jeg købte dæmperne hos THansen. Gabriel dæmpere til godt 700,- stykket. De
skulle være helt OK, og der var intet problem i at montere dem igen.
Dog havde THansen ikke manchetter.

Jeg mener kun der er to slags dæmpere (og så de franske...). På Mazdaen skal
fjederen af, for at skifte dæmperen. Det kræver lidt ekstra arbejde, og et
sæt fjederklemmer (koster næsten intet).
Andre (Opel f.eks.) er langt nemmere. Der sidder dæmperen alene.

Kåre