HVor køber jeg en polérmaskine?
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-11-06 09:59

Som skrevet står. Hvor kan jeg købe en polérmaskine i ordentlig kvalitet?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-06 10:20

Kim Frederiksen wrote:
> Som skrevet står. Hvor kan jeg købe en polérmaskine i ordentlig kvalitet?

Mekonomen, Baden Jensen, Internettet. Vigtigere er nok at finde ud af
hvilket mærke der er god kvalitet (mon ikke Makita er et bud)

--
vh
Torben

Fra : Lars Holst

Dato : 03-11-06 13:45

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> said in

> Mekonomen, Baden Jensen, Internettet. Vigtigere er nok at finde ud af
> hvilket mærke der er god kvalitet (mon ikke Makita er et bud)

Makita laver noget der næsten er godt og DeWalt laver noget der er godt.
Alt andet er noget bras når det gælder polering.

--
Lars Holst

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 03-11-06 14:25

Uanset dit udsagn, er jeg meget tilfreds med min FLEX polérmaskine

Bo

Fra : Lars Holst

Dato : 03-11-06 20:27

"Bo Rasmussen" <bo@<FJERN>ChipsAway-Roskilde.dk> said in news:454b431b$0
$12641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Uanset dit udsagn, er jeg meget tilfreds med min FLEX polérmaskine
>
> Bo
>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Kan du fortælle mig hvor lavt den kan gå ned i omdrejninger uden at miste
moment?

--
Lars Holst

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-11-06 21:04

> [...]
> $12641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Kan du fortælle mig hvor lavt den kan gå ned i omdrejninger uden at miste

Må være en af dem her?
http://www.flex-tools.de/gb/Produkte/Polierer/index.php?start=5&num=5

http://www.24tools.de/store/1002/pd1773526513.php?categoryId=11

- Martin

Fra : Lars Holst

Dato : 03-11-06 22:34

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> said in

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Så er der så det ved at hastigheden ikke kan komme ned i et niveau hvor
man taler om pro polér maskiner.
En god Polérmaskine arbejder i hastigheder fra 0-600 o/m
Det skyldes at materialet man polerer på kan få brændskader ved højere
hastigheder. Specielt hvis man ikke bevæger sig meget rundt med maskinen.
Desuden er eksentriske bevægelser ikke med til at fremme kvaliteten af
poleringsarbejdet.

--
Lars Holst

Fra : CBA

Dato : 03-11-06 13:30

> Som skrevet står. Hvor kan jeg købe en polérmaskine i ordentlig kvalitet?

Jeg har i forbindelse med mit medlemskab af et britisk car detailer forum,
efterhånden snart sendt 50 polérmaskiner fra Biltema over til forumets
medlemmer.

Nu ved jeg godt at Biltema hos nogen klinger lidt af Taiwansen og lignende.
Men jeg og forumets medlemmer er ikke desto mindre imponeret af denne
maskines kvaliteter og det selv når den sammenlignes med Makita, DeWalt,
Bosch, Porter Cable (amerikanernes foretrukne), SmartTool og andre. Og det
til en 1/10 af prisen på de dyre mærker. Det skal måske lige nævnes at
forumets medlemmer er både professionelle og amatører indenfor auto
detaling.

Link til Biltema

art nr 17-088

http://www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=98894

PS de polérhætter der følger med maskinen er ikke en sk... værd.
www.autoflot.dk har de rigtige polérhætter

Claus

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-06 17:48

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> Som skrevet står. Hvor kan jeg købe en polérmaskine i ordentlig kvalitet?

Vet ikke hvem som forhandler FLEX i DK, men jeg kan ihvertfall anbefale den.
Jeg har hatt min i 3-4 år nå, brukt den meget og er kjempefornøyd!

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE

www.mercefreaken.com