Momsfri og +moms forskel?
Fra : Lasse

Dato : 02-11-06 21:59

Hej med jer!

Jeg skal lige ha forklaret en ting, håber i ka hjælpe.
Jeg er på udkig efter ny bil - og overvejelserne går nu også på en
gulpladebil. - Her får man jo noget mere bil for pengene, hvis man ka
undvære de sidste sæder - og det kan jeg godt.

Men når jeg søger på bilbasen.dk, hvad er så forskellen på momsfri biler og
biler +moms? Nogle af bilerne står i begge kategorier...?

Og hvor mange penge skal jeg så lægge oveni, for at få lov til at køre i den
som privatmand? Og er det besværligt papirmæssigt?
Andre ting jeg skal være opmærksom på økonomisk? Jeg ved der er en høj
vægtafgift - men ellers?

Mvh
Lasse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-11-06 22:40

"Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev i en
meddelelse news:454a5c19$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Men når jeg søger på bilbasen.dk, hvad er så forskellen på momsfri biler
> og biler +moms? Nogle af bilerne står i begge kategorier...?

For dig som privat bilkøber har det ikke nogen betydning.
Blot skal du jo lægge 25% oven i købsprisen ved udgaven +MOMS.

> Og hvor mange penge skal jeg så lægge oveni, for at få lov til at køre i
> den som privatmand? Og er det besværligt papirmæssigt?

Der er ikke noget ekstra udover MOMSen

> Andre ting jeg skal være opmærksom på økonomisk? Jeg ved der er en høj
> vægtafgift - men ellers?

Hvis du køber en bil hvor der betales vægtafgift er den ikke belagt med
andet en det der kaldes "udligningsafgift" hvis der er tale om en dieselbil.

Derimod er der det som populært kaldes "misundelsesafgift" på gulpladebiler
hvor der betales "ejerafgift", hertil kommer misundelsesafgiften på 5040 kr.
per år.

--
MVH Hansx

Fra : Jens

Dato : 03-11-06 00:57

> [...]
> den som privatmand? Og er det besværligt papirmæssigt?
> Andre ting jeg skal være opmærksom på økonomisk? Jeg ved der er en høj

Det eneste der har lidt relevans er at du som privatmand skal gå uden om en
demobil, da der på en sådan skal betales moms af hele bilens pris.
Hvorimod der på en fabriksny ikke skal betales moms af regafgiften, dette er
selvfølgelig kun relevant hvis du vil have en ny eller næsten ny bil.
Hvis du er på udkig efter brugt eller næsten ny så kig efter dem der er
betalt moms af, da de som regel er billigst pga de er uinterresante for
erhvervskunder da momsen ikke kan refunderes.
MVH
Jens