Toyota Corolla "04
Fra : Autocadster

Dato : 01-11-06 20:07

Hvilken dæk str. kører den med på de standard 15" stålfælge den er født
med ?

Autocadster / 2620

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 20:18

Autocadster skriver:

> Hvilken dæk str. kører den med på de standard 15" stålfælge den er født
> med ?

Hvad siger instruktionsbogen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Autocadster

Dato : 01-11-06 20:40

Klaus D. Mikkelsen forklarede:
> Autocadster skriver:

> Hvad siger instruktionsbogen ?

Noget om dæktryk... intet om str. :/

Autocadster / 2620

Fra : Kent Nielsen

Dato : 01-11-06 21:38

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Klaus D. Mikkelsen forklarede:

Find typegodkendelsen på www.fstyr.dk (typegodkendelsesummeret står på din
reg. attest)
Der står det.

Kent Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 22:02

Autocadster skriver:

> Noget om dæktryk... intet om str. :/

Okay trode at Toyota havde lært at skrive instruktionsbøger. Er vant til
et højt niveau fra VW.
Hvad siger biltorvet ?

Fra : Brian

Dato : 01-11-06 22:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Okay trode at Toyota havde lært at skrive instruktionsbøger. Er vant
> til et højt niveau fra VW.

Så lad mig briste din drømmeverden - min manual siger _intet_ omkring min
dækmontering, og den er aldeles original

Heldigvis har de spenderet en lap papir til indersiden af tankdækslet.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 22:12

Brian skriver:

> Så lad mig briste din drømmeverden - min manual siger _intet_ omkring min
> dækmontering, og den er aldeles original

Det gør min, afsnit 3 tekniske specifikationer, der er både dækstørrelse
og anbefalet tilspændingsmoment under afsnittet selvhjælp.

Fra : Brian

Dato : 01-11-06 22:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det gør min, afsnit 3 tekniske specifikationer, der er både
> dækstørrelse og anbefalet tilspændingsmoment under afsnittet
> selvhjælp.

Så har VW sgu nok fået det lært i tiden mellem Golf III/V

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 22:29

Brian skriver:

> Så har VW sgu nok fået det lært i tiden mellem Golf III/V

Seriøst mener jeg også at det stod i bogen til min III'er....

Fra : Brian

Dato : 01-11-06 22:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Seriøst mener jeg også at det stod i bogen til min III'er....

Bevares, der er da også nævnt diverse dækstørrelser og anbefalet lufttryk i
min (tyske) manual, men bare ikke for min dækmontering.

Tilspændingsmoment står der heller ikke noget om, men tæt på alt andet er
nævnt under Selbshilfe.

/Brian