Leasing eller
Fra : Lars

Dato : 01-11-06 03:16

Hej gruppe

Da vi står for at skulle udskifte bilen, har vi jo vendt sagen med
revisoren, - og han mener bestemt at leasing er vejen frem....

Nu er min erfaring med leasing begrænset til engang at have hoppet med på en
møgaftale vedr. en vaskemaskine, det var ikke lige den smarteste handling i
mit liv, - såååå

Er leasing en god idé ?

Det handler om en bil i ca. 3-400 kilos klassen, den vil IKKE få
overvældende mange kilometer på, heller ikke på f.eks. 5 år. Da jeg bor ca.
5 min kørsel fra mit firma, men jeg bruger bilen til at hente varer med, -
så noget vil der komme på. Og nej jeg skal ikke have den som firmabil, - og
nej skal ikke have den på gule plader, da den også skal bruges til ture
rundt i Europa, med viv og arvinger.

Så altså, - leasing eller ej?

/lars

Fra : Mogens...

Dato : 01-11-06 06:17

"Lars" <badge5050SPAM@os.dk> skrev i en meddelelse

> Da vi står for at skulle udskifte bilen, har vi jo vendt sagen med
> revisoren, - og han mener bestemt at leasing er vejen frem....

En god revisor skal ikke mene - han eller hun skal vide...

> Nu er min erfaring med leasing begrænset til engang at have hoppet med på
> en møgaftale vedr. en vaskemaskine, det var ikke lige den smarteste
> handling i mit liv, - såååå

Det var dengang - idag kan det beregnes meget nøje inden beslutning.
Tidligere var der jo en række økonomiske forhold, man slet ikke var
opmæksom på.

> Er leasing en god idé ?
> Så altså, - leasing eller ej?

"Billeasing er sådan set en ret enkel måde at anskaffe bil på - det er måske
ikke
den billigste, men det kan være enkelt og bekvemt - her kan du læse mere om
fordele og ulemper ved billeasing til private
www.billeasing.dk/private.htm

Nogle bilimportører har gjort mere ved det end andre, hvrfor det er
værd at søge på importørernes web. I Sverige gør Skoda til eksempel
en del i såvel billån samt lesing til private.

Fra : Lars

Dato : 02-11-06 23:11

Hej Mogens

Okay min revisor ved at osv.

Tak for svar og link.... jeg skal ikke lease.. så kan han lære det, -
revisoren..

/lars

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 01-11-06 10:58

Hej Lars
Umiddelbart lyder det som om din erfaring på tidligere Leasing ikke er
speciel god. Du er jo nok også klar over at man ikke går dette gratis
Så jeg vil da anbefale dig et privat indkøb og så lade "butikken" betale dig
for anvendelse af din privatbil til kørsel med firmaet sager.
PS - Husk lige at vende det med din forsikring på bilen, da det kan være
lidt firkantet !(altså kørsel med momspligtige varer i privatbil).

Fra : Lars

Dato : 02-11-06 23:13

Hej Kim

Tak for dit svar...

Konkret er min forsikring ligeglade med hvad jeg køre med, har talt med dem,
de er fuldstændig kolde over for det, og jeg gør det du nævner med mit
nuværende køretøj, - og får gode kørepenge, - kender jo direktøren ret godt
;)

Men jeg tror alt andet lige jeg vil afholde mig fra leasing, uanset hvad
revisoren så mener om det..

Men tak for svaret...:)

/lars

Fra : alexbo

Dato : 03-11-06 21:49

"Lars" skrev

> Er leasing en god idé ?

Det er en økonomisk afvejning, og for at kunne foretage den skal man vide
dels hvad leasingen koster, dels hvilke andre muligheder der er.

En 5 års leasing kontrakt har en pris, den kan man sammenligne med et køb og
efterfølgende salg efter 5 år.
Er køb kræver til gengæld en anden form for financering, uanset om man har
frie midler eller skal på lånemarkedet, så koster financeringen et eller
andet.

Dertil kommer selvfølgelig også an hvad leasingen indebærer, er det en
forhandlerleasing med service alt incl., eller er det en financeringsform,
hvor der måske er krav om regelmæssing vedligeholdese.
Med få km. vil en leasing være mindre attraktiv, for den bil man afleverer
efter de 5 år, vil være mere værd end forudsat i kontrakten, serviceaftalen
vil heller ikke blive udnyttet på samme måde som med normalkm.

Groft sagt er leasing med udløb blot en langtidsleje af bil, og det er
sjældent billigere at leje end at eje.

Når din revisor mener leasing er en god ide, må han jo også kunne sætte
nogle tal op mod hinanden, og påvise hvor fordelen er.

mvh
Alex Christensen