Lille (stor) opgave ..Anskaffelse af bil ~
Fra : Hvad siger du ?

Dato : 01-11-06 00:01

Dagens lille (store) udfordring.

DU har 300.000kr i kolde kontanter og ønsker dig en spændende bil. Du har så
kun råd til brugt.
Men hvilken ?
Så mange af følgende ting opfyldt som muligt..

Prioritet er :

1. Plads
2. hestekræfter
3. moment
4. V6
5. Så ny som mulig.
6. Ikke over 200.000 km.
7. Kan dupere naboen en smule :))

Benzinforbrug ravendes ligegyldig ! Kører kun ca 5000km årsbasis..

Kunne være spændende at se hvad folk i gruppen ville vælge.

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-06 00:26

"Hvad siger du ?" <Virker-ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Benzinforbrug ravendes ligegyldig ! Kører kun ca 5000km årsbasis..
>
> Kunne være spændende at se hvad folk i gruppen ville vælge.

Volvo V70R AWD
BMW 540i
Chrysler 300M
SAAB 9-5 Aero
Ford Mondeo ST220
Subaru Impreza GT
Audi A8 4,2 Quattro
Cadillac DeVille 4,6 NorthStar - Dét er en *Guldmotor*
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-06 00:27

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Du
> har så

> Volvo V70R AWD
> BMW 540i
> Chrysler 300M
> SAAB 9-5 Aero
> Ford Mondeo ST220
> Subaru Impreza GT
> Audi A8 4,2 Quattro
> Cadillac DeVille 4,6 NorthStar - Dét er en *Guldmotor*

Alle ovennævnte biler kan findes på Bilbasen.dk til 300K
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 01-11-06 00:32

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Alle ovennævnte biler kan findes på Bilbasen.dk til 300K

Jeg har lidt problemer med at finde ovennævnte til den pris.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-06 00:58

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg har lidt problemer med at finde ovennævnte til den pris.

Her er en der sikkert snildt kan forhandles ned til 300K

http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=468100075&page=13

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 01-11-06 01:45

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her er en der sikkert snildt kan forhandles ned til 300K
>
> http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=468100075&page=13

O.k. jeg havde låst beløbet til 300.000 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 01-11-06 08:54

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

A8'eren er uden tvivl den flotteste! Og køreglæden er meget stor!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-06 06:43

Hej

Brian Sørup wrote:
> Volvo V70R AWD
> BMW 540i
> Chrysler 300M
> SAAB 9-5 Aero
> Ford Mondeo ST220
> Subaru Impreza GT
> Audi A8 4,2 Quattro
> Cadillac DeVille 4,6 NorthStar - Dét er en *Guldmotor*

Jeg synes ikke rigtig de der vil imponere naboen. Javist, hvis man
præcis ved hvad det er. BMW'en kunne ligeså godt være en 520'er og
Volvoen kunne ligeså godt være en 2,4. Impreza'en kan forveksles med
noget ukendt koreaværk osv. Dem der kender modellerne vil nok blive
imponeret, men uden kendskab til dem så er de bare "store" i ren fysisk
forstand og det er en Hyundai Sonata også

Fra : Mogens...

Dato : 01-11-06 07:04

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kendskab til dem så er de bare "store" i ren fysisk forstand og det er en

Så derfor har du følgende forslag ??

Når pladsen er i højsædet, må en st.car være sagen.
Jég vil gå efter en BMW 540i eller en MB C36 / C43...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-06 07:44

Hej

Mogens... wrote:
> Så derfor har du følgende forslag ??

Ved godt jeg selv har forslået noget lignende, men det er ikke noget jeg
ville vende mig om efter. I den klasse hvor jeg ville vende mig om
findes der ingen stationcars.

Siden manden har et ønske om at imponere andre, så tror jeg det er andre
veje han skal gå. Så hellere en gammel Mercedes S som stadig har stil og
som alle uanset kendskab til biler vil kunne genkende som en stor bil.

> Når pladsen er i højsædet, må en st.car være sagen.

Eller måske plads omkring førersædet og bagsædet. Det undlod han
desværre at fortælle.

Fra : Bruno

Dato : 01-11-06 00:35

Hvad siger du ? wrote:
> [...]
>
> Benzinforbrug ravendes ligegyldig ! Kører kun ca 5000km årsbasis..
>
> Kunne være spændende at se hvad folk i gruppen ville vælge.

http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=429900248&page=3

Opfylder dog ikke dit ønske om V6, men check den lige alligevel

Mvh
Bruno

Fra : Niels Pein

Dato : 01-11-06 00:42
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 06:31

Hvad siger du ? skriver:

> Prioritet er :
>
> 1. Plads
> 2. hestekræfter
> 3. moment
> 4. V6
> 5. Så ny som mulig.
> 6. Ikke over 200.000 km.
> 7. Kan dupere naboen en smule :))
>
> Benzinforbrug ravendes ligegyldig ! Kører kun ca 5000km årsbasis..
>
> Kunne være spændende at se hvad folk i gruppen ville vælge.

Jeg ville råbe røv og få denne sendt til pladesmeden for at få lavet de
sidste småting, samt renoveret "stuen"
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=26289

(har en kollega der var ude at se på den i sidste uge)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-06 09:24

> [...]
> http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=26289
>
> (har en kollega der var ude at se på den i sidste uge)

Tæt på at være drømmen da jeg var yngre

Men hvad er der galt med baghjulet?
Er dæk eller fælg virkelig SÅ skæv at det kræver den klump bly?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo (Ford i det mindste

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 14:21

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Men hvad er der galt med baghjulet?
> Er dæk eller fælg virkelig SÅ skæv at det kræver den klump bly?

Pas, det så jeg ikke på billedet.

I følge min kollega var der spartelmasse i en skærm og en af de andre
trængte til en kærlig håd. Interiøret trængte også til en overhalning.

Fra : Brian

Dato : 01-11-06 18:53

Uffe Bærentsen wrote:

> Men hvad er der galt med baghjulet?
> Er dæk eller fælg virkelig SÅ skæv at det kræver den klump bly?

Krom fælge skal ofte have abnorme mængder bly. Det skulle være pga. en uens
"lakering" af kromen.

/Brian

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-06 19:54

> Krom fælge skal ofte have abnorme mængder bly. Det skulle være pga. en
uens
> "lakering" af kromen.

Det er dog American Racing alu-basser der sidder på Mus(tb)ang'en.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-06 06:39

Hej

Hvad siger du ? wrote:
> DU har 300.000kr i kolde kontanter og ønsker dig en spændende bil. Du har så
> kun råd til brugt.
> Men hvilken ?

Med det du skriver, så ville jeg vælge noget som den her:
BWM 540 4,4 V8
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=994228&page=3

Eller den her. Den holder nemlig nok prisen bedre på længere sigt:
Maserati QuattroPorte
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257706851&page=5

Min personlige favorit er noget i stil med den her:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1000200&page=3

Og siden du ikke sætter krav om pladsen, men blot skriver så meget som
muligt, så ville mit personlig valg, hvis jeg stod med 300.000 til en
bil til mig selv, være en Porsche 911 fra midt halvfjerserne.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-11-06 06:50

Hvad siger du ? wrote:
> [...]
>
> Benzinforbrug ravendes ligegyldig ! Kører kun ca 5000km årsbasis..
>
> Kunne være spændende at se hvad folk i gruppen ville vælge.

kortlink.dk/37nk

Uden tvivl... .-)

300.000 kr. for 5.000 km/år er for mange penge...

Ellers ville jeg købe min Jeep Grand Cherokee...
http://www.grand-cherokee.dk/ - den skaber i hvert fald respekt foran
dagplejen... .-)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-11-06 09:19

On Wed, 1 Nov 2006 00:00:45 +0100, "Hvad siger du ?"
<Virker-ikke@slut.prut> wrote:

>DU har 300.000kr i kolde kontanter og ønsker dig en spændende bil. Du har så
>kun råd til brugt.
>Men hvilken ?
>Så mange af følgende ting opfyldt som muligt..
>
>Prioritet er :
>
>1. Plads
>2. hestekræfter
>3. moment
>4. V6
>5. Så ny som mulig.
>6. Ikke over 200.000 km.
>7. Kan dupere naboen en smule :))

Er den en prioiteret rækkefølge?

Hvor meget plads skal du bruge?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=656900431&page=1

Vi har sådan en - bare i gul.... Den er selvfølgelig ikke enorm i
pladsen, men faktisk helt OK rummelig. Lækker motor, kører godt både i
by og på motorvej. Det rigtig fine design sørger for at pkt 7
overholdes bare at den står i garagen. Og er det ikke nok er det bare
at starte den, den har helt standard en dejlig-dejlig lyd.

>Benzinforbrug ravendes ligegyldig ! Kører kun ca 5000km årsbasis..

Tilmed kører den omkring 10 km/L så det er ikke helt til grin.

** Lars

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-06 09:52

Hej

Hvad siger du ? wrote:
> Kunne være spændende at se hvad folk i gruppen ville vælge.

Ved nærmere eftertanke, så vil jeg købe 2 biler for de penge. En
Escort/Astra stationcarting til 30-40.000 og så ville jeg spændere
resten på en Corvette C3/Porsche 911/Supra/BMW Z3/MX5 eller lignende. Så
har man en "fornuftig" bil til når det er absolut nødvendigt og en _fed_
bil til resten af tiden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-06 14:22

Karsten Feddersen skriver:

> Ved nærmere eftertanke, så vil jeg købe 2 biler for de penge. En
> Escort/Astra stationcarting til 30-40.000

De vil da ruste væk, med ½delen af kkm om året....

Fra : Leo_Jensen

Dato : 01-11-06 12:11

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> veje han skal gå. Så hellere en gammel Mercedes S som stadig har stil og
> som alle uanset kendskab til biler vil kunne genkende som en stor bil.

I tigger jo om det : Jaguar !!!
En nyere S-type eller en lidt ældre XJ vil kunne findes til 300K, og
de giver al den opmærksomhed man kan ønske sig.

Leo

Fra : Leo_Jensen

Dato : 01-11-06 12:17

Morten Fruergaard wrote:

> kortlink.dk/37nk
>
> Uden tvivl... .-)
>
> 300.000 kr. for 5.000 km/år er for mange penge...

Helt enig, men den dumper vel på pkt 7 ? Naboen kunne jo tro at du
får kommunalt tilskud til kørslen...

MVH Leo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-11-06 21:18

Leo_Jensen wrote:
> Helt enig, men den dumper vel på pkt 7 ? Naboen kunne jo tro at du
> får kommunalt tilskud til kørslen...

Så kan man dupere ham over ens evne til at passe på sine penge... .-)

Fra : Hvad siger du ?

Dato : 01-11-06 22:44

meddelelse news:4549010a$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

> Så kan man dupere ham over ens evne til at passe på sine penge... .-)
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

ROFL !!

Fra : RP

Dato : 01-11-06 14:32

> [...]
> resten på en Corvette C3/Porsche 911/Supra/BMW Z3/MX5 eller lignende. Så
> har man en "fornuftig" bil til når det er absolut nødvendigt og en _fed_

det var også lige præcis hvad jeg valgte...

Renault laguna II dCi til daglig og en corvette c3 cabriolet fra '68
til sommersjov

Renaulten havde jeg dog nok ikke valgt igen...

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 01-11-06 23:41

http://www.avisbilsalg.dk/valgt_bil.asp?mva=3459#

Fra : Hvad siger du ?