Nu er det peugeots tur...
Fra : Dak

Dato : 30-10-06 18:04

Nu blev der lige tilbagekaldt 10.000 307'er For chancen for at alt det
nymoderne teknik som ESP kan forårsagde brand.

Godt jeg ikke har købt en bil med alt det der som airbags, aircon, ESP, ABS
osv.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Henrik B.

Dato : 30-10-06 18:19

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Nu blev der lige tilbagekaldt 10.000 307'er For chancen for at alt det
> nymoderne teknik som ESP kan forårsagde brand.

Du kan tilføje et stort IGEN, til din overskrift.

> Godt jeg ikke har købt en bil med alt det der som airbags, aircon, ESP,
> ABS osv.

Du skal bare købe den af en producent, som gør bare 1% mere ud af at
gennemteste bilen, INDEN den sendes på gaden... )

M.v.h.
Én som ALDRIG skal have fransk halvfabrikata...

Fra : Dak

Dato : 30-10-06 20:15

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote in message
> "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du kan tilføje et stort IGEN, til din overskrift.

Okay, var lidt i tvivl om det var dem eller dem som lavede de biler hvor
bagenden hævede sig.

Fra : Brian

Dato : 30-10-06 20:53

Dak wrote:

> Okay, var lidt i tvivl om det var dem eller dem som lavede de biler
> hvor bagenden hævede sig.

To sider af samme småkage, de hører begge under PSA koncernen

/Brian

Fra : TDN

Dato : 30-10-06 18:49

> [...]
> ABS osv.
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Det fanme utroligt de kan slippe afsted med det gang på gang.

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4049874/

Alligevel køber folk gladeligt deres skrammel....

Her er forøvrigt lidt om hvad bilmagsinet mener om Pug 207's kvalitet eller
mangel på samme:

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854

Mvh
Thomas

Mvh
Thomas

Fra : Per O.

Dato : 30-10-06 22:46

> [...]
> nymoderne teknik som ESP kan forårsagde brand.
>
> Godt jeg ikke har købt en bil med alt det der som airbags, aircon, ESP,

så længe du ikke køber en fransk bil er du da rimelig sikker. Salget af
'pegø'er' og 'citroner' er et udmærket bevis på at et meget stort antal
mennesker i Danmark køber bil med noget andet end hjernen. Citronerne er for
den frankofile som gerne vil være anderledes, og pegøerne er for dem som
falder for et smukt ydre (pegøerne er ret kønne synes jeg), men som ikke kan
huske, at der har været så mange problemer med netop det bilmærke. Man kan
derfor konkludere at pegøer er for folk med letere demens og citroner er for
folk med demens og alpehuer.

På den anden side lever vi jo i et frit land, hvor folk kan købe alt det
skrammel de har lyst til, og så længe de lider i stilhed, så er det ok med
mig

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-10-06 23:45

Per O. was thinking very hard :
> pegøerne er for dem som falder for et smukt ydre (pegøerne er ret kønne synes
> jeg), men som ikke kan huske, at der har været så mange problemer med netop
> det bilmærke.

Det er nu ikke kun udseendet der er godt ved Peugeot - får man en model
der virker - altså en af dem der er produceret om onsdagen ;) - så er
det en super duper lækker bil at køre i. Desværre går de tidligt hjem
om onsdagen...

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 31-10-06 01:40

Per O. wrote:

> så længe du ikke køber en fransk bil er du da rimelig sikker. Salget af
> 'pegø'er' og 'citroner' er et udmærket bevis på at et meget stort antal
> mennesker i Danmark køber bil med noget andet end hjernen.

Nok også fordi de bliver solgt relativt billigt i DK.

Tjek

http://ec.europa.eu/comm/competition/car_sector/price_diffs/2006_05_manu_table_a.pdf
http://ec.europa.eu/comm/competition/car_sector/price_diffs/2006_05_manu_table_b.pdf

Efter skat ligger prisindekset således ifht. andre EU-lande (altså
gennemsnit på tværs af alle lande er 100% for den enkelte model):

Audi A3 2,0 TDI: 238,9%
Audi A4 2,0 TDI: 245,9%
BMW 120d: 255,9%
BMW 320d: 250,2%
Citroën C3 1,4HDI: 200,4%
Citroën C5 HDI: 189,8%
Ford Mondeo 2,0TD: 216%
Mazda 6 2,0 Diesel: 203,8%
Mercedes Benz E220 CDI: 268,9%
Peugeot 307 XS 1,6: 193,6%
Peugeot 407 2,0 HDI: 197%
Saab 9-3: 219,7%
Skoda Fabia 1,2: 177%
Skoda Octavia 1,6: 180,9%
Skoda Suberb 2,0 TDI: 203,8%
Toyota Yaris 1,3L: 198,9%
VW Polo 55 PS: 233,9%
VW Golf 75 PS: 207,4%
VW Passat 102PS: 207,4%
Volvo S40 2,0D: 209,6%

Set på den baggrund vil den danske forbruger betale meget ekstra
procentvis (ifht. andre EU-borgere) for at vælge Mercedes, BMW eller Audi.

Nu er det ikke alle der bruger samme brændstof (og det kan jo gøre en
forskel med hensyn til afgifter), men et hurtigt blik viser da at vi får
specielt Skoda Octavia, Citroën C5, men også Peugeot 407 relativt
billigere end mange andre biler i samme klasse. Ligeledes kan man se at
en dansker betaler forholdsvist mere for en VW end en Skoda - specielt
Fabia ser ud til at være forholdsvist meget billigere end en Polo; men
Octavia er også væsentligt under Golf og Passat. En dansker der køber en
C5 betaler således for 1,9 Citroën C5'ere ifht. den gennemsnitlige
EU-borger; en dansker der køber en Audi A4 betaler for 2,5 Audi A4'ere
ifht. den gennemsnitlige EU-borger.

Knus
Regnar

Fra : PMH

Dato : 31-10-06 09:04

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Salget af 'pegø'er' og 'citroner' er et udmærket bevis på at et meget
> stort antal mennesker i Danmark køber bil med noget andet end hjernen.

Hvordan er det lige at du vil bevise den påstand..??
Jeg købte sidste år en Peugeot 406 XS4 St.c årg. 2003.
På daværende tidspunkt havde den kørt 195.000 km, og
idag har den kørt 218.000 km.
Ud over brændstof, har den kostet mig præcis 0,- kr. i
udgifter til rep.
Hvis det skulle være som du siger "et bilkøb uden brug af hjernen"
Så siger det vist mere om dig end om din udtalelse..

>Man kan derfor konkludere at pegøer er for folk med letere demens

Det var da ellers noget af en konklution..
Hvor er det lige demens kommer ind i billedet når vi snakker
folks valg af bilmærker..??

PMH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-06 09:10

In article <45470379$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

> Hvordan er det lige at du vil bevise den påstand..??

Kig på statistikkerne. Fx. seneste test af 207...

> [...]
> Hvis det skulle være som du siger "et bilkøb uden brug af hjernen"
> Så siger det vist mere om dig end om din udtalelse..

Nej , det siger lidt om hvor heldig du har været med din bil. Og vær du
glad for det...

> Det var da ellers noget af en konklution..
> Hvor er det lige demens kommer ind i billedet når vi snakker
> folks valg af bilmærker..??

Den kommer ind der, at med al den dårlige omtale Peugeot har og får i
medierne, med de dårlige statistikker de medfører sig, og med den
dårlige kvalitetskontrol på fabrikkerne... ja så er man lidt af et
modigt menneske ved at købe en bil fra sådanne fabrikanter.

Det er jo facts du ikke kan komme udenom..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Per O.

Dato : 31-10-06 23:05

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis det skulle være som du siger "et bilkøb uden brug af hjernen"
> Så siger det vist mere om dig end om din udtalelse..

Jeg synes da det er lækkert at du har fået en af de få biler som ikke fejler
noget .. pris du dig lykkelig for det. Jeg kender folk som arbejder på
Peugeot værksteder, så jeg baserer det ikke på en enkelt heldig bilist (dig)
men på hvad de oplever, og det giver et ganske andet billede.

Og baseret på hvad diverse artikler i mange blade og magasiner siger, så er
det altså ikke specielt intelligent at købe en af de mest udskældte biler
hvad fejl angår. At du har valgt at gøre det alligevel viser vel din
holdning til at lære af andres fejl. Jeg synes faktisk meget godt det
understreger pointen i min posting, selv om den så rammer dig og andre pegø
ejere. Du forholder dig heller ikke til fakta, men til den ene bil du ved
noget om, og det er da enøjet.

> Det var da ellers noget af en konklution..
> Hvor er det lige demens kommer ind i billedet når vi snakker
> folks valg af bilmærker..??

Da du ikke har læst, eller ikke kan huske du har læst, diverse artikler som
omtaler fejl og mangler hos pegøer (brandbil m.m.) er det vel et bevis for
en fremskreden og problematisk hukommelse, som netop kendetegner folk med
demens. Demente kan tit huske ting som skete for længe siden, og du kan
sikkert også huske at Pegø engang var en god bil, men de seneste års fejl og
mangler stå hen i en tåge

Fra : PMH

Dato : 01-11-06 13:06

> [...]
> på Peugeot værksteder, så jeg baserer det ikke på en enkelt heldig bilist
> (dig) men på hvad de oplever, og det giver et ganske andet billede.

Jeg kender også en del andre som kører Peugeot, heller ikke der er
der nævneværdige problemer..
Selvfølgelig er der omkostninger, såvel som der også er på andre mærker,
så det er altså ikke kun mig som har den eneste problemfrie Peogeot i DK.
Nu ved jeg ikke hvad du selv bliver transporteret rundt i, men jeg har haft
mange forskellige biler i min garage igennem tiderne, også flere andre
Peugeoter, og der har ikke været flere problemer med dem, end med
de øvrige mærker jeg har haft.
Det skal siges at den bil jeg havde mest "bøvl" med, var en VW Passat TDI
med 85.000 km på klokken, og som jeg var overbevist om ville blive
den mest stabile og problemfri bil jeg til dato havde ejet.
Så man kan jo ikke generelisere som du gør..
For mig står VW ikke speciel højt i kurs, men den gør den sikkert hos
mange andre..

> Og baseret på hvad diverse artikler i mange blade og magasiner siger, så
> er det altså ikke specielt intelligent at købe en af de mest udskældte
> biler hvad fejl angår.

Igen dømmer du alle over een kam..
De mange fejl har jo nok lidt at gøre med hvor mange biler der er solgt.
Og baseret på udtalelser fra det virkelige liv, altså de folk jeg kender
som kører Peugeot, så er der ikke flere problemer hos dem heller..
Og det er på trods af div. artikler.

>At du har valgt at gøre det alligevel viser vel din holdning til at lære af
>andres fejl. Jeg synes faktisk meget godt det understreger pointen i min
>posting, selv om den så rammer dig og andre pegø ejere.

Uanset hvilket bilmærke du vælger, vil du altid kunne finde folk med dårlige
erfaringer. Hvis man skulle forholde sig til deres udtalelser, og "lære af
deres
fejl", så kunne man ligeså godt købe et klippekort til bussen, og helt lade
være med at købe en bil. Der findes jo ikke fejlfrie biler.

> Du forholder dig heller ikke til fakta, men til den ene bil du ved noget
> om, og det er da enøjet.

Måske... Men ikke mere "enøjet" end at du har de generelle briller på.
Hvis du een gang har haft en god bil, virker det da nærliggende at købe
een af samme model igen.
Og jeg siger det lige igen, jeg har haft flere forskellige Peugeoter, og har
ikke haft problemer med nogen af dem, så det det er de fakta jeg
forholder mig til. Hvad de skriver i forskellige artikler har jeg ikke
kunne bruge til noget.

> [...]
> med demens. Demente kan tit huske ting som skete for længe siden, og du
> kan sikkert også huske at Pegø engang var en god bil, men de seneste års

Du mener altså at man fuldt og fast, skal handle bil efter hvad der
bliver skrevet i div. blade og artikler...
Jeg læser også selv div. anmeldelser osv., og tager det også med i mine
overvejelser når jeg handler bil... Men det er først og fremmest udtalelser
fra det
virkelige liv, og ikke mindst personlige erfaringer der står højest når jeg
handler
bil...
Men at skrive ting som "uintelligent" og "dement" på ryggen af folk som
køber
et bestemt bilmærke, (DK's iøvrigt mest solgte = Pug. 307).. Det er i mine
øjne
uintelligent...!!
Det er da op til folk selv hvad de vælger at køre i...

PMH

Fra : Per O.

Dato : 01-11-06 20:22

> "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender også en del andre som kører Peugeot, heller ikke der er
> der nævneværdige problemer..

Jeg baserer mig ikke på det begrænsede antal pegøer i din omgangskreds, men
på udtalelser fra dem som reparerer bilerne, og de ser altså en del flere
biler af det mærke end der er i din bekendtskabskreds.

> [...]
> Så man kan jo ikke generelisere som du gør..
> For mig står VW ikke speciel højt i kurs, men den gør den sikkert hos

Jeg generaliserer ikke, men undrer mig over hvad det er i det udsagn fra
mekanikerne som du ikke forstår?

> [...]
> Og baseret på udtalelser fra det virkelige liv, altså de folk jeg kender
> som kører Peugeot, så er der ikke flere problemer hos dem heller..

Igen baserer du dit verdensbillede på din omgangskreds, hvilket jeg synes er
uinteressant, men forklarer hvorfor du har det verdensbillede du har.Visse
steder i Afrika tror de også medicinmanden har kontakt til guderne, fordi de
tror alle de kender. Det bliver det da ikke rigtigt af, og hovedparten af
resten af verden er af en anden mening. Skift bare medicinmand ud med pegø i
det tidligere udsagn, så passer det såmænd meget godt på dit verdenssyn.

> [...]
> lade
> være med at købe en bil. Der findes jo ikke fejlfrie biler.

Hmm .. jeg har da en bil som har kørt to år og 65.000 km uden en eneste fejl

> Måske... Men ikke mere "enøjet" end at du har de generelle briller på.

Det udsagn lade vi lige stå et øjeblik

> Hvis du een gang har haft en god bil, virker det da nærliggende at købe
> een af samme model igen.

ja klart, det er forklaringen på alle de som stadig køber f.eks. Opel.

> [...]
> ikke haft problemer med nogen af dem, så det det er de fakta jeg
> forholder mig til. Hvad de skriver i forskellige artikler har jeg ikke

Du forholder dig stadig til fakta fra et lille hjørne af Danmark, nemlig din
omgangskreds.

> [...]
> udtalelser fra det
> virkelige liv, og ikke mindst personlige erfaringer der står højest når

Så kan man jo glæde sig over at du har været heldig, når du handler helt ud
fra dine personlige erfaringer og ikke bruger den information der er
tilgængelig for bilkøbere. Men der bliver det da ikke specielt fornuftig af.

> [...]
> køber
> et bestemt bilmærke, (DK's iøvrigt mest solgte = Pug. 307).. Det er i mine

Folk kan sjældent li' at man peger fingre ad dem når man synes de opfører
sig på en måde som ikke baserer sig på sund fornuft og intelligens. Det
ville også være for meget forlangt at det skulle være tilfældet.

> Det er da op til folk selv hvad de vælger at køre i...

Det er jeg sikker på Pegø er mget glad for. Jeg tror de klasker sig på
lårene af grin når bilerne vælter ud af forretningerne selv om der er
massevis af historier om dårlige og fejlbefængte biler og dårlige karakterer
fra brugerne af deres værksteder. Pegø skylder folk som dig stor tak. Hvis
du sender korrespondancen her i gruppen til dem, er jeg sikker på at de
forærer dig en cykelkasket som tak for god reklame

Per O.

Fra : PMH

Dato : 02-11-06 00:47

> Jeg baserer mig ikke på det begrænsede antal pegøer i din omgangskreds,
> men på udtalelser fra dem som reparerer bilerne, og de ser altså en del
> flere biler af det mærke end der er i din bekendtskabskreds.

Du har altså snakket med samtlige mekanikere i kongeriget...??
Du baserer dine udtalelser på mekanikere du kender, jeg baserer
mine udtalelser på personlige erfaringer....
Og du mener selvfølgelig at have ret, på trods af at dine oplysninger
kommer fra treidje mand...

> Jeg generaliserer ikke, men undrer mig over hvad det er i det udsagn fra
> mekanikerne som du ikke forstår?

Nåå ja... Dine venner mekanikerne...
Hvis de siger det, så må det vel passe.
Nu er det ikke deres udsagn jeg betvivler, men dit.

> [...]
> og hovedparten af resten af verden er af en anden mening. Skift bare
> medicinmand ud med pegø i det tidligere udsagn, så passer det såmænd meget

Øøhhh... Forklar lige forskellen...
mit "verdensbillede" beror på personlig erfaring, og ganske almindelig
sund fornuft..
Dit "verdensbillede" har du dannet efter at have hørt det fra nogle venner
som er mekanikere, og som åbenbart er i stand til at dømme den danske
bilpark på godt og ondt..

> Hmm .. jeg har da en bil som har kørt to år og 65.000 km uden en eneste
> fejl

Ja det har du sikkert, og det har sikkert intet med held at gøre, men er
udelukkende fordi du er en snusfornuftig bilkøber.
Lad os da endelig høre hvad det er for et vidunder køretøj, der har
den store fornøjelse af at have dig som styrmand...
Eller det er måske hemmeligt for alle os uintelligente og demente..
Du kan rollig oplyse det, jeg har glemt det imorgen..

> Det udsagn lade vi lige stå et øjeblik

Ja lad os endelig det.

> ja klart, det er forklaringen på alle de som stadig køber f.eks. Opel.

Nååå ok... Er de også i katagorien "demente" eller "uintelligente"..??
Ja du må undskylde, men det kniber lidt at holde styr på de
tåbelige ejere af de forskellige bilmærker..
Eller der er måske flere katagorier..??

> Du forholder dig stadig til fakta fra et lille hjørne af Danmark, nemlig
> din omgangskreds.

Tja... Hvad skal jeg sige.. Du vil ikke se sammenhængen..
Et banalt eksempel selv du burde kunne forstå..
Du har en Nokia mobiltlf. som du er rigtig godt tilfreds med.
mange af dine venner har også Nokia, og du selv har haft indtil
flere forskellige modeller.
Alle er glade og tilfredse med deres Nokia, men div. artikler i
blade og tidsskrifter betvivler Nokia's kvaliteter.
Vil du så købe et andet mærke næste gang, udelukkende pga.
af disse udsagn, eller vil du fortsat vælge Nokia som du er fuldt
ud tilfreds med...??
Jeg har en anelse om hvad dit svar vil være..!!

> [...]
> ud fra dine personlige erfaringer og ikke bruger den information der er
> tilgængelig for bilkøbere. Men der bliver det da ikke specielt fornuftig

Hvad er det lige af det ovenstående du ikke helt forstår..??

> Folk kan sjældent li' at man peger fingre ad dem når man synes de opfører
> sig på en måde som ikke baserer sig på sund fornuft og intelligens. Det
> ville også være for meget forlangt at det skulle være tilfældet.

Og der er det at du mener, at du er dommer over hvad der er intelligent
og hvad der ikke er...
Det er da vist bevis nok nok for de fleste, at du befinder dig i egen
lille verden..

>. Pegø skylder folk som dig stor tak. Hvis du sender korrespondancen her i
>gruppen til dem, er jeg sikker på at de forærer dig en cykelkasket som tak
>for god reklame

Jeg kan stadig ikke helt forstå hvorfor du ikke har oplyst hvad du selv
kører i..
Du må jo givet vis sidde med de vise sten, og kunne oplyse alle vi andre
tåber om hvilken bil der er verdens bedste..
Jeg reklamerer skam ikke for Peugeot, jeg reflekterer på din udtalelse
om, at jeg og mange andre skulle mangle intelligens, og være demente
pga. af vi har valgt et bestemt bilmærke..
Og det ene og alene på baggrund af udtalelser fra nogle mekanikere
du kender..
Var der nogen der sagde naiv...??
Og nu du selv nævner hovedbeklædning...
Så er det vist ikke studenterhuen der trykker på dit hoved.

PMH

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 02-11-06 19:22

PMH wrote:
> [...]
> mine udtalelser på personlige erfaringer....
> Og du mener selvfølgelig at have ret, på trods af at dine oplysninger

En fair ting er vel at kikke på ADAC Pannenstatistik, hvor den eneste
der har en nogenlunde placering er Citroën Xsara Picasso.

2005 - placering inden for respektiv klasse:

Citroën Saxo (10)
Peugeot 206 (13)
Citroën C3 (21)
Citroën Xsara/Xsara Picasso (9)
Peugeot 307 (13)
Citroën Berlingo (16)
Peugeot 206 CC (4 af 4)

2003 - placering inden for respektiv klasse:
Citroën Saxo (5)
Peugeot 206 (12)
Citroën C5 (9)
Peugeot 406 (13)
Citroen Xsara Picasso (3)

Ruststatistik (fra www.bilboksen.dk, 100% = gennemsnit, <100% - bedre
end gennnemsnittet). Det ser ud til at det ligger meget fornuftigt for
PSA. Specielt for 1995-årgangen. Citroën ZX er bedre end VW Golf,
Peugeot 406 er bedre end Audi A4 der igen er bedre end Citroën Xantia
som er markant bedre end VW Passat. Citroën AX er bedre end Opel Corsa
som er bedre end Peugeot 106 som er bedre end VW Polo. Kun Peugeot 306
(1998) og Citroën XM (1995) ligger dårligere end gennemsnittet inden for
klassen.

1998
Peugeot 206 (50%)
Citroën Saxo (50%)
Citroën Xsara (23%)
Peugeot 306 (136%)
Citroën Xantia (21%)
Peugeot 406 (33%)

1995
Citroën ZX (52%)
Peugeot 306 (71%)
Citroën Xantia (44%)
Citroën AX (49%)
Peugeot 106 (70%)
Citroën XM (145%)

Knus
Regnar

Fra : Per O.

Dato : 02-11-06 23:48

> [...]
> mine udtalelser på personlige erfaringer....
> Og du mener selvfølgelig at have ret, på trods af at dine oplysninger

Det er nu førstehåndsoplysninger fra en mekaniker på et Peugeot værksted,
men han ved vel heller ikke hvad han taler om, han er jo bare ham der laver
bilerne

> Nåå ja... Dine venner mekanikerne...
> Hvis de siger det, så må det vel passe.
> Nu er det ikke deres udsagn jeg betvivler, men dit.

Hvad er det ved citatet du ikke fatter? Hvis en mekaniker siger det til mig
er det sandt, men hvis jeg siger det videre er det ikke sandt? Er det det du
mener?

> Øøhhh... Forklar lige forskellen...

Hmm .. hvorfor overrasker det mig ikke at den ikke sivede ind?

> [...]
> Dit "verdensbillede" har du dannet efter at have hørt det fra nogle venner
> som er mekanikere, og som åbenbart er i stand til at dømme den danske

Hilken del af Peugeot mekaniker er det du ikke kan læse?

> Ja det har du sikkert, og det har sikkert intet med held at gøre, men er
> udelukkende fordi du er en snusfornuftig bilkøber.

Nææ, det har jeg nu heller ikke påstået.

> [...]
> Eller det er måske hemmeligt for alle os uintelligente og demente..
> Du kan rollig oplyse det, jeg har glemt det imorgen..

Er det så ikke ligemeget Jeg vil nødigt opildne til misundelse

> [...]
> Ja du må undskylde, men det kniber lidt at holde styr på de
> tåbelige ejere af de forskellige bilmærker..

nææ, jeg mente bare at med den service Opel danmark har ydet deres kunder i
forbindelse med f.eks. motorhaveri, så er det forunderligt at folk stadig
støtter det firma. Men det står også i de artikler du ikke læser, så det
skal du ikke høre for. Man skal ikke straffes for noget man ikke ved

> [...]
> ud tilfreds med...??
> Jeg har en anelse om hvad dit svar vil være..!!

jeg ville da helt klart vælge det jeg har været tilfreds, men jeg vil bare
ikke foregøgle nogen at det bygger på fornuft og viden om fejl og mangler på
den telefon jeg køber. Jeg ville være ærlig nok til at holde på at jeg køber
hvad jeg har løst til, også selv om det måske objektivt er noget lort. Alle
har lov til at købe noget lort i danmark. Det bliver bare lidt patetisk når
de bagefter forsøger at bilde alle andre ind at de har gjort det af
fornuftsgrunde.

> Hvad er det lige af det ovenstående du ikke helt forstår..??

jeg synes bare bare det er skønt at du har været heldig, hvilket der vel
ikke er noget i vejen med.

> [...]
> lille verden..

> Jeg kan stadig ikke helt forstå hvorfor du ikke har oplyst hvad du selv

jeg har jo nævnt at jeg ikke vil gøre dig ked af det

> [...]
> om, at jeg og mange andre skulle mangle intelligens, og være demente
> pga. af vi har valgt et bestemt bilmærke..

Jeg mener ikke at nogen bil er verdens bedste, jeg mener bare at når man
vælger pegø gør man det på trods af al den kritik der har været af netop det
mærkes biler. At man sidder kritkken overhørig at da fair nok. Som nævnt
længere oppe må man da købe hvad som helst. Kan du ikke nøjes med at glæde
sig over dit held med din bil? Der er sikkert en del pegø ejere som er
misundelig på dig. Jeg kender flere som gerne ville bytte deres defekte pegø
med en som virker (hver dag).

> Og det ene og alene på baggrund af udtalelser fra nogle mekanikere
> du kender..

problemet er netop at det er pegø mekanikere som arbejder på autoriserede
pegø værksteder. Men som nævnt ved de sikkert bare ikke hvad de taler om.

> Var der nogen der sagde naiv...??
> Og nu du selv nævner hovedbeklædning...
> Så er det vist ikke studenterhuen der trykker på dit hoved.

noget siger mig at jeg har ramt et ømt punkt ... men du er nu sjov at drille

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-06 00:17

> Det er nu førstehåndsoplysninger fra en mekaniker på et Peugeot værksted,
> men han ved vel heller ikke hvad han taler om, han er jo bare ham der
> laver bilerne

Og jeg kender en tidligere Pøsjø lagermand, som har langet jeg ved ikke hvor
mange motorstyringsbokse, til Pøsjø 307, over disken.

Han er nu ansat hos en japansk konkurrent.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : KASO

Dato : 03-11-06 20:17

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg kender en tidligere Pøsjø lagermand, som har langet jeg ved ikke
> hvor mange motorstyringsbokse, til Pøsjø 307, over disken.

Hmm - Bosch eller Siemens må have sjusket....
Hvor mange 307'ere er der iøvrigt solgt i DK - vist nok et par stykker....?

> Han er nu ansat hos en japansk konkurrent.

Det skulle vel ikke være den japanske konkurrent, der nu flere gange har
været ude for at undskylde deres mange fejl og tilbagekaldelser (Toyota)?
Eller er det den anden japanske konkurrent, der er ved at gå konkurs på
grund af bøderne for alle de "glemte" tilbagekaldelser (Mitsubishi)?

Fra : PMH

Dato : 03-11-06 17:57

> [...]

> Det er nu førstehåndsoplysninger fra en mekaniker på et Peugeot værksted,
> men han ved vel heller ikke hvad han taler om, han er jo bare ham der

Du mener vel ikke helt seriøst, at du baserer hele din skråsikre
teori, på en enkelt mekaniker du kender..??
Jeg snakker da også med mekanikerne på mit værksted, og kender
en del andre som også er mekanikere, og aldrig har jeg hørt at
Peugeot skulle være meget værrer end andre..

> Hmm .. hvorfor overrasker det mig ikke at den ikke sivede ind?

Om igen...
Dine citater er ligeså vildtfarende som dine teorier.

> Hilken del af Peugeot mekaniker er det du ikke kan læse?

Nåå ja..
Altså den mekaniker som udtaler sig på vegne af alle Peugeot mekanikere
i hele landet.
Du må stole meget på ham, siden hele din teori beror på hans udtalelse.
Er han din kæreste eller hva'..??

> Er det så ikke ligemeget Jeg vil nødigt opildne til misundelse

Jeg tænkte det egentlig nok.
Du kan godt sidde og svine folk til, og kalde dem uintelligente og demente,
men vil ikke berige os andre med hvilket vogntøj du selv er så intelligent
at have investeret spareskillingerne i..
Hvis det er fordi du er flov over det, så er det ok med mig.

> [...]
> stadig støtter det firma. Men det står også i de artikler du ikke læser,
> så det skal du ikke høre for. Man skal ikke straffes for noget man ikke

Det ender nok med at du bliver klog engang, med at det du læser.
Og husk.. man SKAL tro på alt hvad man læser.

> [...]
> patetisk når de bagefter forsøger at bilde alle andre ind at de har gjort

Kan du selv høre modsigelsen...??

> jeg har jo nævnt at jeg ikke vil gøre dig ked af det

Ja det er godt med dig..
Jeg har det godt med den bil jeg har, og den dag jeg bliver misundelig
på en anden bil, så er der ikke langt fra tanke til handling.

> Kan du ikke nøjes med at glæde sig over dit held med din bil? Der er
> sikkert en del pegø ejere som er misundelig på dig. Jeg kender flere som
> gerne ville bytte deres defekte pegø med en som virker (hver dag).

Du får det igen til at lyde som om jeg har den eneste Pug. uden fejl.
ALLE biler har fejl, også din.... nååå nej...

> noget siger mig at jeg har ramt et ømt punkt ...

Ikke specielt..
Der hvor du ramte, var da du kaldt mig uintelligent og dement, hvilket
ikke har ret meget at gøre med denne gruppes normale menings bytteri.

Men så længe du ikke vil oplyse hvad du selv kører i, så er der vist ikke
mere at sige i denne tråd.

PMH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-06 18:59

PMH skriver:

> (DK's iøvrigt mest solgte = Pug. 307)

Hvad beviser det ?

1.000.000 fluer kan ikke tage fejl ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-06 13:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej , det siger lidt om hvor heldig du har været med din bil. Og vær du
> glad for det...

306 og 406 er generelt kendt for at være meget driftsikre.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-06 15:22

In article <1162298382.349253.37040@f16g2000cwb.googlegroups.com>,
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> 306 og 406 er generelt kendt for at være meget driftsikre.

Ja de er ikke de værste.. ligesom ZX og Xantia.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-06 22:50

306 og 406 er generelt kendt for at være meget driftsikre.

Bortset fra an 406 fik skiftet motorstyringsbokse i hobetal (ligesom også
307), og var der ikke noget med en 1,8-liters motor, som havde for små
stempler. )

Rigtige biler har over 420 Nm...