|
| Opel - Astra, Dieselbil - ok på liter?? Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 01:58 |
|
Hejsa.
Jeg påtænker at købe en Opel Astra 1,7, diesel og stationscar, pris omkring
20 - 35.000 kr.
- Det vigtige er også benzinøkonomien, hvor langt kører denne på liter?
- Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?
Eller har I andre bud på en brugt stationscar (gerne diesel) til omkring
30.000 kr der kører længere på literen?
Mvh Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-06 06:21 |
|
Thomas Jacobsen skriver:
>
> - Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?
Alt for lidt.
Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
problemer med at få varme i kabinen.
Køb en benziner og med dit minimale kørselsforbrug skal du spekulere i
at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Thomas Jacobsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 12:31 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45458BD8.7356B001@du.kan.finde.den...
> Thomas Jacobsen skriver:
>>
>> - Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?
>
> Alt for lidt.
>
> Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
> varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
> problemer med at få varme i kabinen.
>
> Køb en benziner og med dit minimale kørselsforbrug skal du spekulere i
> at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
> hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.
>
> Klaus
Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor tænker
vi i diesel..
Men hvilke benzinbiler kører længst på liter, i det brugte prisleje max ca
35.000 ??
/ Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-06 15:34 |
|
Thomas Jacobsen skriver:
>
> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor tænker
> vi i diesel..
Lej en bil til det formål, eller send det med lastbil.
> Men hvilke benzinbiler kører længst på liter, i det brugte prisleje max ca
> 35.000 ??
Dem med en 1,1 til 1,3 liters benzinmotor og en moderat speederfod.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Thomas Jacobsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 15:49 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:
>>
>> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien,
>> derfor tænker vi i diesel..
>
> Lej en bil til det formål, eller send det med lastbil.
Nix - vi kører ret jævnligt - bedst med egen bil.
>
>> Men hvilke benzinbiler kører længst på liter, i det brugte prisleje
>> max ca
>> 35.000 ??
>
> Dem med en 1,1 til 1,3 liters benzinmotor og en moderat speederfod.
Okay!
>
>
> Klaus
/ Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-06 15:54 |
| | |
Thomas Jacobsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 23:30 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:
>>
>> Nix - vi kører ret jævnligt - bedst med egen bil.
>
> Hvad koster det i brændstof at slæbe en stor trailer til Rumænien ?
>
>
> Klaus
Mener ca. 2000 - 2500 kr.
/ Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-10-06 06:02 |
| | |
Thomas Jacobsen (31-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 31-10-06 14:56 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4546D8D1.C846CC3@du.kan.finde.den...
> Thomas Jacobsen skriver:
>>
>> Mener ca. 2000 - 2500 kr.
>
> Har i hørt, en fragtmand hvad det koster at sende 3 paller samme vej.
>
Det er vigtigt selv at være med, ting bliver nemt stjålet i Rumænien og vi
skal jo alligevel selv derned også og dele tingene ud og meget andet
hjælpearbejde er vi aktive i, som nok ikke skal fylde i denne gruppe.
/ Thomas
| |
KubikH (30-10-2006)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 30-10-06 18:26 |
|
"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
news:4545e2de$1@news.dansketelecom.com...
> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor
> tænker vi i diesel..
>>
> / Thomas
Hejsa
I det store udland, hvad er egentlig forskellen i pris mellem diesel og
benzin??
Mvh
Niels
| |
Thomas Jacobsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 23:32 |
|
KubikH wrote:
> "Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> news:4545e2de$1@news.dansketelecom.com...
>> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor
>> tænker vi i diesel..
>>>
>> / Thomas
>
> Hejsa
> I det store udland, hvad er egentlig forskellen i pris mellem diesel
> og benzin??
> Mvh
> Niels
Tja... Godt spørgsmål! Her er svaret:
http://www.fdm.dk/public/ferie/naarduerpaavej/benzinpriser/
/ Thomas
| |
Mogens... (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 30-10-06 21:03 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45458BD8.7356B001@du.kan.finde.den...
> Alt for lidt.
> Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
> varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
> problemer med at få varme i kabinen.
På grund af din posting checkede jeg det imorges - og det er
faktisk ikke rigtigt, når der er tale om en Renault 1,9 dCi...
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-06 22:25 |
|
"Mogens..." skriver:
>
> På grund af din posting checkede jeg det imorges - og det er
> faktisk ikke rigtigt, når der er tale om en Renault 1,9 dCi...
Så går den enten meget kort på literen, ellers er der oliebrænder til
opvarmning (og dermed øget forbrug på den konto).
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens... (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 30-10-06 22:30 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45466DBF.ECE64AA8@du.kan.finde.den...
> Så går den enten meget kort på literen, ellers er der oliebrænder til
> opvarmning (og dermed øget forbrug på den konto).
15,5 km/l - det er okay, IMO.
Nope - den har ikke noget fyr, som min BMW har det...
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-06 22:36 |
|
"Mogens..." skriver:
>
> 15,5 km/l - det er okay, IMO.
Shit mand, det kan selv en Sharan klare.....
> Nope - den har ikke noget fyr, som min BMW har det...
Okay, masser af spildvarme....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
TG (30-10-2006)
| Kommentar Fra : TG |
Dato : 30-10-06 13:50 |
|
Thomas Jacobsen wrote:
Prøv at kigge på denne guide
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_init.asp, du kan vælge at
søge udfra pris + stc. + brændstofforbrug. Mon ikke du kan finde
noget brugbart der, og jeg ville ikke være så bange for at købe en
diesel, det er muligt at den bliver slidt noget mere pga. koldstarter,
men for en bil til < 35.000,- ville jeg godt turde tage chancen. Det
med at det er dyrt at reparere på diesel har jeg ikke erfaret. De
dieselbiler jeg har haft har der ikke været motor-reperationer på,
med undtagelse af udskiftning af gløderør efter 250.000 km, en
udskrivning på 1.000,- og det er vel ikke meget mere end man i den
samme periode kunne have brugt på tændrør
Held og lyke med din søgning.
/TG
>
> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor tænker
> vi i diesel..
> Men hvilke benzinbiler kører længst på liter, i det brugte prisleje max ca
> 35.000 ??
>
> / Thomas
| |
Thomas Jacobsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 14:59 |
|
Prøv at kigge på denne guide
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_init.asp, du kan vælge at
søge udfra pris + stc. + brændstofforbrug. Mon ikke du kan finde
noget brugbart der, og jeg ville ikke være så bange for at købe en
diesel, det er muligt at den bliver slidt noget mere pga. koldstarter,
men for en bil til < 35.000,- ville jeg godt turde tage chancen. Det
med at det er dyrt at reparere på diesel har jeg ikke erfaret. De
dieselbiler jeg har haft har der ikke været motor-reperationer på,
med undtagelse af udskiftning af gløderør efter 250.000 km, en
udskrivning på 1.000,- og det er vel ikke meget mere end man i den
samme periode kunne have brugt på tændrør
Held og lyke med din søgning.
/TG
Smart, der vil jeg søge! Og fint med info, kan jeg lige spørge ind til en
specifik bil:
Opel Astra 1,7 DTL Classic Wagon Diesel st. car. 5-dørs, '95, km 265.000,
bordeaux, nysynet, airbag, alarm, træk, Bordeaux, Pæn og velholdt, Nyt
batteri, Nyer Matador dæk, Synet 2/5-2006, Sælger omindregistrer
Pris kr. 33.500
Har den for mange km på bagen??
/ Thomas
| |
Leo_Jensen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 30-10-06 14:26 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:
> >
> > - Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?
>
> Alt for lidt.
Også i underkanten for en benzin (i de årgange der kan købes for
20-30000), hvis du ønsker at nærme dig det opgivne forbrug...
>
> Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
> varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
> problemer med at få varme i kabinen.
>
> Køb en benziner og med dit minimale kørselsforbrug skal du spekulere i
> at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
> hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.
Jep, og med en lille motor, der skal arbejde og dermed når at blive
varm. Ønsket om ferieture trækker dog i modsat retning
Leo
| |
Thomas Jacobsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jacobsen |
Dato : 30-10-06 14:56 |
|
"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:1162214764.510257.168660@e3g2000cwe.googlegroups.com...
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:
> >
> > - Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?
>
> Alt for lidt.
Også i underkanten for en benzin (i de årgange der kan købes for
20-30000), hvis du ønsker at nærme dig det opgivne forbrug...
>
> Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
> varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
> problemer med at få varme i kabinen.
>
> Køb en benziner og med dit minimale kørselsforbrug skal du spekulere i
> at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
> hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.
Jep, og med en lille motor, der skal arbejde og dermed når at blive
varm. Ønsket om ferieture trækker dog i modsat retning
Leo
Tak for dit svar, når turen går til Rumænien er det med en meget stor
trailer, læsset med nærmest flere tons hjælp til diverse trængte familier,
så tænkte at en diesel damper ville være en god slider.
/ Thomas
| |
Lars Hoffmann (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 30-10-06 16:41 |
|
Thomas Jacobsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg påtænker at købe en Opel Astra 1,7, diesel og stationscar, pris omkring
> 20 - 35.000 kr.
Jeg har en Astra 1,7 turbodiesel fra 2001. Den har hele 80 heste (!) og
bruger næsten ikke noget brændstof. Jeg vil tro at den ligger omkring
de 20 km/l, men jeg har aldrig målt den. Det er dog ikke verdens mest
ophidsnde bil at køre i. Man skal rode godt i gearstangen for at få
den til at tage fat - specielt hvis man kommer til at smække den i et
lidt for højt gear. Ved alt under 2000 omdrejninger flytter den sig
overhovedet ikke, men så slår turboen til og hjælper lidt.
Med velig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Ukendt (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-10-06 16:52 |
|
On 30 Oct 2006 07:41:14 -0800, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:
>
>Thomas Jacobsen wrote:
>> Hejsa.
>>
>> Jeg påtænker at købe en Opel Astra 1,7, diesel og stationscar, pris omkring
>> 20 - 35.000 kr.
>
>Jeg har en Astra 1,7 turbodiesel fra 2001. Den har hele 80 heste (!) og
>bruger næsten ikke noget brændstof. Jeg vil tro at den ligger omkring
>de 20 km/l, men jeg har aldrig målt den. Det er dog ikke verdens mest
>ophidsnde bil at køre i. Man skal rode godt i gearstangen for at få
>den til at tage fat - specielt hvis man kommer til at smække den i et
>lidt for højt gear. Ved alt under 2000 omdrejninger flytter den sig
>overhovedet ikke, men så slår turboen til og hjælper lidt.
>
Det er jo en ren racervogn du har der - Astra Diesel i det nævnte
prisleje er opgivet til 68 HK på biltorvet i hvert fald.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
| |
Lars Hoffmann (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 30-10-06 17:09 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On 30 Oct 2006 07:41:14 -0800, "Lars Hoffmann"
> Det er jo en ren racervogn du har der - Astra Diesel i det nævnte
> prisleje er opgivet til 68 HK på biltorvet i hvert fald.
Er det ikke bare den normale diesel udgave? Min er en 1.7 turbodiesel,
og jeg mener nu det er hele 78 HK (jeg kan tage fejl)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-06 17:12 |
|
Lars Hoffmann skriver:
>
> Er det ikke bare den normale diesel udgave? Min er en 1.7 turbodiesel,
> og jeg mener nu det er hele 78 HK (jeg kan tage fejl)
Jeg har på et tidspunkt haft en Astra 1,7 TD. Vi var 6 mand i firmaet
der fik dem samtidigt. Alle begyndte at spise mere oile og vand end
diesel, da de havde rundet 120-150kkm på klokken.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
|
|