Er M3 en motorvej?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-10-06 21:01

Motorring 3 er som bekendt under ombygning.

Det betyder bl.a. at den ikke ligner en motorvej ret meget.

Der er ingen nødspor. Der er ikke fuld bredde i ydersporet, og hele
stækningen ligner noget katten har slæbt ind.

Mit spørgsmål til panelet er, om det stadig er en motorvej.

Er det ikke tilfældet behøver man jo f.eks. ikke at blinke ved
vognbaneskift. Jeg må så heller ikke som lastbilchauffør køre mere end
70 km/t. selv om der er skiltet med 80 km/t.

Og er der ikke også noget med at visse bødetakster er differentieret
efter hvilken vejtype brøden er begået på?

Er det en motorvej eller hva'?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens G

Dato : 28-10-06 21:06

On Sat, 28 Oct 2006 22:01:10 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Er det en motorvej eller hva'?

Kørte du forbi et "motorvej slutter" skilt?

--
Jens G

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-10-06 22:55

> Motorring 3 er som bekendt under ombygning.
>
> Det betyder bl.a. at den ikke ligner en motorvej ret meget.

Det er stadig en motorvej med de dertil hørende max hastigheder med mindre
andet er skiltet.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : alexbo

Dato : 29-10-06 02:56

"Folmer Rasmussen" skrev

> Det betyder bl.a. at den ikke ligner en motorvej ret meget.

En motorvej er kendetegnet ved at der står et motorvejsskilt når den starter
og et motorvej slut når den slutter.

Hvordan skiltene ser ud kan uden tvivl findes på nettet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-10-06 09:41

"alexbo" <alexbo@email.dk> writes:

> "Folmer Rasmussen" skrev

> En motorvej er kendetegnet ved at der står et motorvejsskilt når den starter
> og et motorvej slut når den slutter.

....hvilket jeg på en eller anden måde tror at Folmer udmærket godt
ved og at din sarkasmedetektor trænger til finjustering.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:14

On 29 Oct 2006 09:41:11 +0100, Peter Dalgaard

>...hvilket jeg på en eller anden måde tror at Folmer udmærket godt
>ved og at din sarkasmedetektor trænger til finjustering.

>--

Nej nej.

Sarkasme er godt, meget sarkasme er meget godt.

Der er bare det ved det, at skilte eller ej, så er der så mange
visuelle indikationer på at der ikke er tale om en motorvej, så det
halve kunne være nok.

Det med hastighedsbegrænsningen kan faktisk have betydning for
lastbilchauffører, idet det kun er på motorvej at vi må køre 80 km/t.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 29-10-06 10:38

"Folmer Rasmussen" skrev

> [...]
>
> Det med hastighedsbegrænsningen kan faktisk have betydning for
> lastbilchauffører, idet det kun er på motorvej at vi må køre 80 km/t.

Ja men der er da heller ikke nogen der mener det ikke har betydning, hvis
det ikke er en motorvej, vil man også kunne parkere og kigge lidt på
byggeriet.
Men det er ikke det visuelle indtryk der bestemmer, det er skiltene.

Det er heller ikke meningen at trafikanterne selv skal vurdere hvad der er
bymæssig bebyggelse, det står på skiltene.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 29-10-06 10:30

"Peter Dalgaard" skrev

> ...hvilket jeg på en eller anden måde tror at Folmer udmærket godt
> ved og at din sarkasmedetektor trænger til finjustering.

Folmer spurgte om Ring 3 er en motorvej, det svarede jeg på.
Ang. min sarkasmedetektor skulle være i uorden, så er det muligt, den kan i
hvert fald ikke se sarkasmen i Folmer`s indlæg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 29-10-06 18:18

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Peter Dalgaard" skrev

> Folmer spurgte om Ring 3 er en motorvej, det svarede jeg på.
> Ang. min sarkasmedetektor skulle være i uorden, så er det muligt, den kan
> hvert fald ikke se sarkasmen i Folmer`s indlæg.

))
den er nok blevet så veludviklet at den er blevet helt væk. Den plejer da
at være der.

)

mig bekendt er det stadig en motorvej.
men hvis man skal nå at læse alle skilte, også de nye der kommer til, så er
hastighedsbegrænsning vist ikke nødvendig, for selv med fjernsynsbriller kan
man da vist ikke nå at læse dem alle med over 80 km/t. Det er jo ikke
genkendelsens glæde man har på vejen, men: "hvad fanden var der ikke lige et
nyt skilt bag den lastbil".

Møller