Hvad skal man købe? (ny bil)
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 23:57

Lillemor vil gerne have ny bil. Budgettet siger 250.000-275.000 kr.
Hun vil egentlig gerne have en ny Golf. Pladsforhold osv. er fine i en
5-dørs Golf V, synes hun.
Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man
ellers overveje?

MVH Peter

Fra : Bruno

Dato : 27-10-06 00:04

Peter wrote:
> [...]
> 5-dørs Golf V, synes hun.
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man

Jeg går ud fra du mener biler af ligende type. Kig på Seat eller,
hvilket du sikkert ikke får hende med på, Skoda. Alternativt så en Yaris
måske en mulighed, eller måske en af de nye Opel modeller.

Mvh

Bruno

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-10-06 06:08

Hej

Peter wrote:
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man
> ellers overveje?

Hvad med den ny faceliftede Mazda 3. Den er blevet sat ned i pris og har
fået tilført noget mere udstyr.

Her for eksempel 2,0 150hk med masser af udstyr til ca 260.000
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=7452

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 21:30

Karsten Feddersen wrote:
> Hvad med den ny faceliftede Mazda 3. Den er blevet sat ned i pris og
> har fået tilført noget mere udstyr.

Joe, muligvis. Hvis den ikke støjer ved marchhastighed som Mazda 6.

> Her for eksempel 2,0 150hk med masser af udstyr til ca 260.000
> http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=7452

Der er noget galt med den motor: 2,0 liter og 150 HK og alligevel runder den
kun lige 200 km/t som max. Er den vanvittig lavt gearet? >3000 o/m ved
110 km/t er uudholdeligt.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-10-06 22:38

Hej

Peter wrote:
> Joe, muligvis. Hvis den ikke støjer ved marchhastighed som Mazda 6.

Var det dig jeg diskuterede støj i 6'eren med? Hvis ikke, så kan jeg
hilse og sige, at min ikke støjer uanset hvilken hastighed mellem 0 og
180 km/t jeg har valgt som march hastighed. I hvert fald ikke mere end,
at konen og jeg stadig kunne tale sammen uden at hæve stemmen.
Hatchback-udgaven kan dog have noget vindstøj har jeg bemærket.

> Der er noget galt med den motor: 2,0 liter og 150 HK og alligevel runder den
> kun lige 200 km/t som max. Er den vanvittig lavt gearet? >3000 o/m ved
> 110 km/t er uudholdeligt.

Jeg ved ikke med 3'eren. Min 6'er er relativ lavgearet. Det betyder så
bare også, at den rykker godt selvom man ligger med 160km/t. I 6. gear
opnår du dog ikke at komme i max omdrejninger. Det stopper lidt før. Jeg
vil tro at man kan få den til max omdrejninger i 5.

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-10-06 07:15

On Fri, 27 Oct 2006 00:57:07 +0200, "Peter" <-> wrote:

> [...]
>5-dørs Golf V, synes hun.
>Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man

Når folk ser på VW så skal Skoda jo næsten nævnes:

Octavia 1,6 FSI Ambiente = 253000,-

/Kent Glerup

Fra : kim01@kristensen.tdc~

Dato : 27-10-06 10:23

"Peter" skrev i en meddelelse
> [...]

> 5-dørs Golf V, synes hun.
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man

Jeg ville også se på Honda Civic som med 1,8 liters 140 hk motor er til at få i
modellerne Comfort og Sport med metallak og levering, inde for de afstukne rammer.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.157.172.229)

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 15:47

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5-dørs Golf V, synes hun.
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør

Når hun gerne vil ha' Golf, så er der kun én bil jeg kommer til
at tænke på.

Skoda Fabia Combi 1,9 TDI .

Golf-kvalitet hele vejen igennem og en allerhelve... kvik motor
+ god plads.

Vi får selv én af slagsen seneste fredag i næste uge .

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 27-10-06 20:18

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Når hun gerne vil ha' Golf, så er der kun én bil jeg kommer til
> at tænke på. Skoda Fabia Combi 1,9 TDI .

Enig

> en allerhelve... kvik motor

Nej, men den har et godt drejningsmoment, hvilket får bilen
til at virke adræt. Imidlertid får det som med så mange andre
dieslebiler uden automatgear hurtigt ende !

Selve accelerationstiden fra 0 til 100 er ikke værd at skrive om

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 21:27

Mogens... wrote:
> Nej, men den har et godt drejningsmoment, hvilket får bilen
> til at virke adræt. Imidlertid får det som med så mange andre
> dieslebiler uden automatgear hurtigt ende !

Fås den med aut.gear?

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 22:07

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at virke adræt. Imidlertid får det som med så mange andre
> dieslebiler uden automatgear hurtigt ende !

Det må være 1,4 TDI du tænker på. 1,9 bliver bare ved.......

> Selve accelerationstiden fra 0 til 100 er ikke værd at skrive om

Den er stadig hurtig, men dog vil jeg hellere have hurtige
mellemaccellerationer, og der skuffer bilen ikke.

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 27-10-06 22:11

> Det må være 1,4 TDI du tænker på. 1,9 bliver bare ved.......
> Den er stadig hurtig, men dog vil jeg hellere have hurtige
> mellemaccellerationer, og der skuffer bilen ikke.

Jamen Kent vi er ikke uenige om, at der er meget for pengene.
Har man de sidste midler, synes jeg endda, at RS-model er sød.
Dén køber "en del" her - som pendler bil. Sort med xenonlys.
Nice :)

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 22:16

> [...]
> Har man de sidste midler, synes jeg endda, at RS-model er sød.
> Dén køber "en del" her - som pendler bil. Sort med xenonlys.

Jo - men vi vil gerne have den ekstra plads i Combi'en .

Da jeg prøvede 1,9'eren, nåede den 170 km/t før den bare
b e g y n d t e at flade lidt ud, og det er sgi nok for mig.

Tør ikke mere .

Kent.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-06 08:58

Kent wrote:

> Da jeg prøvede 1,9'eren, nåede den 170 km/t før den bare
> b e g y n d t e at flade lidt ud, og det er sgi nok for mig.

Jeg turde knapt nok køre 170 i min gamle Mondeo, fordi den bare sejlede
derudaf. Golf´en kører jeg 200 i uden at dét kan mærkes :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 27-10-06 22:22

Nu kan det godt være jeg får nogen på nakken, men hvis man har set sig lun
på en Golf, synes jeg det vil være et stort skridt tilbage, at se på en
Fabia, rent designmæssigt. For køn, det synes jeg ikke lige frem den er. I
mine øjne er der stadig for meget Skoda Favorit over den. Men den er da
meget....øh....praktisk til prisen.

Tom

Fra : Mogens...

Dato : 27-10-06 22:27

"Tom" <t@flabs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine øjne er der stadig for meget Skoda Favorit over den. Men den er da

Seat er god til prisen - især på gule plader !

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 22:31

> "Tom" <t@flabs.dk> skrev i en meddelelse

> Seat er god til prisen - især på gule plader !

Men næsen bliver meget lang, når man opdager Seat's reservedelspriser!

Kent.

Fra : Jens G

Dato : 28-10-06 07:24

On Fri, 27 Oct 2006 23:30:43 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Men næsen bliver meget lang, når man opdager Seat's reservedelspriser!

Er de dyrere end andre i VW familien?

--
Jens G

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 12:11

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er de dyrere end andre i VW familien?
>
> --
> Jens G

I hvertfald er de dyrere end Fabia 1,9 TDI, som har
et reservedelsindeks på 76. Mig bekendt finder du
ingen Seat med et indeks under 96, men prøv selv
at søge på fx www.bilmagasinet.dk

Kent

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 22:34

> [...]
> mine øjne er der stadig for meget Skoda Favorit over den. Men den er da

Har du prøvet at køre i en? Inden jeg prøvede en tur i en 1,9 TDI
anså jeg den også først og fremmest som praktisk og fin
til prisen. Men det praktiske - måske lidt kedelige - indtryk fik en
ordentlig gang krydderi da speederen blev trykket i bund.

Og den er lækker indvendig. Vel og mærke det seneste faclift!!!
Tidligere versioner har haft en del dårlig plastik m.m. i kabinen.
Det er helt anderledes nu.

Kent.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-10-06 22:53

In article <45427b56$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

> til prisen. Men det praktiske - måske lidt kedelige - indtryk fik en
> ordentlig gang krydderi da speederen blev trykket i bund.

Dvs. det blev endnu mere kedeligt?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 23:04

> Dvs. det blev endnu mere kedeligt?

he he

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 12:29

> Dvs. det blev endnu mere kedeligt?

Fandt lige dette klip, fra 100 til 170 km/t i Fabia Combi 1,9 TDI:
http://www.youtube.com/watch?v=I8Db7cVcpuc

Så hurtigt går det faktisk. Det er da ikke kedeligt :D .

Kent.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-10-06 12:43

Hej

Kent wrote:
> Så hurtigt går det faktisk. Det er da ikke kedeligt :D .

Det er da kedeligt, at det kun kan gøres når den klodses op på et par
bukke i indkørslen.

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 13:04

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Det er da kedeligt, at det kun kan gøres når den klodses op på et par
> bukke i indkørslen.

Jeg har sgu da selv oplevet den acc., da vi prøvekørte Fabiaen.

Nu er du useriøs.

Kent.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-10-06 14:46

Hej

Kent wrote:
> Jeg har sgu da selv oplevet den acc., da vi prøvekørte Fabiaen.
>
> Nu er du useriøs.

Der er ganske simpelt grænser for hvad 98hk kan gøre. Du påstår, at den
accelerer fra 100-170 på omkring 12 sek. Det betyder, at du kan lave en
0-170km/t på omkring 23,5sek. En Audi A3 Sportback 2.0 TDI med 140HK
bruger 26,1 sekund bare om at nå 160km/t.

Så jo, det er useriøst af dig at fastholde de tal. Selv den "store"
Fabia RS kan ikke komme fra 0-170km/t så hurtigt.

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 17:43

> [...]
>
> Så jo, det er useriøst af dig at fastholde de tal. Selv den "store" Fabia
> RS kan ikke komme fra 0-170km/t så hurtigt.

For det første er den angivet til 101 km. i timen, men fabia 1,9 TDI er
kendt for reelt at have ca. 115 hk., når den bliver målt.

Og NEJ sgu, det betyder IKKE at den skulle kunne nå fra 0 til 170 km/t
på omkring 23,5 sekunder, da den ikke har alle kræfterne fra starten af.
De 115 reelle hestekræfter opnåes ved 1750-1800 omdrejninger, hvor den
har 240 Nm. som standard. Den er forholdsvis langsom fra 0-100. Det er
mellemaccellerationerne, der sparker røv.

Du er fejl på den.

Jeg kan garantere dig for, at det er reelt nok. Det er også hvad
jeg oplevede, da jeg prøvekørte bilen.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 17:52

> [...]
> mellemaccellerationerne, der sparker røv.
>
> Du er fejl på den.
>
> Jeg kan garantere dig for, at det er reelt nok. Det er også hvad

Rettelse: 101 hk selvfølgelig, men reelt 115

Kent.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-10-06 18:21

Hej

Kent wrote:
> [...]
> har 240 Nm. som standard. Den er forholdsvis langsom fra 0-100. Det er
> mellemaccellerationerne, der sparker røv.

Jo, for bilen er opgivet til 11,5 sekunder fra 0-100. Hvis de første 100
nås på 11,5 sekunder og du påstår 12 sekunder fra 100-170, så lægger man
de to tal sammen og så har man 23,5. Selv om den skulle have 115hk, så
vil du ikke opnå den tid. Mit gæt er, at du skal have omkring 150hk i en
Fabia for at nå de tal og så skal du endda være heldig.

Her har du fra 0-140 på en Fabia RS, som siger 19,3:
http://www.einszweidrei.de/skoda/skodafabiarstdi192006-1.htm

Dens 0-100 siger 9,5, så den bruger 10 sekunder på at komme fra 100-140.
Du påstår altså stadig, at du kan komme fra 100-170 på 12 sekunder?

Med hensyn til de 98hk, så opnås de ved max omdrejninger eller lige før.
Det vil sige lidt over 4000omdr/min. Ved 1800 har du nok kun omdring
50-70 heste at gøre godt med. Momentet er rigtig nok 240nm ved 1800 o/m,
men det er stadig HK som afgør acceleration og tophastighed.

> Du er fejl på den.

Jeg tvivler. Med de tal de kommer med, så burde du kunne stikke af fra
min Mazda og det forsøg vil jeg da gerne stille op til

> Jeg kan garantere dig for, at det er reelt nok. Det er også hvad
> jeg oplevede, da jeg prøvekørte bilen.

Jeg oplevede noget lignende den anden dag da jeg prøvede en 2.0 TDI
140HK og tænkte "Hvoooor viiildt", men slår jeg tallene op, så er den
stadig langsommere end de tal du oplyser og også langsommere end min
Mazda. Forskellen er bare, at ved en diesel kommer de meget pludselig
hvorimod de kommer mere jævnt på en benzin og derfor ikke føles så vildt
selvom det faktisk går hurtigere.

Du kan finde mange 0-xxx tal på http://www.einszweidrei.de/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-06 18:42

Karsten Feddersen skriver:

> [...]
> Mazda. Forskellen er bare, at ved en diesel kommer de meget pludselig
> hvorimod de kommer mere jævnt på en benzin og derfor ikke føles så vildt

Det du skriver her er at din Mazda er røvkedlig at køre i

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-10-06 20:17

Hej

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Det du skriver her er at din Mazda er røvkedlig at køre i

Indrømmet, så har man jo vænnet sig til det, så det er ikke mere så
"overvældende". Det er kun når en eller anden knægt i et lyskryds
absolut vil køre dørtræk i hans Golf TDI, at man mindes om det sjove

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 18:48

> [...]
> kommer mere jævnt på en benzin og derfor ikke føles så vildt selvom det

Bilmagasinet har målt 1,9 TDI til 0-100= 10,9 sek., og
80-120 er målt til 7,3 sek.
http://www.biltorvet.dk/bilanmeldelser/bilanmeldelser.asp?itemID=124

Samtidigt vil jeg da gå ud fra, at de 80-120 er målt ved kickdown.
På videoklippet ser det ud til, at speederen er i bund fra før de
100 og forbi, så det giver jo en hurtigere tid end ellers.

Min kæreste (som også var med under vores to prøvekørsler) har
også lige set videoklippet igen, og den acc. er også hvad hun
oplevede.

Kent.

Fra : Brian

Dato : 28-10-06 19:23

Kent wrote:

> Min kæreste (som også var med under vores to prøvekørsler) har
> også lige set videoklippet igen, og den acc. er også hvad hun
> oplevede.

Kærlighed gør blind

/Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-10-06 20:13

Hej

Kent wrote:
> Samtidigt vil jeg da gå ud fra, at de 80-120 er målt ved kickdown.
> På videoklippet ser det ud til, at speederen er i bund fra før de
> 100 og forbi, så det giver jo en hurtigere tid end ellers.

Det ændrer ikke ved slutresultatet om at du kan lægge de to tal sammen.
Hvis vi så skal tage den hurtigere tid som du oplyser jævnfør test, så
snakker vi 0-170km/t på under 23 sekunder for en Fabia 1,9 TDI. Ok,
Skoda er gode til markedsføring, men jeg gad godt vide hvad de hældte i
kaffen før i fik en prøvetur.

> Min kæreste (som også var med under vores to prøvekørsler) har
> også lige set videoklippet igen, og den acc. er også hvad hun
> oplevede.

Det lyder til at du skal holde rigtig godt fast i hende. Normalt plejer
de ikke at huske andet en farven på bilen de prøvekørte

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 23:05

> [...]
> er gode til markedsføring, men jeg gad godt vide hvad de hældte i kaffen

<klip>

Jeg ser godt din smiley, men du skal ikke fornærme mig. Jeg har
efterhånden kørt i mange biler, og jeg har baggrund for sammenligning.

Dette er min sidste bemærkning i denne tråd.

Kent.

Fra : KMH

Dato : 28-10-06 20:34

> [...]
>
> Min kæreste (som også var med under vores to prøvekørsler) har
> også lige set videoklippet igen, og den acc. er også hvad hun

Jow jo ..... den er da kvik nok .... meeen....
Nu har jeg da selv daffet rundt i sådan en fabia combi 1.9 tdi'er siden 1.
august (købt sprit ny).
Den har så efterhånden rullet en ca. 9000 km i den tid. Nogle erfaringer er
det da blevet til i den tid.
1. bliv nu ikke imponeret over hvad speedometeret viser ... klæb noget over
det og køb en gps før du bliver til gene for resten af trafikken - det
passer ganske enkelt af helvede til. Faktisk ganske enkelt skandaløst med en
fejlvisning på en 10~15 km/t ved alm. dansk motorvejshastighed - pænt sagt
noget discountpis som ikke burde forekomme i en bil af årgang 2006. Jeg
forventer ikke at afvigelsen bliver mindre af at dækkene engang bliver lidt
småslidte.
2. den er da kvik - jow jo .... 80 - 140 er da ok ..... men over de 140
"flader den noget ud" (gps tal)
3. Den holder så rigeligt hvad der bliver lovet med hensyn til topfart - og
finder man et stykke laaaangt lige vej en mørk og kølig aften (i det
tyske) - så lad vær' - den bliver jo leveret på "T" mærkede dæk.

Alt i alt et ok transportmiddel, som nok skal følge med i trafikken. Den
skal da heller ikke bruge en helt øde landevej for at få klaret en
overhaling. Motor og bil er ok afstemt og mindre motor ville være for lidt
og mere motor har jeg ikke brug for.

Nå men tilbage til det jeg egentligt ville have skrevet.......
Acc-evnen/tiden skal nok ses i lyset af at fejlvisningen på "klokken" bliver
større og større som hastigheden stiger.
Så som jeg har sammenlignet gps med "klokken" så ligner videoen mest af alt
noget der nok kommer nærmest en 90 - 155(måske 160) test - hvis man brugte
gps'en. Den har helt sikkert ikke været i nærheden af de 170 km/t

M.v.h.
Kim

Fra : Kent

Dato : 28-10-06 23:03

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget discountpis som ikke burde forekomme i en bil af årgang 2006. Jeg
> forventer ikke at afvigelsen bliver mindre af at dækkene engang bliver

Det er ikke skandaløst, men derimod helt normalt. Speedometeret i en
bil SKAL vise ca. 10% for meget - og det gør de i alle biler - gjort helt
med vilje. Det er gjort for at forhindre retssager. Når speedometeret viser
lidt for lidt, har bilproducenterne altid deres på det tørre.

Jeg har også GPS. En TomTom GO 910.

> 2. den er da kvik - jow jo .... 80 - 140 er da ok ..... men over de 140
> "flader den noget ud" (gps tal)

Det er slet ikke min oplevelse.

> [...]
> bliver
> større og større som hastigheden stiger.

Som sagt før - det er ganske normalt.

> [...]
> noget der nok kommer nærmest en 90 - 155(måske 160) test - hvis man brugte
> gps'en. Den har helt sikkert ikke været i nærheden af de 170 km/t

Kent.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-10-06 00:58

In article <4543d3b4$0$909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

> Det er ikke skandaløst, men derimod helt normalt.

Ikke SÅ meget fejlvisning. Det er sjusk IMHO.

> Speedometeret i en
> bil SKAL vise ca. 10% for meget

Hvor står det, at de SKAL vise 10% formeget?

> - og det gør de i alle biler - gjort helt
> med vilje.

Nah... mine forældres NG900 er 100% præcis ud til bilens max målt på GPS.

Men ellers er vi enige.. fejlvisning er normalt.. men 10-15km/t som der
lægges op til i forrige post er aaaaaaalt for meget.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : tom jensen

Dato : 29-10-06 02:04

> [...]
viser
> lidt for lidt, har bilproducenterne altid deres på det tørre.

hej
undskyld ,men nu begynder du altså at vrøvle

speedometeret skal IKKE vise 10% for meget .
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Kent

Dato : 29-10-06 02:32

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> hej
> undskyld ,men nu begynder du altså at vrøvle
>
> speedometeret skal IKKE vise 10% for meget .

Hmmm....... Jeg var nok lidt for hurtig der, ja.

Når jeg tænker nærmere over det, mener jeg at loven
er sådan, at speedometeret ikke må vise for lidt overhovedet
- men op til 10% for meget.

Nogle der kan be/afkræfte det?

Jeg har søgt en del på google efter dokumentation, men jeg
har ikke kunnet finde noget.

Kent.

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-10-06 02:40

> [...]
> - men op til 10% for meget.
>
> Nogle der kan be/afkræfte det?
>
> Jeg har søgt en del på google efter dokumentation, men jeg

Søg på www.fstyr.dk - eneste krav til speedometer er at det ikke må vise
for lidt.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-06 07:24

Kent skriver:

> Det er ikke skandaløst, men derimod helt normalt. Speedometeret i en
> bil SKAL vise ca. 10% for meget - og det gør de i alle biler

( ** HOST ** )
Nu har jeg lige brugt en uge i en Sharan (NEEEEJ ikke min egen, den er
ikke kommet endnu), her var fejlvisningen over til GPS ca 2km/t ved
130km/t.

Så "alle" er vidst ikke ordet.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-10-06 07:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> Nu har jeg lige brugt en uge i en Sharan (NEEEEJ ikke min egen, den er
> ikke kommet endnu), her var fejlvisningen over til GPS ca 2km/t ved

På std. hjul?

Min Toyota Land Cruiser viser ca. 2-3 km galt ved 150 km/t - og det er med
12 % for store dæk..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-06 07:41

Morten Fruergaard skriver:

> På std. hjul?

Jeps, den er på vintersutter for tiden. Jeg tror næppe at
leasingselskabet køber overstørrelsehjul til bilerne.

Fra : Mogens...

Dato : 29-10-06 07:44

> Jeps, den er på vintersutter for tiden. Jeg tror næppe at
> leasingselskabet køber overstørrelsehjul til bilerne.

En leasingaftale kan skues sammen, som du vil ha' det.
Generelt set tror jeg imidlertid, du har ret..

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-10-06 20:20

On Sat, 28 Oct 2006 18:43:22 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

> [...]
>har 240 Nm. som standard. Den er forholdsvis langsom fra 0-100. Det er
>mellemaccellerationerne, der sparker røv.

Ehrmm.. Den har ikke 115HK ved 1800 omdrejninger! Nok nærmere omkring
60.
Jeg tror heller ikke den flytter sig hurtigere i mellemaccelerationer
end vores Fabia 1,4 16V. Det handler blot om valg af gear :)

>Jeg kan garantere dig for, at det er reelt nok. Det er også hvad
>jeg oplevede, da jeg prøvekørte bilen.

En Fabia 1,9 TDI går såmænd ganske glimrende, med et dejligt bundtræk.
Men 101 - 115 HK er nu engang hvad det er.

/Kent Glerup

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-06 09:05

Kent wrote:

> [...]
> hvor den har 240 Nm. som standard. Den er forholdsvis langsom fra
> 0-100. Det er mellemaccellerationerne, der sparker røv.

1800 omdrejninger og 240 Nm svarer til 61 HK ...

Et eller andet sted har du fået din motorteori forkert i halsen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens G

Dato : 28-10-06 07:23

On Fri, 27 Oct 2006 23:21:56 +0200, "Tom" <t@flabs.dk> wrote:

> [...]
>mine øjne er der stadig for meget Skoda Favorit over den. Men den er da

Derudover er det vel også Octavia og Seat Leon der er sammenlignelige
med Golf.

--
Jens G

Fra : Anders Sørensen

Dato : 28-10-06 00:42

Den Fri, 27 Oct 2006 00:57:07 +0200, skrev "Peter" <->:

> [...]
>5-dørs Golf V, synes hun.
>Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man

Toyota Corolla?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-06 05:43

Peter skriver:

> Lillemor vil gerne have ny bil. Budgettet siger 250.000-275.000 kr.
> Hun vil egentlig gerne have en ny Golf. Pladsforhold osv. er fine i en
> 5-dørs Golf V, synes hun.

Helt enig.

> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man
> ellers overveje?

Seat Altea

Skoda Octavia.

Fra : Niels Pein

Dato : 28-10-06 21:03

"Peter" skrev ...
> [...]
> 5-dørs Golf V, synes hun.
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør

Jeg ville kigge på en Hyundai Sonata. Men det er jo noget helt andet.
Bare for at komme med ideer.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-10-06 21:15

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5-dørs Golf V, synes hun.
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør

Skoda Octavia.
Suveræn bil i sin klasse.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Kaenguru

Dato : 28-10-06 22:56

Peter skrev:
> [...]
> 5-dørs Golf V, synes hun.
> Men man får jo ikke meget Golf med metallak for 275.000 kr., så hvad bør man

Eller måske en Nissan Primera. Den er jo på tilbud resten af året,
så du får en 1,6 liters for kr. 235.000. Vælg selv om det skal være
sedan eller stationcar. Jeg har desværre ikke kunne finde priser for
andre udgaver (mere udstyr, større moter, diesel mm.), men der er jo
lidt vej op til 275.000.

Har kørt rundt i Irland i en uges tid i Primera. Bortset fra at
speedometer mm. sidder i midten var det faktisk en ganske udmærket bil.