autoradio med usb og kort SD
Fra : Martin Kirk

Dato : 26-10-06 22:28

Hej Gruppe
hvilken radio ?
jeg overvejer at købe en ny autoradio med usb og kortlæser SD p.g.a det vil
værer dejlig at kunne hører radiopodcast i bilen

jeg har følgende krav

fm/radio skal kunne fastholde stationer eks. P3 fra Århus til København
RDS med TP
USB
SD kort
UR (vigtig )
2x45 W er nok til mig
Orange farvet display
gerne under 1000 kr

--

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 22:45

> jeg har følgende krav
>
> fm/radio skal kunne fastholde stationer eks. P3 fra Århus til København
> RDS med TP
> USB
> SD kort
> UR (vigtig )
> 2x45 W er nok til mig
> Orange farvet display
> gerne under 1000 kr

til den pris får du kan bras..

hvis du vil ha noget der er ordenligt kig på:

Blaupunkt dab54
JVC KD-SHX851

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-10-06 10:13

Morten Juel wrote:
> [...]

Jeg har en liggende til en 500 kr´s seddel. Den er under ½ år gammel og kun
skiftet fordi jeg fik bedre tilbud. Den kan de meste af ovenstående. Henvend
dig hvis du stadig er interesseret :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-06 06:48

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg overvejer at købe en ny autoradio med usb og kortlæser SD p.g.a det
> vil værer dejlig at kunne hører radiopodcast i bilen

Dét får du ikke i nogen autoradio - uden ekstra forstærker...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-10-06 07:18

Henrik B. wrote:

> Dét får du ikke i nogen autoradio - uden ekstra forstærker...

Hæ - min Pioneer praler med 4*50w **MOSFET** ~wow~.. Hvis det var sandt
ville den smelte sig ud af instrumentbordet.

Den kostede forresten under 1000,- og har rødt og blåt lys. Kriterierne
var : billig, Audikompatible farver, MP3, lyd nok uden forstærker. Det
klarer den fint. Men USB og kortlæser har den ikke.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 20:42

> Dét får du ikke i nogen autoradio - uden ekstra forstærker...

Prøv lige at læse op på:
JVC KD-SHX851

Den kan levere seriøs power !!

Mvh
Morten **der har en**

Fra : Martin Kirk

Dato : 27-10-06 21:06

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at læse op på:
> JVC KD-SHX851
>
> Den kan levere seriøs power !!

jeg kunne aldrig drømme om at give 5500 for en radio !!
det er ikke power jeg jagter men funktion, men hvis man kunne finde en
Blaupunkt DAB54 til en god pris kunne jeg godt blive fristet til at lade
kronerne rulle

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 11:25

> [...]
> det er ikke power jeg jagter men funktion, men hvis man kunne finde en
> Blaupunkt DAB54 til en god pris kunne jeg godt blive fristet til at lade

Hehe har du overvejet at man kan købe online i tyskland ??

der koster den 3500Dkr !!

dab54 koster 2800dkr dernede..

Og dab54 er også rigtig fed, sådan en har jeg også haft inden min jvc..

Mvh
Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-06 23:28

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at læse op på:
> JVC KD-SHX851
>
> Den kan levere seriøs power !!

Ja, papir har nu engang altdi været taknemmelig...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 11:22

> Ja, papir har nu engang altdi været taknemmelig...

Hvad fabler du om, jeg har en i min bil taler sq af erfaring her !!

Mvh
Morten

Fra : TDN

Dato : 28-10-06 12:00

> Hvad fabler du om, jeg har en i min bil taler sq af erfaring her !!
>
> Mvh
> Morten

Bilmagasinet har lige testet en stribe bilradioer, deriblandt JVC KD-G821
som opgives til 4x50, men måler reelt kun 4x18 watt så mon ikke han mener at
det papirwatt og reelle watt. Det gælder dog for alle bilradioerne at de
opgives meget højere end det de kan levere.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 12:29

> [...]
> at det papirwatt og reelle watt. Det gælder dog for alle bilradioerne at
> de opgives meget højere end det de kan levere.

Ja men den low budget radio du nævner har også kun:

MOS-FET effektforstærker

og så den 851 jeg omtaler som har:

Hybrid Feedback digital forstærker

Du får MEGET mere ud af en digital forstærker, da det hele ikke bare bliver
lavet til varme, og derfor snakker han om noget han tydeligvis ikke har sat
sig ind i..

Som sagt før hvis du vil ha en HU med meget POWER fede funktioner og SD slot
så er
KD-SHX851

et rigtigt godt bud..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-06 14:28

Morten Juel skriver:

> [...]
> lavet til varme, og derfor snakker han om noget han tydeligvis ikke har sat

Ja, ja, hvordan får den højere spænding ud til enhederne, end den 12
(14,3) Volt der er på batteriet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 16:15

> Ja, ja, hvordan får den højere spænding ud til enhederne, end den 12
> (14,3) Volt der er på batteriet ?

hvad kender du til forstærkere?

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-06 17:21

Morten Juel skriver:

> hvad kender du til forstærkere?

Tilnærmelsesvis alt.

Men jeg kan da tage fejl. Entlighten me.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-10-06 10:38

[snip]
> Ja, ja, hvordan får den højere spænding ud til enhederne, end den 12
> (14,3) Volt der er på batteriet ?

Øh - har du aldrig hørt om DC-DC step-up konvertere??

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 15:30

"Michael Jørgensen" skriver:

> Øh - har du aldrig hørt om DC-DC step-up konvertere??

Jo, men der er sjældent plads i en standard bilradio til en kraftig
DC-DC og varmeudviklingen deraf.

Class D forstærker fortæller intet om der er DC-DC converter i.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-06 21:57

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad fabler du om, jeg har en i min bil taler sq af erfaring her !!

Sikkert. Nu skal der heller ikke mere end 10 Watt, til af få et sæt
effektive enheder til at spille MEGET højt. Så du aner reelt ikke en skid
om, hvad den reelt leverer. Men den har nu engang kun bilens 12 Volt at
arbejde med, og med en fornuftig forvrængning, 20 - 20.000 Hz, begge
kanaler, hiver du ikke meget over 20 Watt ud af den. Men bevares, hvis man
måler én kanal, med en god bunke forvrængning og ved 1.000 Hz, så kan man
sikkert godt komme i nærheden af de opgivne 70 Watt.

Rigtige biler har over 420 Nm...