ECO Chiptuning - foretages det også i DK ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-10-06 19:03

Hej gruppe,

Jeg har netop været på arbejdsrejse i Tyskland, og en aften på hotellet
faldt jeg over et program om chiptuning i fjernsynet.
Der blev omtalt at det blev mere og mere in at få sin bil ECO chiptunet, og
man var på besøg hos en chiptuner, som tog en eller anden VW tingest med en
1,9 l TDI under behandling, og hans udtalelser var at kunden kunne vælge
mellem at få ekstra 30 HK og 70 Nm mere, eller få nedsat brændstofforbuget
med 1,5 l / 100 Km.
Man interviewede så en direktør for et softwarehus, som havde fået alle sine
10 konsulenters Octaviaer ECO tunet, og han var meget begejstret for
resultatet.
Han kørte efter interviewet bor i sin store Mercer, som han med et blink i
øjet konstaterede ikke var ECO tunet.....

Er den slags ECO chiptuning noget man begiver sig af med i DK ?

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus G.

Dato : 26-10-06 20:23

> [...]
> øjet konstaterede ikke var ECO tunet.....
>
> Er den slags ECO chiptuning noget man begiver sig af med i DK ?
Så vidt jeg ved, så kan man selv bestemme hvordan man vil have chippet sin
bil, om det skal være effekt, økonomi, eller en mellemvej.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : EXIT

Dato : 26-10-06 21:35

Så skal den vist omkring told og skat
for så skal du betale mere i afgift....

Fra : Brian

Dato : 26-10-06 21:40

"EXIT" <Herogder@mestude.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal den vist omkring told og skat
> for så skal du betale mere i afgift....

Hvorfor nu det?

Fra : EXIT

Dato : 26-10-06 22:16

Ja
Her http://www.scantune.dk/
og her http://www.sancodk.dk/chiptuning-produkter-ikke-tuv.htm
og her http://www.octaviaklub.dk/tuning.html
ja der er sikkert flere
Den største tyveknægt der findes vil have mere Den Danske Stat
Og de slipper godt fra det igen og igen....

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 15:47

> [...]
> ja der er sikkert flere
> Den største tyveknægt der findes vil have mere Den Danske Stat
> Og de slipper godt fra det igen og igen....

Fordi vi alle stemmer jo alligevel på politikerne der ikke kunne DRØMME om
at ændre et komma i den henseende. Nej en del af de 80 mulliarder kroner som
vi har i overskud skal bruges til et nye togskinner, som jo er mere politisk
korrekt end at have bil

--
Tom