mondeo gearkasse olie
Fra : tinus nielsen

Dato : 26-10-06 17:24

jeg har ikke fået noget svar i dk.teknik.bil så nu prøver jeg lige her:

Hej har en mondeo mk ii fra 1997. er der nogen der kan beskrive for mig hvor
man fylder gearkasse olien på henne. jeg har fundet ud af hvor den tappes af
og hvor meget der skal på.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 17:32

"tinus nielsen" <thn@tonederuder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej har en mondeo mk ii fra 1997. er der nogen der kan beskrive for mig
> hvor man fylder gearkasse olien på henne. jeg har fundet ud af hvor den

Højt oppe på siden sidder en stor bolt som skal skrues ud. Der skal fyldes
så meget i at det løber ud ved bolten.
Det er unødvendig at skifte olien, man skal bare checke at der er nok på

--
Tom

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 26-10-06 17:36

Tom snabela wrote:
> [...]
> så meget i at det løber ud ved bolten.
> Det er unødvendig at skifte olien, man skal bare checke at der er nok på

Synes det er lidt besynderligt at der er nogen biler som ikke skal have
skiftet olie på gearkassen. Sådan en 10 år gammel olie kan da ikke
have samme gode egenskaber som da den var ny.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 17:54

Det er et lukket system i gearkassen og der kommer ikke vand og fugt til
udefra.

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-10-06 07:21

Tom skrev:
> Det er et lukket system i gearkassen og der kommer ikke vand og fugt til
> udefra.
>
> --
> Tom

men alligevel bliver den sort - hvis man alligevel skal have kassen af,
kan man lige så godt skifte det.. :)
Men det er ikke noget man skal gøre, bare for at gøre det..