/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Spørgsmål omkring hydrauliske ventilløfter~
Fra : Mads Stetter


Dato : 26-10-06 09:52

Hej Alle

1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
skade
hvis dette er sket? (Over længere tid)

2. Kan defekte hydrauliske ventilløftere gøre nogen skade på motoren, eller
sker
der ikke andet end at de tikker?

MVH Stetter



 
 
Christopher Stein (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 26-10-06 10:39

Mads Stetter skrev:
> Hej Alle
>
> 1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
> skade
> hvis dette er sket? (Over længere tid)
>

det er mig bekendt fordi de så klapper sammen og ikke er til at få fra
hinanden igen..

> 2. Kan defekte hydrauliske ventilløftere gøre nogen skade på motoren, eller
> sker
> der ikke andet end at de tikker?
>
> MVH Stetter
>
>

der sker ikke andet end at de tikker.. men det er også nok - min mondeo
lyder som en dieselhakker..

Brian (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-10-06 17:55

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:45408238$0$3447$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> 1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
>> skade
>> hvis dette er sket? (Over længere tid)
>
> det er mig bekendt fordi de så klapper sammen og ikke er til at få fra
> hinanden igen..

Er det noget man kan få lidt mere forklaring på? Jeg kender en som har
skiftet hydr. ventilløftere og pumpe på sin Mazda 626 GE, men den tikker
stadig - det kunne jo være at mekkeren har lavet en fejl...



Henrik B. (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-10-06 06:49

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4540e86a$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Er det noget man kan få lidt mere forklaring på? Jeg kender en som har
> skiftet hydr. ventilløftere og pumpe på sin Mazda 626 GE, men den tikker
> stadig - det kunne jo være at mekkeren har lavet en fejl...

Pumpe?

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Christopher Stein (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 27-10-06 07:19

Brian skrev:
> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> news:45408238$0$3447$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> 1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
>>> skade
>>> hvis dette er sket? (Over længere tid)
>> det er mig bekendt fordi de så klapper sammen og ikke er til at få fra
>> hinanden igen..
>
> Er det noget man kan få lidt mere forklaring på? Jeg kender en som har
> skiftet hydr. ventilløftere og pumpe på sin Mazda 626 GE, men den tikker
> stadig - det kunne jo være at mekkeren har lavet en fejl...
>
>
Hvilken pumpe?

Det er olie der er i dem - trykket dannes af oliepumpen.

Hvis de stadigvæk tikker, er det nok en slidt knastaksel der er synderen
- dette plejer dog sjældent at være et problem på mondeoen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste