VW Golf GTI 2,0 115HK
Fra : Kt

Dato : 25-10-06 21:54

Hej Alle

Jeg overvejer kraftigt at købe en sådan GTI. Jeg ved godt at det ikke er en
særlig hurtig bil, og det er heller ikke derfor jeg køber den.

Er der nogen der har erfaringer med den? Hvad mener I om at skulle køre ca.
20.000 km. om året i den? Er der grund til at være bange for mange kilometer
i sådan en motor? Så hvad siger I til holdbarhed og rust?

Jeg har fundet et par stykker som er helt originale og tilsyneladende kørt
pænt og ordentligt. Priserne er mellem kr. 50.000 og 75.000 alt efter km.

Tak for evt. kommentarer.

Venlig hilsen

Ken

Fra : martin

Dato : 26-10-06 11:54

"Kt" <Kt@Kt.dk> wrote in message
> [...]
> pænt og ordentligt. Priserne er mellem kr. 50.000 og 75.000 alt efter km.

spørg din forsikring først !

det plejer ar kræve din førstfødte for GTI biler,.. Og ja ! de er pisse
lige glade
men at den kun har 115 HK, de fokuserer på GTI.

så pas lige på...

Martin.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-10-06 20:18

Kt skrev:

> [...]
> pænt og ordentligt. Priserne er mellem kr. 50.000 og 75.000 alt efter km.

Den gamle 2,0 liters maskine fra VW er kendt for at drikke olie. Dette
betyder ikke at der er noget galt med den men alligevel.

Det du bør være opmærksom på ved en Golf III er rust. Selv de nyeste af
dem er efterhånden ved at være så gamle at rust begynder at blive et
problem på dem. Og tro mig... Selv om den umiddelbart kan se fin ud så
kan PVC-belægningen under bunden gemme på mange slemme sager.

Mvh
Claus

Fra : Kt

Dato : 26-10-06 22:01

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problem på dem. Og tro mig... Selv om den umiddelbart kan se fin ud så kan
> PVC-belægningen under bunden gemme på mange slemme sager.

Tak for svarene. Jeg skal ud og kigge/måske købe i weekenden. Jeg har fundet
en med klimaanlæg. Så nu må jeg se.

MVH

Ken