Hvilke biler kan jeg købe som passer til m~
Fra : mfn

Dato : 25-10-06 14:45

Jeg skille mig nok af med den gamle snart og vil kigge på noget andet. Men
har næsten lige købt alu med nye dæk til den så jeg ville se om jeg kunne
finde en anden bil som de også passede på.

De er: 57,1mm navhul, ET38, 14", 4x100 bolthuller.

Og har siddet på en Passat 85

Hvilke andre biler kan de passe på ? Og hvor meget må ET´en på en anden bil
evt være forskellig fra de 38?

Fra : Mogens...

Dato : 25-10-06 20:17

www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Fra : mfn

Dato : 26-10-06 09:42

> www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Tak - men må ET være anderledes? Hvis ja hvor meget?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-10-06 10:48

Den Thu, 26 Oct 2006 10:41:52 +0200 sendte "mfn" <jadahva@hotmail.com>
følgende røgsignaler:

>Tak - men må ET være anderledes? Hvis ja hvor meget?

+/- 5, men der kan være andre faktorer der spiller ind.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-06 15:16

Hr. Jensen wrote:

> +/- 5, men der kan være andre faktorer der spiller ind.

korrekt hvis 5 = 10.

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-10-06 07:27

Morten Fruergaard wrote:

> korrekt hvis 5 = 10.

Er det ikke sporvidden du tænker på? Der blev jo spurgt til ET ændring.
Ikke at jeg kender reglerne..

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-10-06 16:35

Torben Scheel wrote:

> Er det ikke sporvidden du tænker på?

Nej.
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap08.pdf

Der tillades dog en forøgelse på 20 mm (10 mm pr. hjul) i forhold til den

mindste sporvidde, der er angivet for den pågældende køretøjsvariant på

typegodkendelsen (for ikke-typegodkendte køretøjer i forhold til den af
køretøjsfabrikanten

oplyste mindste sporvidde).