Blaupunkt Queens MP56
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 25-10-06 07:36

Jeg kan se, at man kan sætte en ekstern USB-harddisk til denne. Et sted på
internettet anføres, at man ikke skal bruge strøm til harddisken, da den
forsynes med strøm fra radioen. Det samme gælder tilsyneladende også
almindelige USB-nøgler og MP3-afspillere.

Kan man bruge en hvilken som helst harddisk, USB-nøgle eller MP3-afspiller?
Eller skal man vælge nogle specielle, som er kompatible med Blaupunkt? Man
bør vel i alle tilfælde få en, som kan klare frostvejr, hedebølge m.v., hvis
man planlægger at have den liggende i handskerummet - hvilke skal jeg så
vælge?

Fra : spamsen

Dato : 26-10-06 20:23

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> alle tilfælde få en, som kan klare frostvejr, hedebølge
> m.v., hvis man planlægger at have den liggende i
> handskerummet - hvilke skal jeg så vælge?
Jeg tror ikke der findes nogen HD(der er til at betale) der kan tåle at
skulle arbejde i 17-20graders frost..
hvad med en usb-kortlæser? hvis den kan finde ud af flere "diske"?

--
vh.
Flemming

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-10-06 21:17

Hej!

spamsen wrote:
> Jeg tror ikke der findes nogen HD(der er til at betale) der kan tåle at
> skulle arbejde i 17-20graders frost..

Jeg havde en helt almindelig harddisk liggende i bilen i et par år og den tog
skisme ikke skade af dét hverken vinter eller sommer.

Den lå i bagagerummet og fodrede en MP3-afspiller med filer... :)

Hvornår har vi iøvrigt haft 17-20 graders frost herhjemme?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-10-06 21:42

Kim Voss Schrader wrote:

> Hvornår har vi iøvrigt haft 17-20 graders frost herhjemme?

Vel stort set hvert år?

MVh. Uffe Ravn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-10-06 21:51

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> Vel stort set hvert år?

Troede sgutte det var så koldt herhjemme om vinteren. Normalt er der jo varme i
kabinen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : spamsen

Dato : 27-10-06 09:57

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in
message news:45411fc8$0$49199$14726298@news.sunsite.dk
> Hej!

> Troede sgutte det var så koldt herhjemme om vinteren.
> Normalt er der jo varme i kabinen
Hvis din bil står i et område med 14-20graders frost i et par timer(uden
motor/kabine varmer, eller andre hjælpe midler), er den dælme godt nok
derned af :)
Men fint nok at det har virket for dig, står bare på de fleste producenters
sider at man ikke må benytte dem i det temp "lag" :) (jeg vil tro det er
pga. det olie der er ved motoren)
Blot derfor jeg gjorde opmærksom på det, og derfor de fleste ikke bevægelige
"drev" (SD osv.) nok var en mere "sikker" løsning.
Men undskyld hvis jeg har prøvet at vejlede forkert :|

--
vh.
Flemming