Apropos folk der ikke vil holde til højre.~
Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-10-06 13:33

Inspireret af tråden om "at køre i cirkler":

En gang overvejede jeg at anskaffe et af disse horn
som er så malerisk beskrevet i The Fabolous Furry
Freak bros: "Lyden af en lastbil som, med en fuld ladning
levende svin, blokerer alle 18 hjul med 130 km/t"

Den slags horn kan desværre ikke købes i DK.

Istedet købte jeg en Snow Shaker, I ved: sådan en
plasticfætter med en lille kirke/snemand/julemand i
som, når man ryster den, giver et hyggeligt
snevejr inden i boblen.
Den sidder fint på instrumentbrædtet med en lille
magnet som vist oprindeligt var til en mobiltelefon.

Tricket er at sætte den op på instrumentbrædtet
umiddelbart efter man har givet den forankørende
et lille blink.

Fik jeg nævnt at den er blå på bagsiden?

Peter Schrøder

Fra : Peter Frost

Dato : 24-10-06 13:44

*lol* Tror T-hansen har sådanne nogle, med lys I, dog uden sne, og med
baggrund hele vejen rundt ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 15:57

Jeg har et blåt blink i vognen. Når det sættes i gang så holder alle til
højre ;)

Fra : Peter Frost

Dato : 24-10-06 16:01

Jakob skrev:
> Jeg har et blåt blink i vognen. Når det sættes i gang så holder alle til
> højre ;)

Ha ha, cool ! Er det egentlig pisse ulovligt ? Altså vedmindre man er et
udrykningskøretøj ? Altså som civil ? Og hvad er straffen ? (Skal lige se om
det kan betalte sig ;))

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 16:03

Hehe ved desværre ikke hvad straffen er, men det er i hvertfald "sjovt".
Samtidig er min bil også hvid, dog ikke en mondeo:D
Men utroligt hvilken effekt det har alligevel.

Mvh Jakob

Fra : Tyfon

Dato : 24-10-06 18:06

"Jakob" <ok> skrev i en meddelelse
> Jeg har et blåt blink i vognen. Når det sættes i gang så holder alle til
> højre ;)
>

> "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

Har blåt strobolight i begge forlygter ... EXTREMT effiktiv mod dem der ikke
vil holde til højre

OZ3BTO

Fra : Brian

Dato : 24-10-06 18:47

Tyfon wrote:

> Har blåt strobolight i begge forlygter ... EXTREMT effiktiv mod dem
> der ikke vil holde til højre

Og så tuder folk over at blive blændet af tågelygter, når den slags findes
på vejene...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 16:21

"Peter Schrøder" <mailto:petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> umiddelbart efter man har givet den forankørende
> et lille blink.
> Fik jeg nævnt at den er blå på bagsiden?

LOL mand - total grineren !

/Mogens
som idag fik en løftet svensk politi-pegefinger

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.214.31.210)

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-10-06 18:01

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> levende svin, blokerer alle 18 hjul med 130 km/t"
>
> Den slags horn kan desværre ikke købes i DK.

Du går da bare ind på www.hornblasters.com og bestiller et sæt hjem

Prøv at checke videoer/lydeksempler - de er RET voldsomme de horn

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-06 18:24

In article <453e46bc$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

> "Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Du går da bare ind på www.hornblasters.com og bestiller et sæt hjem
>
> Prøv at checke videoer/lydeksempler - de er RET voldsomme de horn

Ja og jeg har stadig våde drømme om de horn... tror fanme jeg bestiller
et sæt og smider i Santa Fe'en for det er da et rent tøsehorn den
leveres med...

Jeg skriger stadig af grin over den betjent som stak snuden hen foran
bilen på et af klippene fra Hornblasters... "Dude, you aint gonna do it"
..." Ohh yeah.... BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT" og betjenten hopper en halv meter ..
ROFL

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : KMH

Dato : 24-10-06 19:00

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Jan
>
> (Remove the Cat in the email to reach me)

Hmmmm..... skal skal ikke ....... "Mærsk størrelsen" er nok mere det jeg
havde i tankerne....

Kim

Fra : KMH

Dato : 25-10-06 09:24

> Hmmmm..... skal skal ikke ....... "Mærsk størrelsen" er nok mere det jeg
> havde i tankerne....
>
> Kim

Nu har jeg siddet og bladret lidt rundt på www.shiphorns.com

Og jo minsandten om der ikke var et par eksempler på den lyd jeg havde i
tankerne.

Nu mener jeg at man ikke bør opføre sig aggressivt i trafikken, så de
skingert/aggressivt lydende horn fra www.hornblasters.com syntes jeg ikke
ligesom er en fornuftig løsning. Så mon ikke at et stille "tut" fra enten:

http://shiphorns.airraidsirens.com/media/caw12test.wmv

eller:

http://shiphorns.airraidsirens.com/media/caw12squantum.wmv

er en mere trafikvenlig løsning?

Det må være lidt samme effekt som når man _ved_ at ens tågelygter der ikke
blænder - Det giver en rolig nattesøvn at vide med sig selv at man er
hensynsfuld.

Jeg tror at en af ovennævnte båt-horn kan formidle samme budskab som
hornblasters.com tilstræber men dog uden at hæve "stemmen" til de
trafikskadelige skingre/aggressive toner.

Det er så lige det med den fysiske størrelse.. Behovet for en fri
venstrebane er vel knapt så stort når man kører rundt med trailer

M.v.h.

Kim

Fra : Jens

Dato : 25-10-06 16:18

KMH <no@spam.dk> wrote:

> [...]
> ligesom er en fornuftig løsning. Så mon ikke at et stille "tut" fra enten:

De er da for skingre

Et rigtigt horn skal ikke så meget høres som føles.
--

Jens F

Fra : K+T

Dato : 24-10-06 18:09

Fuldstændigt latterligt at køre rundt og lege politimand. Hvis du selv
holder dig i den rette bane - til højre! - kan du da være 100% ligeglad med
hvad andre gør.

Knud

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-06 22:40

Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in news:453e07f5$0
$49195$14726298@news.sunsite.dk:

> Tricket er at sætte den op på instrumentbrædtet
> umiddelbart efter man har givet den forankørende
> et lille blink.

Holder det mon i 2CV'en?

Ellers en sjov idé. Jeg ved uhvertfald hvad jeg ønsker mig til jul af
hunden

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-10-06 10:24

Peter Schrøder wrote:

> [...]

> umiddelbart efter man har givet den forankørende
> et lille blink.
>
> Fik jeg nævnt at den er blå på bagsiden?

*LOL* legal humor på højt plan

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-10-06 13:38

Peter Schrøder wrote:

> Tricket er at sætte den op på instrumentbrædtet
> umiddelbart efter man har givet den forankørende
> et lille blink.
>
> Fik jeg nævnt at den er blå på bagsiden?

He he

I 80'erne var min salig fader brandinspektør i den lille by, jeg kommer fra.
Inden han fik en rigtig rød tjenestevogn, var privatbailen udstyret med blåt
blink og horn. Til daglig var der der en hætte over "syltetøjsglasset" - men
det ku' man altså kun se når man var tæt på. Den gamle havde aldrig
problemer med andre, der kørte råddent...

Ebbe