'99 Fiat Merena - tankudluftning?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-10-06 18:57

Min makkers bil har et sjov idé med at lave overtryk i tanken hvis der køres
langt (tankdækslet bliver skudt af hvis man løsner det).
Det lugter jo af der er noget udluftning til tanken der er stoppet. Men er
der nogen der hvor det sidder på sådan en fyr?
Sidder det i selve dækslet eller hvordan?

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 22:04

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:453d027d$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> der nogen der hvor det sidder på sådan en fyr?
> Sidder det i selve dækslet eller hvordan?

Tror ikke på at det er udluftningen. Normalt skal der vacum i tanken og ikke
overtryk. Det lyder som om der er noget andet helt ruskende forkert

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-10-06 22:32

Dennis Pedersen skrev:

> Min makkers bil har et sjov idé med at lave overtryk i tanken hvis
> der køres langt (tankdækslet bliver skudt af hvis man løsner det).
> Det lugter jo af der er noget udluftning til tanken der er stoppet.

Dét gjorde min hustrus Carina E også når jeg havde fat i dækslet:

http://kortlink.dk/3525

Hendes "nye" Carina laver det samme stunt.

Ingen af dem har/havde ellers problemer.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd