Udstyr til Santa Fe
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 18:27

Hej gruppe,

Hvor, ud over den meget enkle liste hos forhandleren, køber man bedst og
billigst udstyr til sådan en ny model Santa Fe?

Helt præcist tænker jeg bullbar/kængurugitter (av av) og sidebars.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 18:35

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hej gruppe,
>
> Hvor, ud over den meget enkle liste hos forhandleren, køber man bedst
> og billigst udstyr til sådan en ny model Santa Fe?

Hvor tror du?

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=150-10D-2

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=160-11453

Der mangler et par billeder...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 18:39

In article <453cfd3c$0$49199$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Hvor tror du?

Jeg skulle bare lige have dig ud af busken jo

> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=150-10D-2
>
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=160-11453
>
> Der mangler et par billeder...

Er det direkte bolt-on eller skal der tilpasses?

Og hvordan er det nu med dne der kedelige lovgivning.. er det lovligt
hvis de er i plast? Det skal ikke være nogen hemmelighed at det er for
udseendets skyld jeg ønsker det og det har derfor ingen praktisk
betydning.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 18:58

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg skulle bare lige have dig ud af busken jo

GRRRR

> Er det direkte bolt-on eller skal der tilpasses?

Langt de fleste er til direkte montage, som normalt kun tager 30-45 min.

> Og hvordan er det nu med dne der kedelige lovgivning.. er det lovligt
> hvis de er i plast?

Ja, indtil (svjh) 1/11.
Derefter skal de være godkendt for at være lovlige...

> Det skal ikke være nogen hemmelighed at det er for
> udseendets skyld jeg ønsker det og det har derfor ingen praktisk
> betydning.

Men jeg kender ingen som laver noget i plastik.
Cobra er begyndt at fremstille deres frontbøjler med den nødvendige
godkendelse.

Og jeg har lige set efter...
De laver en Ø60 mm til din med EU godkendelsen...
DVS. det (skulle være) fuldt lovligt at montere på din...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 19:06

In article <453d02c5$0$49208$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Langt de fleste er til direkte montage, som normalt kun tager 30-45 min.

Okay. Bare jeg ikke skal have gang i boremaskinen og svejseværket.. tror
konen kværker mig hvis hun ser det i nærheden af den ny...

> Ja, indtil (svjh) 1/11.
> Derefter skal de være godkendt for at være lovlige...

OK.

> Men jeg kender ingen som laver noget i plastik.

Det behøver heller ikke være plastik. Men hvis det lovliggjorde det var
det jo en mulighed.

> [...]
>
> Og jeg har lige set efter...
> De laver en Ø60 mm til din med EU godkendelsen...
> DVS. det (skulle være) fuldt lovligt at montere på din...

Hvad er din erfaring med 60mm.. ser det "tyndt" ud eller er det fint?

Egentlig er jeg ret ligeglad med om det er lovligt eller ej - jeg kører
jævnligt 160 på motorvejen også så om mit frontgitter er lovligt eller
ej bekymrer mig på et niveau der ligger under insekter på dækkene.

Men hvis det fåes lovligt så slipper jeg da for at pille det af til syn
- hvilket alligevel først er om 4 år eller hvis jeg bliver stoppet af
politiet :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 19:19

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvad er din erfaring med 60mm.. ser det "tyndt" ud eller er det fint?

Det er en smagssag...
Jeg har pt. Ø80 mm på min Jeep, hvilket jeg synes passer til den.

Jeg havde Ø60 mm på min L200, hvilket jeg synes passede til den...

> [...]
> kører jævnligt 160 på motorvejen også så om mit frontgitter er
> lovligt eller ej bekymrer mig på et niveau der ligger under insekter

Forskellen er bare at det altid er ulovligt at have bøjlen - også når du
holder stille...

> Men hvis det fåes lovligt så slipper jeg da for at pille det af til
> syn - hvilket alligevel først er om 4 år eller hvis jeg bliver
> stoppet af politiet :)

Nemlig...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 19:21

In article <453d0792$0$49205$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> Jeg har pt. Ø80 mm på min Jeep, hvilket jeg synes passer til den.
>
> Jeg havde Ø60 mm på min L200, hvilket jeg synes passede til den...

Har du nogle sammenlignelige billeder?

> Forskellen er bare at det altid er ulovligt at have bøjlen - også når du
> holder stille...

Så finder jeg bare et sted at holde ulovligt parkeret

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 19:56

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=810251

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=810271

Fra : Karina Hansen

Dato : 23-10-06 20:00

Morten Fruergaard skrev:

> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=810251
>
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=810271

Synes 76mm'eren er for kraftig... kan man pille lygterne af eller skal
man have nogen uden?

/Karina

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 20:18

In article <453d1124$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>,
Karina Hansen <khansen84@hotmail.com> wrote:

> Synes 76mm'eren er for kraftig... kan man pille lygterne af eller skal
> man have nogen uden?

Hmm.. synes jeg så ikke

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 20:20

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hmm.. synes jeg så ikke

Hehe...

Det må I sgu selv slå om...

Det er jo ikke prisforskellen der skal afgøre det...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 20:21

In article <453d15cd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Hehe...
>
> Det må I sgu selv slå om...

Tak for det.. hehe

> Det er jo ikke prisforskellen der skal afgøre det...

Nej den er til at leve med.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 20:18

Karina Hansen wrote:

> Synes 76mm'eren er for kraftig... kan man pille lygterne af eller skal
> man have nogen uden?

Lygterne medfølger ikke, så man kan selv vælge om man vil sætte nogen på
eller lade være...
Og hvis man gør så kan man jo sætte nogle mindre på...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 20:18

In article <453d1038$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=810251
>
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=810271

Umiddelbart skal det være 76mm så så en model der ikke går så højt op.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 20:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> Umiddelbart skal det være 76mm så så en model der ikke går så højt op.

Der er denne
http://www.kamaprodukter.dk/13910.asp

http://www.kamaprodukter.dk/13906.asp

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 20:29

In article <453d1779$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> http://www.kamaprodukter.dk/13906.asp

Jep lige præcis!

Den er lige i mit øje og det gør ikke ondt ;)

Så er der vel matchende sidebars i programmet også? :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 20:43

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jep lige præcis!
>
> Den er lige i mit øje og det gør ikke ondt ;)
>
> Så er der vel matchende sidebars i programmet også? :)

Jep. De er på billedet...

Alternativt
http://www.kamaprodukter.dk/13912.asp

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 20:52

In article <453d1b41$0$49203$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Jep. De er på billedet...

Der er nogle ting som nok kommer på tale.. bullbar, sidebars og
underplade .. yeah... så skal bankdamen bare lige være med på idéen :P

Går ud fra du sælger alt fra programmet?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 20:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Der er nogle ting som nok kommer på tale.. bullbar, sidebars og
> underplade .. yeah... så skal bankdamen bare lige være med på idéen :P
>
> Går ud fra du sælger alt fra programmet?

Naturligvis...

Send mig en mail, hvis du skal have rabat...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 20:56

In article <453d1e2f$0$49205$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Send mig en mail, hvis du skal have rabat...

Det skal jeg altid, det ved du da

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morgan Jones

Dato : 23-10-06 19:00

> Helt præcist tænker jeg bullbar/kængurugitter (av av) og sidebars.

Roo bars i danmark??

Jo tak. :)

mvh Morgan

Fra : Klaus Fogh

Dato : 30-10-06 21:16

> [...]
> billigst udstyr til sådan en ny model Santa Fe?
>
> Helt præcist tænker jeg bullbar/kængurugitter (av av) og sidebars.

Hej Martin

Hvis du er indstillet på at handle i udlandet er der mange muligheder, -og
kun fantasien sætter grænser for hvad man kan hægte på sin Santa Fe.
Jeg har selv rekvireret katalog via vedlagte link og jeg siger dig, -der er
meget.
Min oplevelse med dem er at de gerne sender ordrer over atlanten om ønsket.
http://www.i2k.com/~gopack/welcome

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-06 21:38

In article <p4t1h.67$7Q2.37@news.get2net.dk>,
"Klaus Fogh" <klaus.fogh@get2net.dk> wrote:

> Hej Martin

Hej :)

> Hvis du er indstillet på at handle i udlandet

Vi lever vel i et frit handelsmiljø

> [...]
> meget.
> Min oplevelse med dem er at de gerne sender ordrer over atlanten om ønsket.

Fedt - vi får lige bestilt et :)

Altid rart med nye input!

--
Med venlig hilsen,