fartbøde igen igen...
Fra : Dak

Dato : 23-10-06 12:53

Øv siger jeg bare. Kl. 8 om morgenen på en søndag. Havde lige kørt mine
søster og mand i lufthavnen og skulle lige en smuttur hjem da jeg havde
glemt min tlf dagen forinden, på vejen til kæresten. Kørte af en
mennesketomt og biltomt englandsvej pånær en rød personbil som kørte lige
foran mig. Vi kørte jo selvfølgelig ca. 60km/t(i en 50km/t zone) da der ikke
var en levende ting i milens omkreds. Og for dem som kender vejen ved Fremad
Amagers fodboldbaner så ved i at den jo er blevet forbedret med øer, cikaner
osv. for millioner. Og mon ikke der så lige holder en fotovogn lige inden
man automatisk sætter farten ned på vejen ind mod byen.

Men det værste var jo lige det faktum at der var en som kørte lige foran
mig. Så desværre tydeligt det røde glimt men istedet for at sætte farten ned
så kiggede man jo bare derover nysgerrigt. Det røde glimt virker næsten
på samme måde som en billygte for et dådyr om natten. Så jeg fik endnu
engang på få måneder nok taget et godt profil billede af mig selv.

Så må nok en tur på bødekontoret og bede om afdragsordning ellers blir mine
julegaver i år fra 10'er shoppen. :-/

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-10-06 12:54

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> øer, cikaner osv. for millioner. Og mon ikke der så lige holder en
> fotovogn lige inden man automatisk sætter farten ned på vejen ind mod

Ak ja ... den vestlige verdens snigskytter...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-10-06 13:51

Kim Frederiksen skrev:

> Ak ja ... den vestlige verdens snigskytter...

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Majland

Dato : 23-10-06 13:01

> Så må nok en tur på bødekontoret og bede om afdragsordning ellers blir
> mine julegaver i år fra 10'er shoppen. :-/

Tjae - det er jo vilkårene når man vælger at overtræde loven ... Jeg har
også et par fotos i arkivet, men det er 7-9-13 over 3år siden jeg sidst har
haft en samtale med en betjent i vejkanten, og fotoene er endnu ældre.
Nyeste er vist fra omkring 2001.

Jeg var nu også tæt på en "samtale" i går. På en jysk landevej med spredt
trafik kører jeg derudaf på fartpiloten. Umiddelbart inden en rasteplads
opdager jeg noget underligt fremme i rabat'en - men reagerer eller ikke på
det. Da jeg kommer tæt på kan jeg se at det er en forladt og tom trefod, og
at der holde en motorcykel og en mondeo i "reklamefarver" inde på
rastepladsen. Så jeg var heldig at de havde taget kaffepause lige der, for
ellers havde jeg nok også måtte bidrage med 1000kr til den fælles kasse ...
Det er jo risikoen man løber hvis man ikke _altid_ følger lovens bogstav ...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-10-06 18:58

Dak wrote:

> [...]
> røde glimt virker næsten på samme måde som en billygte for et dådyr
> om natten. Så jeg fik endnu engang på få måneder nok taget et

Så du kun ét rødt glimt?

For så var det måske den forankørende der blev blizet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dak

Dato : 23-10-06 22:45

> Så du kun ét rødt glimt?

Desværre, der kom også et glimt til bagefter. Og hvis jeg er rigtig
"uheldig" så kan det være at ham foran slipper fordi jeg kørte rimelig tæt
på ham da vi kort forinden havde holdt for rødt og skulle flette ind til et
spor.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-06 12:23

Dak wrote:

> [...]
> "uheldig" så kan det være at ham foran slipper fordi jeg kørte
> rimelig tæt på ham da vi kort forinden havde holdt for rødt og skulle

Det klassiske problem. Folk kører for tæt og ser ikke ud over folks egen
næsetip.

--
Per, Esbjerg

Fra : Rune Larsen

Dato : 23-10-06 19:04

Dak wrote:
> Havde lige kørt mine søster og mand i lufthavnen og skulle lige en smuttur hjem da jeg havde
> glemt min tlf dagen forinden, på vejen til kæresten.

Når man tænker på at du både har en mand og en kæreste, så kan jeg godt
forstå du har travlt :P

Mvh Rune

Fra : Karina Hansen

Dato : 23-10-06 19:22

Rune Larsen skrev:

> Når man tænker på at du både har en mand og en kæreste, så kan jeg godt
> forstå du har travlt :P
>
> Mvh Rune

Skulle også lige til at skrive 'hvad siger din mand til det'? :P

/Karina

Fra : Ped

Dato : 23-10-06 20:42

Karina Hansen skrev:

> Skulle også lige til at skrive 'hvad siger din mand til det'? :P
>
> /Karina

Det war jo da Søsters mand, æ ou? Think da yourself a little about

Jens
(træner til "The Julekalender" i december)

Fra : lindenskov

Dato : 23-10-06 20:56

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message
> [...]
> øer, cikaner osv. for millioner. Og mon ikke der så lige holder en
> fotovogn lige inden man automatisk sætter farten ned på vejen ind mod

Uha. Kender godt Englandsvej lige der. Det er rigtig svært at holde faten på
de 50. Et godt stykke inden alle hellerne er vejen da også bare sindsyg
bred.

Jeg kender så mange der enten er blev blitzet eller er taget af
færdselspolitiet på Englandsvej så jeg tænker virkelig over det når jeg
kører der.

Fra : Dak

Dato : 23-10-06 22:50

> Uha. Kender godt Englandsvej lige der. Det er rigtig svært at holde faten
> på
> de 50. Et godt stykke inden alle hellerne er vejen da også bare sindsyg
> bred.

Ja den er jo næsten eller er 2-sporet alle steder lige på nær det ene sted
med hellerne som højst varer 100m samt man må køre 60km/t det meste af
vejen.

> Jeg kender så mange der enten er blev blitzet eller er taget af
> færdselspolitiet på Englandsvej så jeg tænker virkelig over det når jeg
> kører der.

Okay, kunne godt forstå det hvis det var på en hverdag og om dagen hvor børn
går i skole på dyvekeskolen og om eftermiddagen hvor de går til fodbold på
banerne og i svømmehallen ved siden af. Men bare ikke kl. 8 om morgenen på
en søndag...

Fra : C.L.

Dato : 23-10-06 23:00

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message
Klip en masse
Og mon ikke der så lige holder en

Vores justitsminister har ellers lige offentligt udtalt at det er for galt
der bliver blitzet, på steder der ikke er umidelbar fare for uheld og at
kontrollen skulle flyttes til steder, hvor det virkeligt gør gavn. Den anden
aften kørte jeg mod Østerbro ad Jagtvej kl. ca. 20.30, der stod de lidt
efter kolegiet, der er fuldstændigt menesketomt på denne tid af døgnet og
slet ingen fare for uheld ( Bred 4 sporet vej med bred midter rabbat og gode
oversigts forhold, 50 km/t begrænsning ), det der er endnu mærkeligere er,
på Tagensvej må man, fra søerne frem til Tuborgvej hele vejen køre 60 km/t,
det er en ret smal og snoet vej med dårlige oversigts forhold pga. mange
parkerede biler og en del udkørsel fra side veje.
Jeg synes det er meget svært at have respekt for hastigs begrænsninger, når
der åbenlyst, efter min mening er tale om rene pengemaskiner, de steder hvor
der ofte er hastigs kontrol er vejene for det meste mere sikre og bedre end
andre steder.
Mvh Claus Lind
Ps. Jeg kørte ikke for stærkt den dag.