Goodyear UG7 eller?
Fra : Carsten Hjorth

Dato : 22-10-06 21:13

Min far skal have nye vinterhjul på Carinaen, er det UG7 eller hvad?
Har fundet dem hos center dæk og fælge til 575,- incl. montering, er det en
god
pris?

/Carsten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-10-06 21:15

In article <453bd0d5$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> wrote:

> Min far skal have nye vinterhjul på Carinaen, er det UG7 eller hvad?

Ja eller Alpin A3 fra Michelin.

> Har fundet dem hos center dæk og fælge til 575,- incl. montering, er det en
> god
> pris?

Det er en rigtig fin pris hvis det er 17".. men knap så fin hvis det er
13"

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 22-10-06 21:34

> Ja eller Alpin A3 fra Michelin.

> Det er en rigtig fin pris hvis det er 17".. men knap så fin hvis det er
> 13"

Detalje... det er 185/60-14

/Carsten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-10-06 21:36

In article <453bd5cd$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> wrote:

> Detalje... det er 185/60-14

Det lyder som en okay pris.

Jeg kan få 15" til min egen for lige under 3kilo.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-10-06 07:11

Hej

Carsten Hjorth wrote:
> Detalje... det er 185/60-14

Det skal du nu ikke sige

Hvis du vil spare lidt, så kig eventuel på hvilke nabostørrelser der
stadig kan bruges og som måske er billigere.

Kig eventuelt her: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html for at lave
de nødvendige beregninger.

Jeg sparede omkring 500,- ved at gå fra 215/45-17 til 225/45-17 fordi
den sidste er mere brugt.

Fra : Brian

Dato : 23-10-06 19:58

Carsten Hjorth wrote:

> Detalje... det er 185/60-14

I lige nøjagtig dén størrelse, falder UG7 lidt uden for vanlig standard,
ifølge seneste nummer af Motor.

Her er testvinderen Bridgestone LM20, med det mere gængse Michelin Alpin A3
på 2. pladsen.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 05:20

Carsten Hjorth wrote:
> Min far skal have nye vinterhjul på Carinaen, er det UG7 eller hvad?
> Har fundet dem hos center dæk og fælge til 575,- incl. montering, er
> det en god
> pris?

Ja - uden tvivl. Jeg plejer at være billig, og jeg tager 518,39 kr. for
dækket inkl. moms og levering, så ca. 55 kr. ekstra for at få det monteret
samme sted, som du køber er uden diskution fair... Jeg ville købe det der...

Fra : TDN

Dato : 23-10-06 05:30

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Min far skal have nye vinterhjul på Carinaen, er det UG7 eller hvad?
> Har fundet dem hos center dæk og fælge til 575,- incl. montering, er det
> [...]

Husk at UG7 ikke er det bedste i 185/60/14 i testen men kun 6 bedst med
karateren gennemsnitlig. Bridgestone LM20 er bedst i test og billigere og
derefter Michelin Aplpin A3.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Jeg skal nok også have nye til min Carina og vælger Bridgestone eller
Michelin.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 06:41

In article <453c4541$0$49203$14726298@news.sunsite.dk>,
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> Husk at UG7 ikke er det bedste i 185/60/14 i testen men kun 6 bedst med
> karateren gennemsnitlig. Bridgestone LM20 er bedst i test og billigere og
> derefter Michelin Aplpin A3.

Testmæssigt set har du ret - har selv læst omtalte test fra FDM.

Men jeg tror ikke man skal lægge så meget i det. Et dæk kan virke
skidegodt på min bil, men falde igennem på min fars fx.

2 biler er ikke ens.

Køber man kendte mærker er jeg overbevist om at man ikke går galt i byen.

Michelin, Bridgestone, Goodyear, Nokian... ja fortsæt selv listen. Jeg
ville ihvertfald ikke give en masse ekstra bare for at få en testvinder,
men er prisen den samme ville jeg selvfølgelig vælge denne.

Der er en tendens til at suge markedet tør for hvert års testvinder -
dette anser jeg for værende uden grund - nummer 2, 3 og 4 i testen er sq
lige så godt... det er marginaler vi snakker om i sidste ende.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-10-06 08:42

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> Jeg ville ihvertfald ikke give en masse ekstra bare for at få en
> testvinder, men er prisen den samme ville jeg selvfølgelig vælge

Jeg skiftede mine Bridgestone til Alpine A2, bl.a.
baseret på gode testresultater.
Det har jeg fortrudt mange gange. Alpine dækkene
står slet ikke så fast i sjap som Bridgestone dækkene
gjorde.

Peter Schrøder

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 12:33

In article <453c722b$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>,
Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> Jeg skiftede mine Bridgestone til Alpine A2, bl.a.
> baseret på gode testresultater.
> Det har jeg fortrudt mange gange.

Ok.

> Alpine dækkene
> står slet ikke så fast i sjap som Bridgestone dækkene
> gjorde.

Men havde du haft en anden profil, bredde eller sågar bil havde det
måske været omvendt.

Alpin A2 husker jeg lå lidt i middel.. Nogle dæk har en model som vinder
stort i fx. 14"... i 15" der får testen det næsten til at se ud som om
det er et livsfarligt dæk trods det vinder i 14"..

Det er viildt så meget det kan svinge.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : TDN

Dato : 23-10-06 18:06

> [...]
> dette anser jeg for værende uden grund - nummer 2, 3 og 4 i testen er sq
> lige så godt... det er marginaler vi snakker om i sidste ende.

UG 7 er åbentbart heller ikke et UG 7. Motor skriver at grunden til at UG7
vinder i 195/65/15 og kun er gennemsnitlig i 185/60/14 er pga forskellig
opbygning af dækket i de to størrelser.
Men der er sikkert også forskel i opførsel på forskellige biler.

Mvh
Thomas